[TCG] Pokémon

Ik zeg toch niet dat die opeens deze week is :) Ben er sinds 2 maanden mee bezig omwille van de zoon, en ik heb inderdaad gezien dat het al jaren degoutant is.
Nee, maar het zijn wel in general de mensen die er nu terug in stappen, in letterlijk de rotste periode ever, die er dan het meest op af geven.

Ik vraag me dan een beetje af "why even bother?". Je weet waar je in stapt en hoe het is.

Nee, maar het zijn wel in general de mensen die er nu terug in stappen, in letterlijk de rotste periode ever, die er dan het meest op af geven.

Ik vraag me dan een beetje af "why even bother?". Je weet waar je in stapt en hoe het is.
Omdat onze kinderen dat leuk vinden? :tongue:
Als je dan simpelweg een leuk cadeau wil kopen in de vorm van een box en die overal direct uitverkocht is en etc. Belachelijk.

Omdat onze kinderen dat leuk vinden? :tongue:
Als je dan simpelweg een leuk cadeau wil kopen in de vorm van een box en die overal direct uitverkocht is en etc. Belachelijk.
Heb zelf ook kinderen hoor :)

Voor de kinderen met ouders die er niks mee hebben of van alles op de hoogte zijn is het inderdaad niet plezant/evident.
Gelukkig is Dreamland nu wel in een stroomversnelling en daar ga je nu wel zeer geregeld stock vinden, zeker op en rond releases.

Zoals hierboven gezegd, mijn kinderen. Zelf doe ik het niet maar de zoon is er zot van. Kreeg voor zijn Sint wat pakjes en zijn oogjes blonken weer als hij zijn “zwarte Charizard” trok.

Maar die Charizard UPC krijg ik niet vast aan een normale prijs voor hem. En omwille van die Lucario die we goed hebben ruilen, is hij ook wel bezig met wat een kaart waard is en dat vind ik fout.

Maar die Charizard UPC krijg ik niet vast aan een normale prijs voor hem. En omwille van die Lucario die we goed hebben ruilen, is hij ook wel bezig met wat een kaart waard is en dat vind ik fout.
Ik heb wel de indruk dat er nog redelijk wat voorraad is van de UPC, dus de prijs zal op termijn wel moeten dalen als ze met hun stock blijven zitten, maar tegen dan zijn er misschien weer 3 nieuwe sets uitgekomen die dan interessanter zullen zijn. Pokémon draait op fomo.

Ik heb wel de indruk dat er nog redelijk wat voorraad is van de UPC, dus de prijs zal op termijn wel moeten dalen als ze met hun stock blijven zitten, maar tegen dan zijn er misschien weer 3 nieuwe sets uitgekomen die dan interessanter zullen zijn. Pokémon draait op fomo.
Charizard zal toch altijd een hit blijven. Die promo's stijgen ook alleen maar in waarde, je moet alleen geduld hebben. Scalpers hebben dat geduld niet, die willen snel flippen.

Voor de verzamelaars: ik zag op Facebook dat de Mediamarkt in Korbeek-Lo plots weer veel binnen had. Daar liggen dus boosters van PFL, SSP en JTG aan 7 euro het stuk. En nog Mega Heroes mini tins aan 17 euro.

Heb zelf mijn originele collectie nog thuis liggen, met wel wat leuke kaartjes bij, oa blastoise foil first edition, gengar foil first edtion etc..

Wat ik eigenlijk afvraag, spelen mensen nog met Pokémon kaarten?
Toen deze in het begin uitkwamen regelmatig wel nog wat decks gebuild en meegedaan aan tornooitjes, weet niet of dit nu nog gebeurd?

Speel zelf Magic The Gathering, en daar zitten in de locale gamestore wel redelijk wat spelers van, maar heb de indruk dat de focus bij Pokémon toch eerder op het verzamelen ligt?

Heb zelf mijn originele collectie nog thuis liggen, met wel wat leuke kaartjes bij, oa blastoise foil first edition, gengar foil first edtion etc..

Toen deze in het begin uitkwamen regelmatig wel nog wat decks gebuild en meegedaan aan tornooitjes, weet niet of dit nu nog gebeurd?

