Tennis

3 maand geleden had ik nog het gevoel dat hij er beter mee kapte, vandaag gaat Goffin mee tot in de beslissende tiebreak tegen Rafael Nadal, en dat in het hol van de leeuw. Ei zo na wint hij die match gewoon met een paar fenomenale punten. Aangezien hij 4 matchpunten heeft gehad (1 mist hij echt, dat is jammer), zal het even pikken, maar hij moet vooral trots zijn en dit moet hem nog een vertrouwensboost geven.

Laatst bewerkt:
Da's het verschil tussen een topper en de rest. Met Nadal ben je nooit klaar. Leuke affiche tegen Alcaraz nu.

S verdekke toch spijtig dat die die match niet wint. Ook al is vlotte winst tegen Karatsev, Van De Zandschulp en een tiebreak set drie tegen Nadal enorm veel beter dan de laatste tijd. Een winst tegen Nadal had hem helemaal terug doen vertrekken naar betere dagen denk ik.

Dat was idd de pijnlijkste! Maar hij zit gelukkig wel terug op een niveau dat aanleunt tegen z'n betere jaren, ook het afmaken. :biglaugh:

Nadal nu geklopt door zijn opvolger Alcaraz. Deze jonge snaak lijkt meteen ook de grootste concurrent te worden van Nadal voor RG.
Wel veel respekt voor elkaar, dat merk / zie je gewoon.

Die eerste zal zijn titel natuurlijk wel willen verlengen op RG, maar als er één iemand is die de titel van hem mag overnemen dan is hij het wel.

Ik ben benieuwd wat Alcaraz tegen Djoko gaat doen in de HF in Madrid.

Roland Garros zit er al op voor Bergs. Verliest van Chung met 6-4 7-6... Ik had er meer van verwacht. :cautious: Bonaventure ook met de hakken over de sloot met een tiebreak in de 3e set, maar ze zit wél in de tweede ronde.

t is blijkbaar bijzonder moeilijk voor Bergs om enige consistentie in zijn vorm en spel te krijgen. Ben de eerste om toe te geven dat het vanaf de zijlijn makkelijk praten is maar het is altijd wel iets met hem en als je écht wil doorbreken dan mag dat niet.

Respect wel voor Michael Geerts die ondanks zijn beperkingen toch maar mooi virtueel de derde beste Belg is nu. Speelt heel veel tornooien en geeft zich altijd 100%. Vorige week ITF25 in Sardinië gewonnen, nu actief in de Challenger van Tunis.

Bonaventure toch weer ronde drie kwalificaties (heb de indruk dat die in kwalificaties grand slams toch vaak wint), tegenstandster in die match ken ik niet maar dit jaar al van gewonnen je zou denken hier liggen kansen. Zou toch een mooie opsteker zijn voor haar zowel qua centen als punten.

Bonaventure gaat altijd goed in de kwalificaties van een GS totdat de maindraw in zicht is... Ze heeft idd kansen tegen Kulikova, maar die klopte wel Potapova.

Bergs is idd veel te wisselvallig om ook maar een beetje hoop te hebben om richting top-100 te gaan. Het zal toch moeten keren met de gras- en hardcourt tornooien of anders wordt het een jaar van blijven trappelen. Geerts vorige week ook gevolgd, ging heeeeel vlot de eerste rondes, daarna wat moeizamer, maar titel wel binnen! 'Makkelijke punten' en net Jelle Sels verslagen in Tunis, dus staat daar in de kwartfinale :) Komt zo op z'n beste ranking van 281 net achter Kimmer.

Eerste keer hoofdtabel Roland Garros voor Bonaventure! Klopte Kulikova vrij makkelijk met 6-4 6-2. Helemaal niet gedacht, gaf Kulikova meer kansen op gravel.

Ik niet :coolbrows: .

Nee mooi gedaan! Zal veel deugd doen!

Je ziet ook maar weer dat hem in details zit eerste match supertiebreak nodig en twee matchen late vrij vlot op de main draw.

Met Ons Jabeur toch ook een dame in vorm (van haar vier graveltornooien, twee finales, en een keer winst) er meteen uit tegen Linette, deftige match.

Thiem ook nog (heel) veel werk om terug op niveau te geraken, Dellien kegelt hem er vlotjes uit.

Dat Stephens haar eerste match won mag ook een mirakel heten, minder interesse heb ik zelden weten uitstralen :laugh: .

Nu bij de vrouwen maakt het toch niet uit Swiatek wint dat tornooi schrijf maar op.

Van Uytvanck door dankzij opgave tegenstandster. Blijf toch vinden dat die er niet alles uithaalt. Heb een groot stuk van de match gezien en die speelt soms zo vlot zo makkelijk maar dan evengoed returns tweede service aan de lopende band buiten. Service net hetzelfde soms top en dan ineens flop.

En die kan zo goed spelen als het lukt he, heeft een geweldige forehand die zowel vlak als met spin kan, kan veel gevoel in de bal liggen heeft de power en het inzicht, ... . Een top van Uytvanck is imo veruit t beste wat België te bieden heeft maar een hele match op dat niveau spelen blijkt/blijft toch moeilijk helaas. Jammer.

Edit: Mertens vlot door maar vond ik ook matig spelen.

Laatst bewerkt:
Van Uytvanck, als ik daar een match van zie lijkt het in 90% van de gevallen dat ze tegen haar goesting op de baan staat. En ze blijft echt zo slecht in het voetenwerk. Top als ze goed speelt, maar jammer genoeg zie ik dat zelden.

Bonaventure stond vandaag echt goed te spelen tegen Andreescu, ik kon kijken tot 6-3 3-1 maar daarna heeft ze het helemaal laten schieten precies, sorry Ysa. :biglaugh: Daar zit toch echt meer in dan plaats 200. Een betere draw zou natuurlijk ook wel kunnen helpen, maar bij haar zal het toch altijd net niet zijn.

Terug
Bovenaan