Tennis

Giannessi zou Bemelmans in principe moeten opeten. Maar die is toch redelijk inconsistent dus het zou altijd kunnen. Maar als ie z'n dagje heeft zou ik er niet op hopen :cool:

Zou niet weten wat Bergs daar moest gaan doen met zijn gravelresultaten van de voorbije weken.
Anderzijds, voor Bemelmans is het ook gewoon maar 10000€ gaan oprapen want die is totaal uit vorm. En zo zijn er nog wel meer als ik de kwalificatietabel bekijk.
Coppejans heeft in theorie de beste papieren want Nakashima is geen gravelspeler en presteert nogal wisselvallig, niet abnormaal ook op zijn leeftijd.
Anderzijds als je op je 19 al ATP139 staat en nr.3 was bij de juniors dan ben je intrinsiek wel een goede speler.

Minnen staat er toch niet zo slecht voor nu na deze winst, ronde twee tegen Raina moet te doen zijn, reekshoofd Wang eruit en Rodionova eruit.

Dulgheru is precies wel (eindelijk) weer wat niveau aan t halen dus zal wel de tegenstandster worden in ronde drie kwali's. Ben benieuwd :) .

Raina lijkt zeker wel haalbaar, maar je kan geen staat maken op de resultaten van Minnen dit jaar. Meestal als je verwacht dat ze zal winnen, gaat ze onderuit (door de druk).
Niet veel getennist vandaag in Parijs, maar zie ondertussen dat Tommy Robredo aan het spelen is. Ik dacht dat die gestopt was?? :thinking:

Robredo speelt nog wat Challengers nu en dan, laatste jaren heel veel blessures he. Hij stond nog net binnen de cut-off voor de kwalificaties, dus waarom niet , zal wellicht de laatste keer zijn.
Is een toffe pé wel, organiseert ook tornooien voor rolstoeltennis.

Robredo speelt nog wat Challengers nu en dan, laatste jaren heel veel blessures he. Hij stond nog net binnen de cut-off voor de kwalificaties, dus waarom niet , zal wellicht de laatste keer zijn.
Ah wist ik echt niet... dacht dat hij jaren geleden al definitief gestopt was, maar hij speelde nog kwalificaties op de laatste Grand Slams zag ik op wiki. Hij is wel uitgeschakeld door Halys zonet.

Benoit wint haar eerste ronde, volgens mij de eerste tweede keer dat ze op een GS wint. Makkelijke draw, makkelijke zege :)

Laatst bewerkt:
Haha hij was daar toch, dus effe wat pocketgeld meegrabbelen. Why not :D

Coppejans heeft in theorie de beste papieren want Nakashima is geen gravelspeler en presteert nogal wisselvallig, niet abnormaal ook op zijn leeftijd.
Anderzijds als je op je 19 al ATP139 staat en nr.3 was bij de juniors dan ben je intrinsiek wel een goede speler.
Hij heeft zich erdoor geworsteld en zelfs matchpunt gered :) Ik dacht dat hij het nog uit handen ging geven na zijn break in de derde set, maar hij brak toch terug om het daarna uit te serveren. (y)

Laatst bewerkt:
Minnen en Coppejans kunnen de hoofdtabel nog halen. Benoit jammer genoeg uitgeschakeld. Coppejans moet tegen De Galan en Minnen mag aan de bak tegen Perez.
Bij het zappen kwam ik net Ultimate Tennis Showdown tegen.... Kaarten inzetten voor rally's in 3 slagen te winnen, inzetten om 2 punten op rij te winnen, ..... Zelfs die speler kon er niet aan uit. Vreemd allemaal. Weggezapt dan ook.

Minnen en Coppejans kunnen de hoofdtabel nog halen. Benoit jammer genoeg uitgeschakeld. Coppejans moet tegen De Galan en Minnen mag aan de bak tegen Perez.
Minnen heeft zich vandaag geplaatst voor RG. Nu Coppejans nog :tongue:
Het moet nu ook gebeuren voor die twee willen ze ooit top-100 halen hé.

Now or never ..

Waar zou dit over gaan?
Arthur De Greef, ooit richting top-100 van de wereld (hij kwam héél dicht een paar jaar geleden), maar daarna ver weggezakt en nu dit.
Spijtige zaak, en als dit waar is ook einde carrière? :frown:

Blijkbaar is de Greef reeds gestopt (als tennisser), claimt blessures, maar misschien zag hij de bui ook al hangen en heeft ie de eer aan zichzelf gehouden?

Ook de andere twee tennisser zijn reeds gestopt .. (in 2018 en 2019). Dus of ze nog zwaar gestraft kunnen worden is nog maar de vraag.
Een boete misschien maar dat zal het dan ook zijn.

De Greef was al gestopt en is nu coach van Bonaventure. Barbosa en Witmeur zijn nooit het ITF-niveau overstegen.

De Greef was niet slecht maar miste een sterk punt om echt top 100 te zijn. Zijn jumping backhand was soms wel grappig

De Greef is volgens mij momenteel coach van Bonaventure... die carrière als coach kan hij ook meteen op z'n buik schrijven als het hier over match fixing zou gaan. En terecht.

EDIT, Au79 was me voor :D

Minnen haar match kon alle kanten op... leek in beide sets makkelijk naar zich toe te trekken maar liet een 4-1 voorsprong schieten en kwam zelfs *5-4 achter en ook in de tweede set 5-2 voor om Perez helemaal te laten terugkomen. Maar wel goed dat ze hoofdtabel haalt, nu alleen meer constante in haar resultaten krijgen.

Had wel ergens verwacht dat Radwanska de zwaarste match ging zijn zeker nadat Dulgheru verloor in ronde 1 kwali's :p . Mooi toch voor haar :) .

Zou nu is echt die top honderd in moeten want hoe lang die daar al tegen aanschuurt ondertussen tussen plek 100 en 150 staat die al echt twee jaar ofzo volgens mij, misschien langer met heel het corona gedoe. En 120 of 90 t maakt toch een enorm verschil alleen al om standaard hoofdtabel slam te halen vs altijd kwali's spelen... .

Terug
Bovenaan