[TCG] Pokémon

2 cases Crown Zenith ontvangen op release date :)

HcMpThJ.md.jpg

En mijn laatste slab returns
HcVHcYB.md.jpg

Iedereen ontvangt zijn bestelling wel op release date zeker?

Heb die 2 premium boxes ook ontvangen. Hit rate is wel zot bij deze set.

Waar kopen jullie je spullen? Was er tijdje geleden ook wel hard into (mini verzameling maar) en nu met crown zenith begint het toch te kriebelen

Waar kopen jullie je spullen? Was er tijdje geleden ook wel hard into (mini verzameling maar) en nu met crown zenith begint het toch te kriebelen
Despelvogel.com is voor nieuwe sets aan pre-order prijs meestal bij de goedkopere merk ik.
Ik koop soms ook wat via Facebookgroepen of cardmarket.

Zitten in geel, Zijn vriendelijke mensen
Ik heb de laatste reeksen niet meer meegedaan, tis even teveel en wil andere ook eerst compleet krijgen voor ik een andere begin
PS mijn man wil niks met pokemon meer doen, hij is het een beetje beu geworden

@Kiiilerke Samurott V is je grootste hit en heeft een waarde van +-13 euro (veel hangt af van centering en whitening)
Vstar kaarten rond de 3 euro, CRZ kaarten ook voor een paar euro met uitzondering van de Mew.
Holo's en rev holo's hebben bitter weinig waarde.
Altijd waarden checken op Cardmarket.

Gisteren gold gepulled.
sKTOyP.cb.jpg

@Kiiilerke Samurott V is je grootste hit en heeft een waarde van +-13 euro (veel hangt af van centering en whitening)
Vstar kaarten rond de 3 euro, CRZ kaarten ook voor een paar euro met uitzondering van de Mew.
Holo's en rev holo's hebben bitter weinig waarde.
Altijd waarden checken op Cardmarket.

Gisteren gold gepulled.
sKTOyP.cb.jpg
In de hoeveelste ETB zat die?
Heb gisteren ook nog 10 ETB's besteld.

4de ETB Joeri.

@Pskonejott Ja idd, maar hangt ook van de set af.
Neem nu Evolving skies en Brilliant stars, die hun top hits zijn in waarde gestegen, ook omwille van dat Evolving Skies out of print is.
Crown Zenith is idd al erg gedaald, maar top hits zoals de gold cards behouden hun waarde wel en kunnen eventueel terug stijgen in waarde na verder verloop van release sets.

in wat bewaren jullie de kaarten ? een map,een doos ?

ik weet dat dure kaarten in speciale cases gaan maar wat met de normale kaarten ?

Ik heb van elke set een Elite Trainer box waar alle bulk (C/U/R en holo's) in gaan. En dan een binder met alle ultra rare kaarten + speelbare kaarten.

Ik vind het toch een beetje dubieus hoe er zo op waarde en zeldzaamheid gefocust wordt. Mijn 12-jarige zoon is een half jaar geleden begonnen met Pokémon, maar ik merk nu toch al dat hij eigenlijk enkel geïnteresseerd is in nieuwe aankopen puur omwille van het eventueel ontdekken van zeldzame/dure kaarten. Al zijn zakgeld gaat daar naartoe, maar ik zie hem nooit spelen. Wel 'oh, deze is xxx waard'. Naar eigen zeggen is zijn duurste kaart €200 waard (zelf nog niet gecheckt). Nu ja, op YouTube ziet hij natuurlijk ook weinig anders dan populaire kanalen die het zich dan kunnen veroorloven om ineens 1000 boosters te kopen om te zien of ze een hele set kunnen completen, en dat soort onrealistische onzin.

Bij het verbieden van loot boxes en dergelijke, vroeg ik me al af waarom dat bij TCGs niet het geval is, maar nu nog meer dan toen, denk ik dat dat misschien geen slecht idee zou zijn...
En nu duik ik snel weg voor alle spervuur dat op me af zal komen :D .

Ik vind het toch een beetje dubieus hoe er zo op waarde en zeldzaamheid gefocust wordt. Mijn 12-jarige zoon is een half jaar geleden begonnen met Pokémon, maar ik merk nu toch al dat hij eigenlijk enkel geïnteresseerd is in nieuwe aankopen puur omwille van het eventueel ontdekken van zeldzame/dure kaarten. Al zijn zakgeld gaat daar naartoe, maar ik zie hem nooit spelen. Wel 'oh, deze is xxx waard'. Naar eigen zeggen is zijn duurste kaart €200 waard (zelf nog niet gecheckt). Nu ja, op YouTube ziet hij natuurlijk ook weinig anders dan populaire kanalen die het zich dan kunnen veroorloven om ineens 1000 boosters te kopen om te zien of ze een hele set kunnen completen, en dat soort onrealistische onzin.

Bij het verbieden van loot boxes en dergelijke, vroeg ik me al af waarom dat bij TCGs niet het geval is, maar nu nog meer dan toen, denk ik dat dat misschien geen slecht idee zou zijn...
Ik ben ook puur verzamelaar hoor, ik speel het niet.

Ik ben in december terug begonnen door een PR-bureau dat wat Pokémon-boosters opstuurde. Na 12 jaar pauze dus terug in gang geschoten.

Vroeger had ik zelf een eigen webwinkel (15 jaar terug) waar ik mijn dubbele kaarten verkocht en daar nieuwe booster boxen mee kocht. Was zowat zelfvoorzienend, waardoor ik er destijds hooguit 2000 euro heb ingestoken. Ik heb dan alles gelogd op tcgcollector en de waarde wordt daar geschat op 45.000 dollar (is maar een idee).

In zo'n box zitten 8 boosters + prullaria, dus wel een betere deal dan 8 losse boosters. Als het niet voor de prijs zou zijn maakt het op zich niet uit, pull rates zijn gelijkaardig in Pokémon.

De bekendste youtubers en dergelijke focussen zich idd op collecten, en sinds enkele jaren zijn de sets ook zo gigantisch gemaakt met veel te veel rares om meer te kunnen verkopen, met succes blijkbaar.

Maar het spel wordt ook nog wel veel gespeeld, zeker nu de corona maatregelen wat geminderd zijn komen alle liga's terug op gang. Zeker voor jongeren is het leuk om het spel te leren en anderen te vinden om mee te traden/spelen. Ook valt met spelen op grotere toernooien veel te verdienen voor jongeren, omdat ze quasi altijd in de prijzen vallen met hun mindere aantallen. De hooggeranschikte senior (12-15 jaar) ter wereld is een belg en denk dat die zijn zakgeld al goed verdiend heeft. Dus probeer hem mss het spel te leren of te laten leren op een liga, meeste doen wel woensdag namiddag of zondag namiddag open speciaal voor kinderen. PM me gerust als je meer vragen hebt.

Terug
Bovenaan