[TCG] Pokémon

Hou jij je collectie bij?
Had tcgcollector als website gezien, maar die gaan 'binnenkort' geld vragen voor Premium :/
Goh nee, maar ben meer speler dan collector, dus ik weet wel welke decks en welke goeie kaarten ik heb.
Mijn engiste collectie is een carddex (van elke Pokémon één kaart) en daar heb ik er wel al is per ongeluk dubbele gekocht :shy: Maar voor de rest te lui om dit online bij te houden.

Iemand die ervaring heeft met het laten graden van kaarten?
Er is zodanig veel keuze...

Iemand die ervaring heeft met het laten graden van kaarten?
Er is zodanig veel keuze...
PSA en Beckett zijn de gold standard, maar die duren naar't schijnt zo lang dat tegenwoordig ook kleinere bedrijven in zwang komen. CGC is zo'n speler geloof ik.

Als het is om je kaart te laten opwaarderen zijn eerlijk gezegd PSA en Beckett de enige opties.
CGC is een mooie derde maar staat toch nog een trapje lager merk ik.
Al de rest (TGA, PCA, Graad, ..) bieden snellere omlooptijden maar generen geen extra waarde voor jouw kaart merk ik.

Als je een middle man zoekt, dan is Hirograding wel een aanrader: https://www.hirograding.com/
Al paar keer mee opgestuurd en loopt heel vlot. Keuze uit CGC, Beckett en PSA.
Als je de mogelijkheid hebt om langs te gaan, helpen ze ook mee met het beoordelen van welke kaarten effectief de moeite zijn om op te sturen, wat wel nuttig is als het een eerste keer is. Had zo 20 kaarten die ik wou opsturen, uiteindelijk 10 van overgehouden en waren allemaal 8 en 9 graded (helaas geen 10). Was ook het minimum voor mij om de kost van grading te rechtvaardigen, en de estimatie van Jeroen van Hirograding was daar zeer nuttig in voor mezelf.

Laatste PSA zendingen daar zijn ook sneller teruggekeerd dan verwacht, een Economy kwam na ongeveer 2,5 maand al terug.

Zou dit de moeite zijn voor een lAtios en latias gx 170 van team up?
Denk het niet. Duurste kaart op cardmarket is slechts 30 euro momenteel.
Allez, het duurt een jaar eer ge uw kaart terug hebt bij PSA, dus tegen dan is de prijs misschien al wat gestegen :p

Tegenwoordig is het bij PSA al meer dan een jaar wachten eer ge uw kaarten terug hebt :eek:
Dat was begin van de corona-crisis zo, toen was de hype het grootste. PSA toen ook tijdelijk geen kaarten meer aanvaard.

Ondertussen is dat - uit eigen ervaring - toch een pak beter.
Een express zending had ik (via Hirograding) op 6 weken terug, een Economy op 11 weken ongeveer.

Mijn man en ik gaan stoppen met pokemon kaarten, en hebben een heel grote collectie,
verzamel mappen, boxen, tins, bulk, en nog andere spullen ma hoe gaat je het best na wat is dan je collectie waard?

ik gok tussen 13a 15000€ Maar is er een site waar je alles kan opgooien en bekijken ?

Je gaat er het meest voor krijgen als je alles apart verkoopt denk ik. Kan via cardmarket of via Facebookgroepen. Daar zie ik soms dingen passeren aan zotte prijzen.

Terug
Bovenaan