parabellum
Well-known member
41.9%
Niet zo heel veel te optimaliseren als werknemer natuurlijk.
Niet zo heel veel te optimaliseren als werknemer natuurlijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hoe de fuck kom je aan 12%1750 te betalen (geen gratis lening aan de overheid), gemiddelde aanslagvoet 12%. Weer goed geoptimaliseerd dus![]()

Door zelfstandige te zijnHoe de fuck kom je aan 12%![]()
Aha idd, foutje, staat nu beter.Dit mag niet.
Er kan meer 1 gezinshoofd zijn, ook in een feitelijke gezin (feitelijk samenwonenden) en de kinderen kunnen enkel ten laste zijn van het gezinshoofd dus je moet kiezen.
Dit is trouwens ook het verkeerde topic![]()
Ja, beide kinderen verplaatsen gaat.Aha idd, foutje, staat nu beter.
Beide kinderen verplaatsen kan dan wel, of ook niet? Niet dat ik het ga doen nu, maar eerder ter info.
Net even gekeken en het bedrag staat al correct ingevuld. Straks de rest van loon enzo nog eens checken en ik kan het indienen.Erfbelasting is Vlaamse Overheid. Aangifte en afhandeling erfenis zit dus daar.
Personenbelasting is Federale Overheid. Net als kadaster. Akte erfopvolging onroerende goederen is daar nodig (en is ook een vereiste voor de aangifte erfbelasting).
Normaal stromen de nodige zaken wel automatisch door, maar niets is 100% zeker dus je moet het onderscheid wel maken. Ik weet uit ervaring dat delen vruchtgebruik niet altijd goed staan in het kadaster/myminfin; zeker bij uitgesteld vruchtgebruik...
Ik vermoed niet dat dat allemaal zo in detail zal ingevuld zijn. Hoogstens het correcte bedrag bij code 1106 en niet de achterliggende berekening. Dit zal zijn (er van uitgaand dat je 1/4 volle eigenaar was):
Niet geïndexeerd KI * 0,25 (je 25% aandeel) * aantal dagen eigenaar / 365
En zelfs dat is geen zekerheid dat het al vooraf ingevuld zal zijn, vroeger was dit zeker niet het geval.
Ik ben ook zelfstandige en ook alles lekker geoptimaliseerd maar dan kom ik toch niet in de buurt van 12%.Door zelfstandige te zijn
Iemand die dit weet?
In december 2015 hypothecaire lening ondertekend en eerste betaling van de lening was januari 2016.
Eerste ingave van woonbonus was aanslagjaar 2017 (inkomsten 2016).
Nu toont tax on web al het verlaagde bedrag die na 10 jaar van toepassing is terwijl de verhoogde woonbonus maar 9 keer is gebruikt.
Klopt dit of heb je in deze situatie dit jaar toch nog recht op het verhoogde bedrag?
Schuldsaldo is niet van toepassing en dus ook nooit ingevoerd geweest.
Bedankt!

Wat is LTS?Ik heb een voorstel gekregen voor een vereenvoudigde aangifte.
Ik heb het geweigerd want mijn LTS ontbrak.
Ik had het eerder bekeken. Woonbonus 2015 : 1520€
Federaal LTS = Code 1353. Max bedrag 930€ (2450€ - 1520€) omdat beiden in dezelfde korf zitten.
Volgens mij was het de bedoeling van de overheid dat je beiden niet zou kunnen combineren? Maar doordat ze het max bedrag voor LTS in de loop van de jaren wat hebben opgetrokken en doordat de woonbonus dit jaar voor mij zakte van 2280 naar 1520€ was het plots in mijn scenario wel "deels" mogelijk
Dat blijkt effectief te kloppen. Ik krijg 279€ extra terug als ik het invul (30% van 930€, een hoger bedrag invullen maakt aldus geen verschil uit).
Ik krijg een kleine 1800€ terug.
(Federaal) LangeTermijnSparenWat is LTS?

Maar er is toch niks meer in te dienen?Deze week eens bekijken. Mijn vrouw wil dat zo rap mogelijk indienen om zo snel mogelijk het geld gestort te zien krijgen. Jammer dat die smeerlappen van 't kadaster elk jaar vroeger en vroeger komen aankloppen.
Altijd nakijken. Langetermijnsparen niet altijd vermeld, kinderopvang is jaarlijks ook een dingetje (geven ze trouwens ook als waarschuwing), giften, dividenden (terugvordering roerende voorheffing) als je bv. coöperatief kapitaal bij een bank hebt, codes kredieten, codes KI tweede woning waarbij ze bij partners soms als eens twee keer de volle pot durven noteren terwijl dit geplitst moeten worden.Maar er is toch niks meer in te dienen?
Ale vroeger keek ik het na en moest ik het bevestigen.
Nu staat er (sinds vorig jaar) dat ik niets moet doen als het allemaal in orde is en ze voor 30juni een exacte berekening maken.
Datum indienen heeft geen enkele impact op wanneer je aangifte verwerkt wordt, zoals hier elk jaar meermaals moet herhaald worden...Deze week eens bekijken. Mijn vrouw wil dat zo rap mogelijk indienen om zo snel mogelijk het geld gestort te zien krijgen. Jammer dat die smeerlappen van 't kadaster elk jaar vroeger en vroeger komen aankloppen.
Ik zeg alleen maar dat mijn vrouw dat zegt. Wat "de smeerlappen van 't kadaster" betreft gaat dat inderdaad om het aanslagbiljet voor Onroerende Voorheffing. Dat geld wordt verdeeld over het Vlaams gewest, de provincie en de gemeente en dient voor meerdere zaken waar ik inderdaad van kan genieten zoals het gemeentelijke zwembad, maar dat neemt niet weg dat het jaar na jaar een zure appel is.Datum indienen heeft geen enkele impact op wanneer je aangifte verwerkt wordt, zoals hier elk jaar meermaals moet herhaald worden...
En waarvoor komen die "smeerlappen van 't kadaster" juist aankloppen? Het kadaster doet dit niet jaarlijks. De Vlaamse Overheid zal jaarlijks wel een aanslagbiljet versturen voor de Onroerende Voorheffing via de Vlaamse Belastingsdienst maar geen idee wat dat met die "smeerlappen van 't kadaster" te maken heeft...
En ook bij OV is het random, net zoals bij de personenbelasting. Vorig jaar (eigenlijk al heel veel jaren zo), begon de verzending eind mei:
Als ik mij niet vergis, begint de Vlaamse Belastingsdienst pas met de verwerking van OV ergens eind april~begin mei; dit om te garanderen dat zaken zoals de gemeentelijke opcentiemen al correct doorgestroomd zijn.![]()
Verzending aanslagbiljetten onroerende voorheffing 2025 start vanaf…
Iedere Vlaming met een eigen woning, bouwgrond of ander onroerend goed ontvangt elk jaar een aanslagbiljet voor onroerende voorheffing (“grondbelasting”). Voor 2025 start de verzending van de aanslagbiljetten vanaf eind mei. Er is geen vast verzendschema. Dit betekent dat u het aanslagbiljet wat…www.vlaanderen.be