Telenet verlaagt 's avonds downloadsnelheid van PlayStation en Steam

Proximus, geen problemen. Moest ik nu bij Telenet zitten zou ik den boel opzeggen, sorry maar 10Mbps das echt lachen voor hetgeen je betaald..

Wow had mogelijk ooit het idee om van Proximus over te stappen naar Coax voor de snelheidsboost (120Mbps wat nog altijd OK is) maar als ik dit lees blijf ik wel op VDSL tot fiber beschikbaar is...

gvd, ik heb hier al weken last van dat mijn internet snelheid naar beneden gaat in de avond
al tientallen berichten gestuurd via whatsapp of via mail en steeds dezelfde moeten horen.
morgen telenet opzeggen dus, ik betaal voor 1 gbps snlheid niet voor 100mbps snelheid

telenet mailadressen worden behouden als je opzegt dacht ik (nieuwe wet van een tijdje geleden)?

Het is echt een pure schande. Zodra Proximus hier fiber in de straat heeft vliegt Telenet buiten. Echt verschrikkelijk, vuile bandieten zijn het!

Ik ga niet naar telenet hoor :p
Gewoon een goedkoper alternatief.

Hell met een gsm abbo van onder de 20euro kan ik mijn online gamen zelfs verzorgen. Nu is het enkel internet en gsm 65euro.. kan wel 20euro af denk.

Wie blijft er nog die gekke prijzen betalen als ze zo’n praktijken uithalen en er zo veel alternatieven zijn
Goh zotte prijzen

Ik kan fiber bij proximus nemen het is beschikbaar in mijn straat en gebouw.
Ik heb momenteel one up van telenet. Dus 1gig download, tv, en 2 gsm abo’s met onbeperkte mobiele data.

Als ik bij proximus hetzelfde pakket neem betaal ik een beetje meer. Ik zou dan wel 2gig download snelheid hebben. En mijn mobiele data zou beperkt zijn.

Mijn snelheid was tot nu toe 1keer gecapped geweest bij Telenet.
Ferm van mijn kloten gemaakt bij telenet en ze hebben direct 50% korting gegeven op mijn abo voor 1 jaar.

Binnekort extra optie voor psn, xbox en steam gebruikers: volle snelheid voor 20 euro extra, volgende : youtube en streaming ....

Velen zeggen hier wel onwettig, maar voor zover ik kan zien zijn er geen regels voor speed throtling op basis van applicatie, alleen dat ze geen onderscheid mogen maken in kost voor datavolume

Velen zeggen hier wel onwettig, maar voor zover ik kan zien zijn er geen regels voor speed throtling op basis van applicatie, alleen dat ze geen onderscheid mogen maken in kost voor datavolume
[Het recht op een gelijke behandeling van internetverkeer] betekent dat jouw operator bijvoorbeeld het verkeer niet mag vertragen voor bepaalde applicaties of voor het raadplegen van bepaalde sites.

Nu zijn dat wel uren waarop ik eigenlijk niet zo vaak download (meestal ervoor of erna) maar het blijft zeker schandalig. Ik heb All-Internet, daar krijg ik 300 Mbps, dat wil ik dan ook behouden.

Als ze het tijdens die uren verlagen, zouden ze de prijzen dan ook moeten aanpassen imo. Ik zie hier veel posts die daarom willen overschakelen maar wie zegt dat andere providers niet dezelfde praktijken uitvoeren?

Niettemin zit ik zelf ook te denken om misschien over te schakelen. Voor mijn smartphone was ik zeer lang bij Proximus, dan ben ik vorig jaar uiteindelijk overgeschakeld naar Vikings en ik krijg nu een pak meer voor een pak minder. Ik zoek hetzelfde voor mijn internet abonnement en misschien ook een tv-abonnement erbij, want in juli ga ik verhuizen naar een andere straat in mijn gemeente (huidig appartementsgebouw ondergaat totale renovatie). Uitstekende gelegenheid om een nieuw abo te overwegen.

Persoonlijk voorlopig nog niets van gemerkt. (PC en via LAN - Telenet 1g down abbo)
Ik heb gisteravond nog until dawn en silent hill remake gedownload en ik had net zoals altijd een 600 - 800Mbps download speed in steam.
Maar ik denk ook niet dat ik op een overbelaste node zit hier in ons kleine dorp en afgaande wie mijn buren zijn in deze straat :)

Ik zie hier veel posts die daarom willen overschakelen maar wie zegt dat andere providers niet dezelfde praktijken uitvoeren?
De gebruikte technologie zegt dat. Je deelt nu eenmaal je coaxverbinding met honderden buren en overboekte nodes ontdubbelen is duur en tijdrovend. VDSL en fiber hebben dit probleem nauwelijks of niet.

Afaik is VDSL wel trager dan mijn huidig abonnement, en Fiber is hier nog niet beschikbaar, mss wel bij het nieuwe gebouw of als huidig gebouw gerenoveerd is.

Zal voorlopig bij mijn huidige abo blijven dan.

Persoonlijk voorlopig nog niets van gemerkt. (PC en via LAN - Telenet 1g down abbo)
Ik heb gisteravond nog until dawn en silent hill remake gedownload en ik had net zoals altijd een 600 - 800Mbps download speed in steam.
Maar ik denk ook niet dat ik op een overbelaste node zit hier in ons kleine dorp en afgaande wie mijn buren zijn in deze straat :)
Ik haal nochtans bij enig welk download bij Steam toch de volle 1gig download zoals beloofd. Wel rechtstreekse verbinding tussen pc en modem via een utp kabel.
Afaik is VDSL wel trager dan mijn huidig abonnement, en Fiber is hier nog niet beschikbaar, mss wel bij het nieuwe gebouw of als huidig gebouw gerenoveerd is.

Zal voorlopig bij mijn huidige abo blijven dan.
Voor Viber moet proximus techniekers sturen om aanpassingen te doen in de gebouwen en zo van die zwarte bakken hangen op het gebouw, daarna ook op elke verdieping moesten ze iets doen.

Afaik is VDSL wel trager dan mijn huidig abonnement
Als je lijnkwaliteit goed is, is VDSL tot wel 10 keer sneller dan een dichtgenepen Telenetverbinding. Waarom op een brede in de file blijven rijden als daarnaast een gewestweg ligt met vlotte doorstroming?

Als de getroffenen liever premiumprijzen blijven betalen voor een inferieur product, dan verandert er natuurlijk niks.

Terug
Bovenaan