Tennis

Wat een zever
Nog grappiger. Hij heeft zich aan de Australische grens aangeboden met een fout visum (eentje dat geen uitzonderingen toelaat op vaccinatiestatus), en wordt tegengehouden.

Moest ik Djokovic zijn, ik keer terug naar huis en ze zien me nooit meer terug op de australian open.
Zijn reputatie is toch al om zeep.

Er zijn nog kansen genoeg op een grand slam voor hem.

Machtig. Er was natuurlijk te véél kritiek op gekomen. Dit is gebombardeerd tot wereldnieuws en héél de nationale en internationale media is hierop gesprongen. Dus de Australische overheid moest natuurlijk reageren.

Maar wat had Djoko dan verwacht? Dat hij als ongevaccineerde sterspeler, met open armen ontvangen zou worden ??? :unsure:

Nadal heeft ondertussen ook reageerd
Hij maakt zijn eigen keuzes, maar dan moet hij ook gevolgen dragen

---

Analyse Filip De Wulf

Doet hij het nu expres of niet? Ergens lijkt het wel dat Novak Djokovic kickt op een tikkeltje controversie. “Het wakkert het innerlijk vuur nog wat meer aan. Alleen tegen de rest van de wereld.”

Laatst bewerkt:
Ik volg het tennis nu nie zo heel hard op de voet meer maar Djokovic, tis en blijft toch een foemp ze... En zeker als ge dan zo'n kleine bloemlezing krijgt van al zijn hersenspinsels... Volledig terecht als em helemaal naar huis moet..

Is er iemand die gelooft dat Goffin ooit nog weer top 10 speler wordt?
Nope, is er ondertussen al 31... verschoot ik wel van toen ik dat net opzocht.
Misschien nog top-30, maar meer verwacht ik niet meer van hem. En dan zal het de eerste maanden vlot moeten verlopen of ik zie hem er snel de brui aan geven.

Hij heeft er nog wel t spel voor als hij speelt zoals in zijn beste periode maar daar is hij nog altijd wel heel ver van verwijdert ik lees ook niet graag reacties genre het was goed of ik moet de goede dingen onthouden. Niks van als langdurige top 15 speler moet je niet verliezen van Molcan momenteel, simpel de focus moet op wat beter moet/kan dan. Niet afkomen met het was beter dan de voorbije maanden ik ben op de goede weg.

Jammer is het, ik vond een goede Goffin altijd leuk spelen, geen te zware focus op service en forehand. Maar wel een complete speler die het spel goed leest, licht over de baan beweegt en vanuit alle hoeken kon aanvallen en verdedigen. Ik denk nog altijd dat ik van Goffin fan zou geweest zijn moest hij geen Belg zijn.

Nope, is er ondertussen al 31...
Djoko - 34
Nadal - 35
--> Allebei nog top-10 hé.

Dus zijn leeftijd vind ik toch wel een flauw excuus., ook al spreek je hier van de besten allertijden.

Echter op de vraag of ik hem ooit nog in de top-10 verwacht? Helaas vrees ik er toch ook voor. Maar hij mag mij altijd wel verrassen.

ik lees ook niet graag reacties genre het was goed of ik moet de goede dingen onthouden. ... Niet afkomen met het was beter dan de voorbije maanden ik ben op de goede weg.
Dat is ook niet de goede mentaliteit hé. Ik kan Djoko niet uitstaan maar als hij terug zou komen uit een blessure en je zou tegen hem zeggen: Allé je hebt verloren. MAAR het was toch al héél wat beter dan de voorbije maanden hé!

Volgens mij heb je dan net niet een bloedneus, slaat ie zijn racket kapot en brult hij: "Are you kidding me? Dit trok echt helemaal op niks! Dit was belachelijk slecht en ik baal gelijk ne stekker want dit niveau is mij onwaardig! En dan ga ik NU asap nog harder hard trainen want dat moet snel beteren! Dag en salukes!"

Laatst bewerkt:
Ondertussen Molcan kansloos verloren vann Ruusuvuori in de volgende ronde, nu vind ik die laatste ook een speler die op een goede dag (behoorlijk) ondergeklasseerd staat maar toch... . Ik vrees voor het niveau van Goffin tegen Molcan dan in de vorige ronde... .

Bonaventure die toch geen geweldige laatste tijd had vlotjes naar de finale deze week, finale tegen één van de grote talenten op de tour Jimenez-Katintseva die zowaar voor Andorra uitkomt. Ben benieuwd :) .

Bonaventure die toch geen geweldige laatste tijd had vlotjes naar de finale deze week, finale tegen één van de grote talenten op de tour Jimenez-Katintseva die zowaar voor Andorra uitkomt. Ben benieuwd :) .
Zo aldus opnieuw de top-200 binnen, wat wel belangrijk is voor de Grand Slams. Rond die plaats mag je namelijk kwalificaties spelen.

Ondertss Djokovic in een hotel met wormen in zijn eten, kakkerlakken in zijn matras en opgesloten in een klein kamerke gelijk een crimineel. Toch als we hemzelf en getuigen mogen geloven. Wat er ook van waar is en wat niet, ik heb er géén enkele medelijden mee. :tongue:

Kan hij dit verhaaltje, nog wel winnen? Of te wel wordt hij keihard naar huis gestuurd. Of te wel mag hij alsnog binnen (door gaten in de wetgeving die hij dan misbruikt) maar ...

slecht eten, gebrek aan slaap en elke keer je een bal slaat, héél luid boegeroep van het publiek in Australië, zonder ophouden van het eerste tot het laatste punt elke match opnieuw. Daar gaat hij dan toch nooit nog van genieten ??? :unsure:

Ze heeft de finale heel vlot gewonnen met 6-3 6-1. :) Zal haar deugd doen na een moeilijk jaar in 2021, want ze dweepte volgens mij een tijdje om te stoppen. Vol vertrouwen naar de kwalificaties van de Aus Open, daarin speelt ze in de eerste ronde tegen Buzarnescu, geen cadeau.
Benoit zakte af naar Melbourne, maar helaas net niet in de kwalificatietabel, ze was 5e alternate. :oink:

En ook de mannen beginnen er morgen aan.
Bergs vs Sachko (maandag)
Bemelmans vs Borges (dinsdag)
Coppejans vs Etcheverry (12) (maandag)

Bemelmans precies in theorie de moeilijkste route met een Kukushkin, Haase, Martin (reekshoofd nr 1), Basic, in zijn deel v/d draw ... .
Een goeie Bergs zou toch iets moeten kunnen dan weer met deze draw denk ik :) .
Coppejans toch redelijk wat collega gravelspelers in zijn deel v/d draw. Benieuwd :) .

Buznarescu, ja hopen dat die niet 100% in orde is fysiek zeker, laatste partij die ze speelde opgave en ze heeft sowieso regelmatig fysieke kwaaltjes :unsure: . Zou in se wel veruit de moeilijkste match van de drie moeten zijn dus als ze Buzarnescu overleeft, wie weet :) .

Leek me ook dat de meeste mogelijkheden bij Bergs liggen om zich te kwalificeren. Ik hoop op een goeie Zizou deze week! :)
Coppejans moet redelijk wat punten verdedigen, dus hij kan best wat rondes winnen.

Idd Buzarnescu heeft nog geen match gespeeld dit jaar, dus toch wat kansjes voor Ysaline!

Terug
Bovenaan