Tennis

Nu lees ik net dat Alcaraz mogelijks de rest van het seizoen ook gaat missen met z'n pols.

Mag van harte hopen dat dat geen parten gaat spelen voor de rest van zijn carrière...

Van Nadal hoorden we ook al sinds zijn 25ste na elke blessure dat zijn carrière er bijna op zat dus daarover zou ik me voorlopig niet al te veel zorgen maken...

Sinner top alweer, is gewoon een heel complete speler.

Blockx onderuit in eerste ronde Umag, Collignon blijft wel overeind in Gstaad en mag morgen tegen Sonego.

Bij de mindere goden dramatische eerste ronde in Bunschoten Challenger. Onclin eerste reekshoofd er direct uit, Bailly vierde reekshoofd er ook direct uit, Geerts (die tennist nog blijkbaar) ook naar huis. Enkel good old Coppejans redt de eer.

Collignon klopt Vacherot! Het was natuurlijk Vacherots wederoptreden na zijn blessure op RG, maar slecht stond die niet te spelen ofzo, alé op sommige momenten waar Collignon perfect van gebruik maakte na.

Nu tegen Ruud of JM Cerundolo. Een beetje pech dat hij in het enige ATP 250 toernooi zit dat op dit moment nog fatsoenlijke spelers heeft (alé kijk naar Umag...). Ruud is een topper op gravel natuurlijk, als die op niveau is wint die dit toernooi, dus liever Cerundolo zou je denken, maar tegen Cerundolo heeft hij recent al 2x nipt verloren.

EDIT: Voor een derde keer in korte tijd dus tegen Cerundolo. Op gravel, moeilijk. Hopelijk derde keer goede keer. Toch een mooie kans op zijn eerste finale op dit niveau (en wie weet meer want er zit niets onoverkomelijks meer in), maar hij zal beter moeten omgaan met Cerundolo's vreselijke moonballs. Ruud werd er ook onnozel van blijkbaar. Trekt op niets maar het werkt.

Laatst bewerkt:
Cerundolo is zo een ontzettend slechte match up voor Collignon. Hij vindt maar geen manier om om te gaan met die zijn enorm lage return positie waardoor hij elke serve terugkrijgt. Ook zijn lefty forehand geeft hem elke keer enorm veel problemen. Het verschil is ook veel groter dan de vorige keren want het werk Collignon duidelijk op zijn zenuwen. Hij wordt compleet weggespeeld.

Cerundolo is zo een ontzettend slechte match up voor Collignon. Hij vindt maar geen manier om om te gaan met die zijn enorm lage return positie waardoor hij elke serve terugkrijgt. Ook zijn lefty forehand geeft hem elke keer enorm veel problemen. Het verschil is ook veel groter dan de vorige keren want het werk Collignon duidelijk op zijn zenuwen. Hij wordt compleet weggespeeld.

Mooie comeback in de 2e set.

Collignon wint gewoon. Waanzin eigenlijk gezien de match. Wat een vechter. En bij Cerundolo zal dit heel hard aankomen na anderhalve set fantastisch te hebben gespeeld en dan gewoon hard te choken.

Mooie comeback in de 3e set :biglaugh:

Bij 2-5 was ik me toch aant afvragen wat Collignon aan het doen was, zoveel fouten dat ie maakte. Maar dan 5 games op rij, inclusief 2 breaks. Lekkerrrrrr.

Nu tegen Ruud of JM Cerundolo. Een beetje pech dat hij in het enige ATP 250 toernooi zit dat op dit moment nog fatsoenlijke spelers heeft (alé kijk naar Umag...).
Nu ja wat is pech? Wil je de top bereiken moet je tegen de betere spelers gewoon winnen.
Zoals hij gewoon .. doet. :tongue:

Finale tegen Tsitsipas. Mooie affiche!
1-1 in sets. Tsitsipas krijgt het alvast niet cadeau.

Laatst bewerkt:
Collignon helaas verloren. Hij zal teleurgesteld zijn want het lag toch vooral aan hemzelf. Tsitsipas speelde wel goed, maar de beste Collignon kon dit winnen. Vooral zijn opslag liet het afweten vandaag. Eigenlijk buiten de TB in de tweede set nauwelijks zijn beste niveau gehaald. Misschien dat hij wat vermoeid was, zware week gehad.

Mooi voor Tsitsipas wel dat hij terug kan winnen. Zijn vader eindelijk weggestuurd en hij wint meteen terug een toernooi.

Tistispas staat nu wat ondergeklasseerd maar Collignon was idd. ook niet top. Niettemin een mooie run in een 250. Die Challengers liggen nu wel definitief achter hem. Wellicht overmorgen tegen Altmaier in Kitzbuhel, geen cadeau voor een eerste ronde.

En 'Lord' Tomic wint zijn eerste tornooi in 8 jaar, de CH75 Lincoln Challenger in Nebraska! Ik weet dat die kerel vrijwel niemand nog boeit maar ik blijf hem volgen met zijn unieke old school style. :D

duidelijk niet dus...

Als ge die score ziet verwacht ge niet dat hij meer breakkansen heeft gehad dan Altmaier.

Nu dit verlies stond ergens wel in de sterren geschreven. Collignon was doodop na Gstaad (zei letterlijk tegen Darcis tijdens de finale dat zijn benen compleet leeg waren) en heeft ook wat last aan zijn knie (zie de tape die in de finale weg was maar vandaag terug te zien was). Als je dan na 1 dag rust meteen tegen een gewoon zeer goede speler uitkomt. Ik vond het eigenlijk al verrassend dat hij geen forfait heeft gegeven.

Benieuwd of Blockx nog eens een match kan winnen morgen. Al van RG geleden door zijn blessure. Hij kan nog niet echt profiteren van zijn nieuwe status als reekshoofd (zelfs een bye in eerste ronde gekregen deze keer). Niveau zal hoger moeten zijn dan tegen Droguet vorige week. Jacquet versloeg niet voor niets Merida (de winnaar van Umag) vandaag.

Terug
Bovenaan