Tennis

Goffin op het eerste gezicht makkelijke loting. Moest het een beetje lukken, zit hier wel iets in. Maar denk dat op dit moment elke winst al een succes voor Goffin zou zijn.

Tsonga zijn lichaam ook duidelijk op.... van helemaal terug in de match, zicht op 5e set... naar nieuwe blessure en geen punt meer winnen en dan met tranen zijn laatste punt spelen. Publiek stond toen al recht, was wel indrukwekkend om zien! :)

Wel leuk dat ze daar eindelijk avondmatchen hebben! Tsitsipas 7-5 4-1 achter tegen Musetti, kan nog laat worden...
Oh en Mertens al in de derde ronde, forfait van Bouzkova.

Spijtig voor Baez, zijn return op matchbal ging 2 cm uit, ik had het hem wel gegund. Er gaan er zich daar nog veel 'groten' op miskijken op gravel.

Serieuze test op zijn (mentale) weerbaarheid. Hij kreeg het niet cadeau.
Maar je hebt zo'n matchen wel nodig ..
Je merkt aan die jongen echt dat die barst van het talent, maar je ziet ook nog wel dat die nog maar 19 is.

Nog iets te veel verkeerde keuzes en inconsistentie, maar da's natuurlijk geen drama op die leeftijd. Als die gast zich blijft ontwikkelen dan hebben we eindelijk echt opvolging voor de grote drie. Ik twijfel er niet aan dat deze man meerdere grand slams gaat winnen in zijn carrière als die zo verder doet, natuurlijk altijd met twee woorden spreken want je weet nooit welke wonderkinderen er binnenkort weer opstaan.

Je merkt aan die jongen echt dat die barst van het talent, maar je ziet ook nog wel dat die nog maar 19 is.
Op die leeftijd won Nadal al zijn eerste RG
Maar Alcaraz mag en moet daar niet te veel over nadenken.

Ik zie de media al klaar staan als hij er overmorgen uit ligt: T'is toch de nieuwe Nadal niet!
En als hij volgend jaar wel wint: Dat is te laat! Nadal deed het een jaar eerder al! Het is toch de nieuwe Nadal niet!

Mijn antwoord = Neen hij is niet de nieuwe Nadal. Hij is Alcaraz ! Give him a break! :clap:

Hij moet aan zijn eigen carriere timmeren en niet blindstaren op iemand anders. En we maken de rekening wel over 15 jaar of zo. :tongue:

Goffin agressief bij momenten. Duidelijk opgelucht.
Wat een time warning ook op matchpunt 😅

Toch een heel deftige match gespeeld imo :thumb: .

En Alcaraz ja jongens wat die daar weer uitsteekt, en die lijkt fysiek niet te kraken he, zo jong maar die kan match na match na match alles geven, heel straf :thumb: .

Zverev ook weer door t oog v/d naald, nu is dat op zich niks enorm nieuw op de slams.

Goffin agressief bij momenten. Duidelijk opgelucht.
Wat een time warning ook op matchpunt 😅
Ik zie Goffin in deze vorm wel terug de top-20 halen, hij is aardig op weg.
Nu eerst gewoon blessurevrij blijven en dan dit niveau aanhouden.

Heel slecht bezig nu.. :unsure:
Hij speelt nu wel zelf, tegen een top-20 speler, maar de beste Goffin moet hem wel aankunnen, hij heeft hem trouwens onlangs nog geklopt.

Toch maar een flauwe match van David, ik had verwacht dat hij ging verliezen (veel matchen achter elkaar), maar ik had toch gedacht dat hij minstens een set zou nemen. Dat gaat op deze manier niet lukken.

Update: Goffin zei achteraf (licht) geblesseerd te zijn, waardoor hij niet voluit kon gaan. En hij gaat zich nu concentreren op het grasseizoen.

Laatst bewerkt:
Bergs mentaal meteen de knop omgedraaid na zijn snelle (teleurstellende) exit op RG.
Hij staat in de finale van het Challengertoernooi van Troisdorf (Duitsland) en zo pakt hij toch ook weer veel rankingpunten mee.
Zo is hij toch aardig op weg om ook de kwalificaties voor Wimbledon te halen.

Hopelijk terug vertrokken, de Zizou, nu meer regelmaat erin krijgen en dan zitten er mss wat meer ATP kwalificaties in...
Wickmayer kan ook een titel pakken, ze speelt de finale in een W25 in Israël tegen Hon. Haar comeback verliep voorlopig niet goed, dus wel slim gekozen om een zwakker bezet hardcourt tornooi te kiezen in Israël. Klopte onderweg wel Bokvadze het eerste reekshoofd en kan in de finale ook het tweede reekshoofd kloppen. :) Al zie ik dat ze momenteel 4-1 achterstaat... :cautious:
Onclin en Collignon spelen de finale in Bosnië. Collignon mss niet zo'n bekende naam, maar ik zie hem regelmatig wel ver geraken in de futures. Is na Goffin, Bergs, Geerts, Coppejans en Bemelmans de 6e Belg in de Race Ranking van dit jaar...

Wickmayer verloor ondertussen met 6-1 6-3 van Hon, nr 240. Toch 30 punten, dus stijgt ze redelijk wat plaatsen.
Onclin de betere van Collignon. Won met 5-7 6-2 6-3

Dikke tegenvaller wel van tweede reekshoofd Sofia Costoulas, die alles zette op de Grand Slams. Exit eerste ronde Roland Garros tegen Salkova, nr 25.

Ik ken ze niet haar tegenstander maar ze heeft toch een wta ranking van om en bij de 400 al. Dan heb je (zeker als tweede reekshoofd) ook wel pech met de loting imo. Zal hoe dan ook wel een teleurstelling zijn inderdaad.

Mertens, ja ik heb echt alle respect voor wat zij doet, ze haalt er vaak het meeste uit maar ik heb nu elke match gezien dit tornooi en ik werd er geen enkele keer warm van helaas.

Idd, zeker een ongunstige loting voor Costoulas, maar blijft een teleurstelling... naar aanloop bijna alles winnen wat er te winnen valt en als het om de knikkers gaat meteen inpakken. Hopelijk een betere run in Wimbledon :)

Bergs weinig kans precies tegen Klein in de finale. Die heeft er wel een straffe week opzitten, titel pakken zonder setverlies!

Wat een niveau van Auger-Aliassime. Veel variatie en vooral enorm sterke eerste opslag. Nadal zal alles moeten bovenhalen in de vijfde set.

Terug
Bovenaan