telefoon verliest "connectie"... slaapt.. ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
  • Andere 
D

Deleted member 451

Guest
sinds kort trotse eigenaar van de huawei Y6....
(cheap ass phone, maar ja bedrijfs toestellen, hier geen zeggenschap in).

het irritante is dat die telefoon plots "slaapt" en niet bereikbaar is.

als mensen bellen naar me komen ze soms meteen op voicemail.

idem voor berichten via messenger / whatsapp.... ik krijg niet meteen de melding. maar als ik dan de telefoon eens gebruik (op de zij toets duw), dan komen ze plots binnen....

zeer irritant natuurlijk. zou dit een instelling kunnen zijn (lijkt me zeer sterk).
sim kaart eens opnieuw geplaatst, geen avance..

zit wel met 2 simkaarten (prive en werk), misschien eens testen en mijn privé er uit doen, maar dan moet ik weer met 2 gsms op zak, en tenslotte het is een dual sim voor iets...

Zien of daar geen soort van batterijsaver stand active staat die apps in slaap duwt, soms kan je ook gewoon pech hebben dat het merk in kwestie een strenge manier heeft van apps te killen of batterijduur zo veel mogelijk te verlengen op 1 lading ( op sommige Pocophone of Xiaomi toestellen is dat ook nog wel eens een gevalletje )

Veel van die Chinese OEM's hebben daar nogal een beleid op om zo veel mogelijk batterijduur te pushen.
Ik geloof dat ik dit zelfs had vroeger op mijn OnePlus X, zag soms geen Whatsapp melding tot ik mijn scherm aan deed en dan opeens een bericht van 17 min geleden.

Ja ik heb wel veel zo n melding van hoog batterij verbruik terwijl ik die Phone enkel maar voor messenger WhatsApp en bellen gebruik... Hoe schakel ik dit uit?

Geen idee ivm met Huawei specifiek maar normaal als je settings => Battery gaat dan kan je daar ergens een overzicht van je apps zien of een instelling zodat apps in de background blijven runnen ( kan zijn dat je dan op de naam van de app moet duwen of 3 ...'jes ofzo om aan die setting te komen ) of iets van power mode aan/uit zodat je alles qua batterijsaver uit zet en je tegen de telefoon eigenlijk zegt van '' ik wil alle apps active houden ''

Veel van die Chinese roms hebben standaard uit staan dat apps in de background blijven runnen of Huawei zelf heeft geloof ik een algoritme in zijn rom wat zelf bepaald wat wel of niet in ''slaap'' wordt geduwd, dan moet je dat manueel aanpassen.
Heb wel geen idee of dat je probleem volledig op lost qua notificaties die delayed zijn, op mijn OnePlus X heb ik het eigenlijk nooit echt kunnen oplossen.

Nieuwe huawei gekregen op het werk:

huawei P SMART .

en vreemd genoeg, deze heeft daar ook last van ! Wel nu maar 1 sim kaart meer, waardoor het niet kan zijn dat hij prioritair connectie geeft aan de andere, dus dat probleem is al zeker van de baan.

das toch ongelofelijk? je krijgt berichten op messenger,en die komen pas 2 uur later aan, of als je toevallig eens je gsm gebruikt (waardoor die terug "wakker" wordt)....

@Noscoped420 , als ik jouw ding doe om die apps te blijven runnen, krijg ik melding dat de batterij snel leeg loopt hierdoor... wtf

Whatsapp is daarin ook raar, die updates komen ook niet altijd binnen hoe het moet... (pixel phone hier, maar was bij mijne samsung ook random ze)

Whatsapp is daarin ook raar, die updates komen ook niet altijd binnen hoe het moet... (pixel phone hier, maar was bij mijne samsung ook random ze)
Mja op mijn samsung J5 vroeger nooit gehad,

nu al 2 huaweis na elkaar, hetzelfde liedje. toch om gek voor te worden hoor.
zal mijn baas nu toch aanraden om geen huaweis meer te kopen.
nogtans zijn het wel mooie schermen en camera's, maar ook het toetsenbord vind ik onder niveau. ontzettend veel dat ik op spatie duw, en dat hij dan switcht van apps ! (omdat ik wellicht ietsie pietsie te laag druk). om gek van te worden.

SwiftKey al geprobeerd? Ik gebruik deze al zeer lang, gratis en heel handig
wat is dat? nee dat ken ik niet.

nog iets die me is opgevallen. ook mijn mails via gmail krijg ik geen melding van.

verdorie 8 emails de laatste dagen binnen gehad, niets van melding gehad.
nu toevallig eens ingelogd, en kzie ze allemaal staan....

Klein artikeltje, is gewoon te downloaden in playstore onder Microsoft SwiftKey, en dan als standaard toetsenbord instellen

Je kan dan veel tweaken en naar keuze instellen

Is gewoon handig toetsenbord, ik gebruik altijd dezelfde kleuren, lime green en zwart, soit, qua look kies je wat je wil, maar hij leert ook bij adhv uw schrijfstijl

mja,

ik heb terug mijn samsung van jaren geleden boven gehaald, en naar fabriek instelling gezet (J5).

ongelofelijk, hierbij krijg ik wél mijn gmail, whatsapps, messenger berichten onmiddelijk te horen, als ik er binnen krijg.

echt straf dat ik nu die nieuwe huawei aan de kant moet leggen/niet meer gebruiken voor zoiets.
kan toch niet zijn dat , zelfs die goedkopere telefoons, hun connectie verliezen en die berichten pas uren later toe komen ???
is verdorie 1 week in gebruik.
nooit meer huawei dus voor mij.

Terug
Bovenaan