Speel zelf Magic The Gathering, en daar zitten in de locale gamestore wel redelijk wat spelers van, maar heb de indruk dat de focus bij Pokémon toch eerder op het verzamelen ligt?
Speler hier (al sinds 2014), spelersgroep is laatste jaren (post-covid) gigantisch gegroeid. Maandelijks zijn er in EU regionals van +2000 man, en ook de lokale scene is vrij groot. Ik speel in TCGShop in Boom, en vrijdagavond is ons casual avondje, gemiddeld een 30 man toch.

Denk dat er in België toch zo'n 20 Pokémon league zijn ondertussen, dus het is wel echt groot. Sommige winkels zijn MTG-minded, sommige Bandai, sommige Pokémon.

Verschil met andere cardgames is dat er hier idd ook veel collectors zijn, andere games zoals een MTG of One Piece hebben dit minder.

is hij ook wel bezig met wat een kaart waard is en dat vind ik fout.
Wat is daar fout aan, leren ze nog van alles van bij. Het moet niet allemaal op de waarde draaien, maar het kan een goeie opvoedings les zijn om hun bewust met die waarden laten om te gaan en te beseffen wat dat is. Belangrijk is wel dat ze ook gewoon het plezier behouden en ook de goedkope/normale dingen kunnen weten te appreciëren. Wanneer het nog enkel en alleen draait om de waarde, dan is er inderdaad iets mis.

Maar hun het hele concept van de waarde te proberen afleren is ook niet slim. Zal zijn tot ze hun Zard ruilen voor een Exke van 2 euro xD

btw, hierboven UPC's te koop... we gaan ze nog beu gezien zijn binnenkort.

Tuurlijk, er is nog een heel grote playerbase.

Wat is daar fout aan, leren ze nog van alles van bij. Het moet niet allemaal op de waarde draaien, maar het kan een goeie opvoedings les zijn om hun bewust met die waarden laten om te gaan en te beseffen wat dat is. Belangrijk is wel dat ze ook gewoon het plezier behouden en ook de goedkope/normale dingen kunnen weten te appreciëren. Wanneer het nog enkel en alleen draait om de waarde, dan is er inderdaad iets mis.

Maar hun het hele concept van de waarde te proberen afleren is ook niet slim. Zal zijn tot ze hun Zard ruilen voor een Exke van 2 euro xD

btw, hierboven UPC's te koop... we gaan ze nog beu gezien zijn binnenkort.

Weet de situatie niet daar

Het is niet fout om de waardes te leren en natuurlijk zullen de duurdere meer geapprecieerd worden dan de SIR goedkopere ex. (Want die komen minder voor en zijn vaak ook wel echt mooier).

Maar als ze mooie kaarten niet meer kunnen appreciëren omdat ze goedkoop zijn , dan zit het niet goed.

Weet de situatie niet daar

Het is niet fout om de waardes te leren en natuurlijk zullen de duurdere meer geapprecieerd worden dan de SIR goedkopere ex. (Want die komen minder voor en zijn vaak ook wel echt mooier).

Maar als ze mooie kaarten niet meer kunnen appreciëren omdat ze goedkoop zijn , dan zit het niet goed.
Dat vind ik ook, ik kan even veel genieten van een 3 euro kaart dan een 200 euro kaart.
Maar vind het wel belangrijk te beseffen dat er toch een verschil is, gewoon al naar trading toe, zeker voor kids.

Moet niet altijd 100% tegen 100% zijn, dat mag wat afwijken als je als beide partijen daar blij mee bent.
Maar je gaat hopelijk geen 100 euro kaart traden voor eentje van 5, je doet dat met andere zaken toch ook niet.

Het is een item zoals eender wat, ook al is het maar een kartonnen kaartje... voor kids vind ik dat net goed om te leren over waardes en hoe er mee om gaan.

Kleine mannen van mijn zus elk een pakje Mega gegeven, en hun reactie zei genoeg.

Kind van 6: scheurde het meteen openen en keek vol verbazing naar alle kaartjes.
Kind van 11: 'ik hou het wel dicht'

Kijken ook verslaafd veel YouTube en TikTok (ik spreek met niet uit over hun opvoeding...)

Terug
Bovenaan