Tennis

Kan revanche nemen voor Lille tegen Halys, toen verloren in 3-setter
Nu in 3 sets gewonnen, 3-6 6-3 6-1. Niks gezien van de match, maar vrij kort voor 3 sets, 1u15. Morgen finale tegen Draper, die won zijn vorige twee tornooien ook al… lastig dus!

Nu in 3 sets gewonnen, 3-6 6-3 6-1. Niks gezien van de match, maar vrij kort voor 3 sets, 1u15. Morgen finale tegen Draper, die won zijn vorige twee tornooien ook al… lastig dus!
Hij staat nu wel terug in de top-200 van de wereldranglijst. Belangrijke punten, om straks toch nog te kunnen deelnemen aan de kwalificaties van RG. Maar hopelijk wint hij toch die finale.

Het had gekund voor Bergs, helaas wat teveel unforced errors. Mooi tornooi niettemin, nu wellicht wat rust en een paar graveltornooien.

The Goff gewonnen tegen Dzumhur, altijd verraderlijke tegenstander, nu tegen gravelbijter Andujar die 2de reekshoofd Evans uitschakelde.
Ook bescheiden succesje voor Geerts (qualifier) en Heyman (lucky loser) in Murcia. Het is hen gegund!

Heyman gisteren nog in wereldrecord, enige Belg in de top 1000 (?) met een eenhandige backhand ofzoiets. Zag er mij een leuke speler uit.

Er staan ook maar een stuk of 15 Belgen in de top1000 denk ik, t is vooral de combi tussen eenhandig en leftie die redelijk uitzonderlijk is.
Zeker geen slechte speler Heyman maar komt internationaal wat tekort, zweeft al jaren tussen ITF en Challenger niveau. Gelukkig voor zo'n mannen kunnen ze wat bijverdienen in de interclubs in DE en FR want enkel op tornooi prize money houden die het niet vol.

The Goff gewonnen tegen Dzumhur, altijd verraderlijke tegenstander, nu tegen gravelbijter Andujar die 2de reekshoofd Evans uitschakelde.
Ook bescheiden succesje voor Geerts (qualifier) en Heyman (lucky loser) in Murcia. Het is hen gegund!
Goffin nog eens kwartfinale, 5-7 7-6 6-3 gewonnen van Andujar. Volgens Dewulf kon hij in de eerste en tweede set telkens serveren bij 5-4 voor de set. Soit, hij wint! Nu tegen Carballes Baena, in Miami nog vlot gewonnen maar nu op gravel zal het niet zo simpel worden.

Geerts en Heyman allebei eruit in de tweede ronde in Murcia. De Loore probeert het deze week in Monastir en staat in de kwartfinale met een 7-5 6-4 zege. Stond 1-4 achter in de eerste set, maar goed rechtgezet. Kwartfinale tegen Arthur Bouquier, nr 795.

Goffin van bagels krijgen naar een bagel uitdelen... gaat stap voor stap weer beter met hem. Halve finale tegen Coria.

Ik zie hem dit toernooi ook gewoon winnen. Ik betwijfel nog altijd of we ooit nog de beste Goffin gaan zien, maar zijn huidige ranking (74ste) stemt natuurlijk niet overeen met zijn tenniskunde.

T'was wel dringend tijd om eens goed te presteren want als iemand als hij challengers zou moeten spelen, dan kan je er beter mee stoppen.

als iemand als hij challengers zou moeten spelen, dan kan je er beter mee stoppen.
Goh, challengers zijn op zich niet slecht voor een top 50 à 100 speler in een dipje om even te herbronnen maar het mag ook niet te lang duren. t Scheelt vooral een hoop in prize money terwijl het niet noodzakelijk makkelijker wedstrijden zijn.

Anyway, finale is tegen Molcan, voor velen een nobele onbekende die 12 maanden geleden nog 276 stond en pas sinds vorige zomer serieus is beginnen klimmen en nu zelfs virtueel 49 staat. Een leftie die keihard kan meppen en al verschillende hoge gerangschikte spelers verrast heeft. Ben eens benieuwd, wordt een interessante match.

Anyway, finale is tegen Molcan, voor velen een nobele onbekende die 12 maanden geleden nog 276 stond en pas sinds vorige zomer serieus is beginnen klimmen en nu zelfs virtueel 49 staat. Een leftie die keihard kan meppen en al verschillende hoge gerangschikte spelers verrast heeft. Ben eens benieuwd, wordt een interessante match.
Ja die Molcan speelt dit seizoen erg goed. Ook de eerste set gewonnen tegen Goffin dus t'is zeker geen mietje.
(en won hij eerder niet van Goffin? Ja toch?)
Ondertussen staat het wel 1-1 in sets en Goffin is nu onder stoom, dus ik vermoed dat die laatste het nu wel zal klaren (op ervaring).

Molcan heeft de fout gemaakt Goffin in zijn spel te laten komen, en dat moet je met hem niet doen.
Maar goed, hij is een rookie op dit niveau, hij zal hier van leren en alleen maar beter worden. :tongue:

Update: En het is game over. En zoals ik verwacht had na de 2de set: Goffin wins ..

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zit de Kimback erop:
Ze kon corona niet voorspellen natuurlijk, maar het was toch één langgerekte teleurstelling. Beter dat ze er dan een streep onder trekt. Ik onthoud liever de vroege jaren 2000 dan dat ze nu nog wat aanmoddert.

Goffin redelijk wat puntjes te verdedigen in Monte Carlo. Hij had een WC gekregen om deel te nemen.
Geen cadeau voor zijn tegenstander die eigenlijk geen kans had.

Goffin zit toch weer in een goeie flow.

Veel respect voor de speelster die Clijsters was, maar haar "Kimback" was toch ook gewoon gedoemd om te mislukken hè. 5 officiële wedstrijden gespeeld en allemaal verloren. Corona heeft er natuurlijk ook wel wat mee te maken, maar toch.

Haar familiale reden die ze aangeeft om ermee te stoppen, dat had ze op voorhand nu toch ook wel kunnen voorzien, denk ik dan.

De Loore kan de lijn van Monastir helaas niet doortrekken in Nottingham, 1ste ronde eruit. Straks nog dubbelen met Bemel die zo te zien ook afgedaald is naar ITF25k tornooien.

Goffin zowaar op voorsprong tegen Evans. 't is de moment om te choken :unsure:

edit: i stand corrected

Laatst bewerkt:
Mooie prestatie. Toch echt wel knap teruggevochten. Hij is er nog niet, maar is wel op de goede weg. Ik ga eerlijk zijn, ik had het niet meer verwacht. Een paar maanden terug vond ik het beter dat hij er mee ophield eerlijk gezegd.

Wedstrijd per wedstrijd bekijken nu natuurlijk, maar met Djokovic en Alcarez liggen er toch al twee stevige reekshoofden uit in zijn kwart. Dus wie weet is dit echt de week van de ommekeer.

Terug
Bovenaan