Tennis

Chwalińska toch duidelijk beetje zenuwen. Service beduidend minder. Al meer DF's in 2 wedstrijden dan in haar eerste wedstrijden.

Ook de returns zijn niet wat ik gezien heb in de vorige wedstrijden.

Gelukkig voor haar speelt Andreeva ook heel zwak voor haar doen. Zoals nu 2 DF's na mekaar.

Kwaliteitsverschil komt nu wel naar boven.

Dit gaat rap voorbij zijn nu vrees ik. Mirra te sterk nu. Ze laat zich ook niet vangen aan Maja haar spel, integendeel zelfs. Bij momenten dwingt zijzelf Maja in de fout ipv omgekeerd.

Laatst bewerkt:
Chwalinska was idd wel minder, maar zelfs met haar beste tennis had ze het moeilijk gehad vandaag tegen Andreeva. Nu is het allemaal iets te simpel gegaan.

Ze heeft alleszins een fantastisch toernooi gespeeld en ik hoop van harte dat ze dit niveau kan bevestigen naar de komende toernooien/jaren, want ik wil haar spel graag nog terugzien in deze fases van toernooien.

Zoals gezegd maakte het me echt niet uit wie er won vandaag, maar ben wel blij dat Mirra vandaag al haar eerste GS te pakken heeft. Zo verdiend.

En sluit de volgende keer aub dat dak, want dat heeft ongetwijfeld een impact gehad.

Chwalinska een heel aangename verrassing maar Andreeva daar word ik nu echt niet wild van. Dan nog veel liever een Sabalenka.

Morgen Zverev nog winnen waarschijnlijk en dan ben ik toch allesbehalve zot van beide winnaars, wel een heerlijk tornooi geweest. Zonde van dat nipte verlies van Collignon ik had die Tiafoe wel zien kloppen bv... .

Een slam is ook (en vooral!) twee weken een hoog niveau kunnen aanhouden zonder kwetsuren, krampen, pijntjes, vermoeidheid, off-day etc. en hoewel er uiteraard ook soms wat geluk bij komt zien, is het maar weinigen gegeven om daar in te slagen.

Terug
Bovenaan