Ik had positieve gevoelens toen ik enkele weken geleden een beperkte build van Ninja Gaiden 4 mocht uitproberen, dus ik sta met andere woorden te popelen om meer van deze bloederige hack & slash-titel (mede mogelijk gemaakt door PlatinumGames) te zien! M'n gebeden werden recent verhoord, want kort na afloop van Gamescom uploadde Team Ninja de ononderbroken gameplay-opname (van ongeveer veertien minuten) die de studio gedurende de beurs in kwestie losliet. Vandaag deden deze ontwikkelaars daar een schepje bovenop, omdat men momenteel ook ter plaatse is bij het jaarlijkse Tokyo Game Show. Met als gevolg mogen we in deze nieuwste beelden luisteren naar een medewerker die meer uitleg geeft over de verschillende instellingen omtrent de aanwezige moeilijkheidsgraden, met als afsluiter enkele confrontaties van de allerhoogste difficulty, oftewel Master Ninja. Als extraatje gunden Team Ninja en uitgever Xbox Game Studios ons ook een blik achter de schermen bij een Japanse smid, terwijl hij replica's van twee in-game wapens vervaardigde. Ninja Gaiden 4 komt vanaf 21 oktober 2025 uit op PlayStation 5, Xbox Series S | X en pc.
Laatst bewerkt: