[TCG] Pokémon

Mja maar als je die kant op gaat is dat ook maar zakgeld, niet? Dan kan je beter crypto gaan ruilen, dat heeft nog betere RoI en je hebt geen tientallen pokemon kaarten dozen nodig die ruimte in beslag nemen.

Ik zit ook in aandelen en ETF's, maar dit is gewoon een leuk iets on the side. En als de boel instort, heb ik van elk een doos die ik kan opendoen.

Mja maar als je die kant op gaat is dat ook maar zakgeld, niet? Dan kan je beter crypto gaan ruilen, dat heeft nog betere RoI en je hebt geen tientallen pokemon kaarten dozen nodig die ruimte in beslag nemen.

Je komt hier op het Pokémon topic , een onliner uithalen dat Pokémon geen investering kan zijn. ;)
Terwijl we dan direct kunnen aantonen dat Pokémonboxen percentueel veel kunnen stijgen in waarde.

Is het de beste/makkelijkste / meest winstgevende manier van investeren, waarschijnlijk niet (dat zegt ook niemand hier).
Is het de leukste manier van investeren voor mensen die fan zijn van Pokémon, zeker wel !
Idem geld voor de Lego Community.

Je komt hier op het Pokémon topic , een onliner uithalen dat Pokémon geen investering kan zijn. ;)
Terwijl we dan direct kunnen aantonen dat Pokémonboxen percentueel veel kunnen stijgen in waarde.

Is het de beste/makkelijkste / meest winstgevende manier van investeren, waarschijnlijk niet (dat zegt ook niemand hier).
Is het de leukste manier van investeren voor mensen die fan zijn van Pokémon, zeker wel !
Idem geld voor de Lego Community.
Welja, ik dacht dat dit het "Pokemon TCG" topic was, niet het "Pokemon TCG Scalpen" topic. Mensen die sets opkopen om dan voor woekerprijzen door te verkopen zijn echt de pest van de verschillende TCG communities ;)

Welja, ik dacht dat dit het "Pokemon TCG" topic was, niet het "Pokemon TCG Scalpen" topic. Mensen die sets opkopen om dan voor woekerprijzen door te verkopen zijn echt de pest van de verschillende TCG communities ;)

Het is er nu ook onderdeel van...
Je mag er kritiek ophebben en blijven over klagen, ik denk dat er heel heel veel mensen wel iets bewaren.
Iemand als @Squadra is niet het probleem 😉.

Door het financiële aspect (singels en sealed) is pokémon TCG net zo populair ook. Niet omdat er mooie sets zijn uitgekomen.

En als de verzamelaars die woekerprijzen niet zouden betalen is het ook snel gedaan met die "scalpers". 😉
Dan blijven ze zitten met hun dozen.

Het is er nu ook onderdeel van...
Je mag er kritiek ophebben en blijven over klagen, ik denk dat er heel heel veel mensen wel iets bewaren.
Iemand als @Squadra is niet het probleem 😉.

Door het financiële aspect (singels en sealed) is pokémon TCG net zo populair ook. Niet omdat er mooie sets zijn uitgekomen.

En als de verzamelaars die woekerprijzen niet zouden betalen is het ook snel gedaan met die "scalpers". 😉
Dan blijven ze zitten met hun dozen.
Nee, Pokemon TCG is populair door de IP: mensen willen graag de Pokemon kaarten trekken/verzamelen/in hun collectie steken. Dat er dan een kleine groep scalpers daar gebruik van probeert te maken voor snel wat winstbejag door alle stock op te kopen is idd het probleem, net als al die idioten die dan de woekerprijzen betalen.

Nee, Pokemon TCG is populair door de IP: mensen willen graag de Pokemon kaarten trekken/verzamelen/in hun collectie steken. Dat er dan een kleine groep scalpers daar gebruik van probeert te maken voor snel wat winstbejag door alle stock op te kopen is idd het probleem, net als al die idioten die dan de woekerprijzen betalen.
Tis deels waar, maar ook grotendeels kort door de bocht.

Groot verschil tussen mensen die sealed verzamelen omdat ze het mooi vinden en als investering houden en anderzijds opportunisten die scalpen/resellen van producten. Die eerste groep bestaat al 20+ jaar en is nooit een reden of oorzaak geweest van een markt als deze.

Markten als deze komen er gewoon om de x aantal jaar 25 jaar, covid, nu en 30ste verjaardag opnieuw...

"Scalpers" en resellers zijn een gevolg van deze markt, geen oorzaak, net zoals dat "investeerders" niet de oorzaak zijn. De oorzaak is gewoon de IP, populariteit, lagere print na x aantal jaren van te veel printen en nu in eens veel hogere vraag. Alles dat er bij komt maakt het gewoon nog lastigere en moeilijker, maar enkel naar hun met de vinger wijzen is nutteloos. Zij staan gewoon in het vizier en zijn een makkelijk doelwit.

Wees gerust, ik ga geen 15 dozen kopen en op zolder bewaren ;-). Was begonnen met de set te sparen, daarom ook gekocht, maar dan toch opgegeven.

mijn zin was wat fout,

Inderdaad het grootste deel zijn zeker de originele verzamelaars, bedoel dat er ook wat mensen bijgekomen zijn voor het financiële kantje.

Ik bedoel dat niet het scalpen,
maar bvb een kaart goedkoop in je bezit hebben voor ze stijgen etc, graden,...
Zie vele poké-influencers die prijzen bij kaarten plaatsen , vendor POV videos ,..
Als daar geen interesse voor was , zou daar ook niet veel mensen naar kijken.

Het financiële kantje is dus zeker wel een aantrekker geworden. Voor sommige mensen.

Scalpers heb je in huidige tijden blijkbaar overal ook bij K3 tickets 😅

Ooit eens gehoord van een kennis: 'hoh, had het gekocht en als ik zag dat mensen zoveel geld ervoor wilden betalen, wou ik het ook wel verkopen voor dat geld'. Komt er dus gewoon op neer dat mensen niet moeten zitten overbetalen voor alles...

Ooit eens gehoord van een kennis: 'hoh, had het gekocht en als ik zag dat mensen zoveel geld ervoor wilden betalen, wou ik het ook wel verkopen voor dat geld'. Komt er dus gewoon op neer dat mensen niet moeten zitten overbetalen voor alles...
Jup, er is altijd voor iedereen wel een plafond waarop je zegt, voor dat geld kan ik het niet houden of gebruiken en doe ik het ook liever weg.

8 pre-orders geplaatst en van 1 shop bericht gekregen dat er 1 etb klaarstaat!
2 boosterboxen en 2 elite trainerboxen besteld bij 6 webshops en 2 fysieke winkels.

Daarvoor mis ik Game Mania, wat ik bestelde had ik altijd.

Box en ETB, kan ni klagen.

De Illustration rare Zoroark wordt verkocht, om zo de playsets van deze set te kunnen kopen.

Box en ETB, kan ni klagen.

De Illustration rare Zoroark wordt verkocht, om zo de playsets van deze set te kunnen kopen.
Mooie hits! Ik wacht nog tot zaterdag tot alles er is en dan ga ik elke week eens wat openen int weekend.
Denk dat ik er toch ook wel een pack op 45 zal door jagen, maar niet op ene avond xD

20250328-110644.jpg

Ik voelde mij vandaag ook ne winkel.
En ik verwacht eigenlijk nog twee ETB's...

Nu disclaimer, dit is niet allemaal voor mij, er is ondertussen al een deel weer weg, heb inkopen gedaan voor 3 :p

485381587_3918814275114847_6170124748728323958_n.png

Terug
Bovenaan