Te koop rx 6800 oc 16g Gigabyte defect.

georgiodavid

Member
Lier
iTrader: 98% (123/125)
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Niet van toepassing
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Verzending
  2. Afhaling
Afhaallocatie
Lier
Tijdens battlefield 6 is het kapot gegaan.
Je ziet op de foto kleine donkere rook vlek
Bekijk bijlage 45400
20251026_175050.jpg
Bekijk bijlage 45402Bekijk bijlage 45403
20251027_221449.jpg
image-30-10-2025_18-52-21-54.jpg
Bekijk bijlage 45405Bekijk bijlage 45405

en wat zegt de diagnose ?
Hier is de update van gisteren .

"Ik heb even gekeken , en het is me nog niet echt duidelijk wat het probleem eigenlijk is . Zodra er driver worden geladen , gaat het scherm zwart is zowat het symptoom . Hij toont een driver mossfet onder de camera die warmer word als de rest . Heb er enkele besteld , en ga deze vervangen . Komt wel van China ,dus dat duurt altijd even ."

Kan mijn iemand helpen met dit aub?

Verkoper 16:09

Ben aan het zien of de bios effect heeft op je probleem. Je kaart heeft 2 biosses, dus ik heb wel een reserve. Dat klopt. Het moet een Gigabyte Rx6800 Gaming OC zijn met memory van Samsung

Verkoper 16:09

Ben zelf ook nog aan het zoeken en rondvragen, maar moet soms tijdje wachten op antwoord

gelezen

gelezen 16:21

En als iemand het heeft moet je die uitelkaar doen?

Verkoper 3 minuten geleden

nee, dat is een bestandje. Met een .rom extension. Ze kunnen die van hun kaart downloaden via GPU-Z, en dan zo delen met andere

Wat wil je juist weten? Een videokaart heeft inderdaad een updatebaar videobios, en de jouwe heeft ook een tweede vbios ("dual bios"), maar uiteraard zeer goed opletten als je daarmee iets wil doen want de kaart zal niet meer werken als er iets foutloopt met de bios.

Het vbios bestand moet bedoeld zijn voor exact hetzelfde model van grafische kaart (en dus geen variant met andere connectors bijvoorbeeld), en uiteraard mag er ook geen stroomonderbreking zijn tijdens de update.

Wat wil je juist weten? Een videokaart heeft inderdaad een updatebaar videobios, en de jouwe heeft ook een tweede vbios ("dual bios"), maar uiteraard zeer goed opletten als je daarmee iets wil doen want de kaart zal niet meer werken als er iets foutloopt met de bios.

Het vbios bestand moet bedoeld zijn voor exact hetzelfde model van grafische kaart (en dus geen variant met andere connectors bijvoorbeeld), en uiteraard mag er ook geen stroomonderbreking zijn tijdens de update.
Die kerel met herstellen is bezig van mijn gpu zoekt zelfde gpu voor bios bestand.

Probleem zoals dit als je PCB verbrand is, is moeilijk om te weten of je het nog kan repareren. Soms gaat het diep en dan zijn enkele lagen / traces aangetast. Moeilijk of soms onmogelijk om te repareren afhankelijk van hoe er het is.

Bericht van hersteller
"Hey David . Wat jammer nieuws . Ik ben me nog wat bezig haan houden vandaag met de kaart. Je kaart nam geen enkele andere bios aan , zelfs de oude niet . Heb toen donor bios chips gebruikt , en dat lukte ook niet... ga er nu nieuwe bestselling. Probleem is , dat duurt enkele weken voordat ze weer van Ali tot hier zijn . En de 19de ben ik op kerstvakantie tot nieuwjaar ongeveer , dus dat kan wat duren . Plus punt , ze zijn gratis , je betaald er niks voor want ik gebruik ze zelf ook in setjes . Als je wilt kan ik ook via ebay of andere kijken om ze sneller te verkrijgen ,maar dan komt we wel edn kost bij . Je kan je kaart ook altijd terugkrijgen wanneer je wil uiteraard"
10 dec ging hij nieuwe chip krijgen en bezig mee houden..zullen zien volgende week of zo hoor ik nog is hoe het gaat.
Bedankt om mee op te volgen )
Marry christmas allemaal 🫂🤜🏻

Terug
Bovenaan