[TCG] Pokémon

Leuke, visuele website ! (alleen jammer dat je alles weer manueel moet invullen , als je ergens anders reeds een lijst hebt bijgehouden).

Qua waardebepalingen denk ik dat enkel Collectr (nog maar net) kijkt naar Cardmarket.
+vaak maken zo ook geen gradaties bij oudere kaarten in welke staat ze zijn.

Ik doe het persoonlijk niet omwille van de value te kunnen zien etc. Gewoon makkelijk en visueel leuker om naar te kijken dan andere.
Ingeven duurt IMO niet lang, maar dat is omdat ik sowieso al men sets sorteer en ook base sets in binders steek.

Ik vul niet elke kaart in hoeveel ik er van heb, gebruik het puur als tool om te zien welke kaarten ik heb van elke set en dus vooral in men binder.

de hobby wordt momenteel echt verziekt door alle scalpers en resellers, of van die streamers die online pakjes verkopen.

Ik doe het persoonlijk niet omwille van de value te kunnen zien etc. Gewoon makkelijk en visueel leuker om naar te kijken dan andere.
Ingeven duurt IMO niet lang, maar dat is omdat ik sowieso al men sets sorteer en ook base sets in binders steek.

Ik vul niet elke kaart in hoeveel ik er van heb, gebruik het puur als tool om te zien welke kaarten ik heb van elke set en dus vooral in men binder.

Visueel denk ik het beste dat ik inderdaad al heb gezien.

Ik vind het altijd wel eens leuk om te kijken wat van waardevolle kaarten andere verzamelaars hebben.
Met waardevol , bedoel ik dan zeldzamer (en dat is dan ook meestal te zien aan de waarde).
Nu kan je jammer genoeg enkel de 4 meest zeldzame zien, zonder door al die sets te zoeken.
(of je moet een abonnement alweer hebben).

Ik denk voor vele van die websites /apps nog veel verbeterpunten zijn.
Want ik hou ook wel van die lijstjes, maar iets is beter dan niets :)

Vandaag naar Outpost bxl geweest.

Dit was onze vangst

ciZ6L1q.jpeg

229 euro voor de booster box en 75 voor de ETB, dat in de voorgrond was mijn neefje zijn aankoop (in de 20 euros, pokémon go).

Wel een beetje serieus underwhelmed, voor mij dan... Op totaal van 49 pakjes waren dit de rares...

Mi5Yf2o.jpeg

Ik betwijfel of ik dus nog zulke aankoop ga doen hoor...
Zitten hier wat deftige pulls tss? Volgens de pokémon app was de duurste die bovenste, ungraded 27 euros.

De moeite om één van deze kaarten te laten graden?

Dit was onze vangst

ciZ6L1q.jpeg

229 euro voor de booster box en 75 voor de ETB, dat in de voorgrond was mijn neefje zijn aankoop (in de 20 euros, pokémon go).

Wel een beetje serieus underwhelmed, voor mij dan... Op totaal van 49 pakjes waren dit de rares...

Mi5Yf2o.jpeg

Zitten hier wat deftige pulls tss? Volgens de pokémon app was de duurste die bovenste, ungraded 27 euros.

Het is inderdaad niet zo vet.

De booster box is wel meteen een stevige eerste aankoop.

Het is en blijft vooral een kansspel.
De kans dat je financieel profijt haalt met het openen van Boosters is niet zo groot.
Maar net zoals bij de lotto is er wel een kans , gelukkig blijf je niet helemaal met lege handen achter.

Hopelijk was de ervaring toch wel leuk.
Ook om dit samen te doen met uw neefje.

Graden met PSA ik vermoed dat het in de huidige situatie met VS wat lastig is.
Ik zou de Ceruledge voorlopig sowieso niet graden.

Dit was onze vangst

ciZ6L1q.jpeg

Mi5Yf2o.jpeg

Is niet de zotste haul idd, maar dat is nu eenmaal vaker het geval dan omgekeerd, anders zou iedereen altijd alles openscheuren.

Ceruledge is een leuk pull die ik zelf nog zoek, maar is ook niet de duurste of zotste van de set en die set BB was nu niet meteen de goedkoopste. Surging is een dure set om te kopen, maar wel een leuke, alleen vallen de hits hier mss wat tegen...

Hopelijk toch wat plezier uit gehaald, want het is een dure hobby, zeker nu in deze markt.

Graden zou ik ook niet laten doen, kaart is het niet per se waard als ook niet de moment door Trumpyboy.

Is de gewone versie...
10 fysieke winkels gecontacteerd en 15 webwinkels en ik kan nergens een pre-order plaatsen...

In mijn ogen moet je niet alles kopen
zeker aan zo een absurde prijs, met die 120 euro ga je al ver raken om enkele van de hits zo te kopen ipv te gokken op booster pakjes en dan mss niets te hebben of iets dat je niet echt wilt.

Pakjes open trekken is leuk maar in mijn ogen staat daar wel een limiet op aan welke prijs bij die nieuwe sets.

Maar iedereen heeft zijn eigen budget en zijn eigen gierigheid natuurlijk.

Is de gewone versie...
10 fysieke winkels gecontacteerd en 15 webwinkels en ik kan nergens een pre-order plaatsen...
In de outpost in Brussel waren er ook 2 grote langwerpige witte dozen aan 135 euro per stuk (vraag me niet welke reeks het was) , ik was serieus toen aan het twijfelen om er 2 zo te nemen (18packs per doos) achteraf bekeken mss beter gedaan ipv mijn booster pack

In de outpost in Brussel waren er ook 2 grote langwerpige witte dozen aan 135 euro per stuk (vraag me niet welke reeks het was) , ik was serieus toen aan het twijfelen om er 2 zo te nemen (18packs per doos) achteraf bekeken mss beter gedaan ipv mijn booster pack
Dat zijn die Terapagos EX Ultra Premium Collection boxen.

Ik heb de mijne niet zo lang geleden 100 betaald, 135 vind ik veel, 100 ga je mss niet meer vinden, maar 110 zeker wel.
Outpost is niet de goedkoopste winkel..

Outpost is duur.
Op BOL zijn er heel vaak acties en grote kortingen.
Maar de prijzen nu zijn echt niet normaal meer.

Met Prismatic was het ook zo, voor de launch prijzen tot 130euro voor een etb.
Eenmaal live beginnen de sellers elkaar te undercutten en heb ik er verschillende zien staan voor 90 euro.

Gewoon even geduld hebben dus.
90 euro is natuurlijk nog altijd meer dan genoeg, maar is al een verschil natuurlijk

Vind de set van Destined Rivals nu niet meteen de mooiste, net zoals Journey Together. Dan focus je inderdaad, in mijn geval toch, beter op singles dan op 'pack luck'.

Terug
Bovenaan