Tennis

Wildcard voor maindraw Wimbledon ook officieel bevestigd. Van Rijthoven krijgt er ook één. (y)
Vorig jaar hadden ze Bolt ook een WC gegeven na dus nu konden ze niet anders dan hetzelfde doen

Van Rijthoven ook meer dan terecht. Volgens sommigen komt die out of nowhere maar dat is niet helemaal waar, heb die in 2019 zien spelen tegen Haase (toen nog ruim binnen top 100) voor NK en was de betere speler. Wat pech gehad met blessures enzo. Hij heeft niet de power van een Van de Zandschulp maar is technisch wel een betere speler vind ik.

Opvallende loting in Eastbourne Flipkens-Zanevska en de winnaar hiervan tegen... Mertens :D .

Wel al één Belgische in ronde drie dus :unsure: .

Bergs heeft nu vakantie genomen, tot Wimbledon. :tongue:
Ik gok dat Zanevska wint van Flipkens en Mertens.

De Loore als alternate op hoofdtabel in Milaan en wint van Haase die opgeeft in set 2. Het mag ook eens meezitten voor die gast, al is het nu wss. tegen 1st seed Coria in 2de ronde.

Geerts deze week career high van 243 zag ik, is mooi voor hem. Staat deze week op hoofdabel in Oeiras

De Loore als alternate op hoofdtabel in Milaan en wint van Haase die opgeeft in set 2. Het mag ook eens meezitten voor die gast, al is het nu wss. tegen 1st seed Coria in 2de ronde.

Geerts deze week career high van 243 zag ik, is mooi voor hem. Staat deze week op hoofdabel in Oeiras
Groot talent en een beetje onderschat. Als die gast blessurevrij blijft en echt op topniveau speelt, dan winnen er niet veel spelers van hem die niet in de top-200 staan.

Echt wel jammer dat hij nooit echt doorgebroken is door heel veel blessureleed. T'is nog niet te laat, maar ondertussen is hij er toch al 29 zie ik.

Tot zover mijn voorspelling. Flipkens for the win. :tongue:
Zanevska ging sowieso geen partij zijn voor Flipkens, en Mertens in haar huidige vorm gaat ook mogen oppassen! Nice om zo toch met wat wins richting einde singles carrière te gaan.

Zag die loting en dacht ‘fuck’ Haase…. Op één of andere manier knikkert die er altijd de Belgen uit…of zo zit het toch in mijn hoofd. Mag idd meezitten voor hem.
Geerts laatste weken goed aant spelen ook, maakt zijn matchen tegen veel hogere gerankte spelers ook altijd heel competitief vind ik.

Geerts laatste weken goed aant spelen ook, maakt zijn matchen tegen veel hogere gerankte spelers ook altijd heel competitief vind ik.
Klopt idd., vorige week sterke match tegen Lajovic, toch al bijna 10 jaar een top100 speler en meestal zelfs top 50. Eén keer gebroken in set 1 en daarna set 2 in TB verloren maar Geerts kon het niveau zeker aan. Heel lang in de ITF blijven hangen ts. 400-600 maar zet nu op zijn 27 toch nog een flinke stap hoger.

Uit het niks wint Coppejans van Carballes Baena in Oeiras. Eerste reekshoofd en ATP-87 klopt hij met 6-4 7-5. Helemaal weggezakt buiten de top-300 dacht ik dat Kimmer stilletjes verder zou wegzakken, maar dit is dan weer wel een knappe winst.

Ruben Bemelmans beëindigt zijn carrière en wordt coach van Zizou Bergs

Best grappig, de leerling heeft de meester op pensioen gestuurd. :tongue:

Maar ik dacht dat Bemelmans eigenlijk al een paar weken Bergs trainde?
Nu dan voltijds zeker?
Samen trainen wel maar coachen dat nog niet dacht ik.

Tegenwoordig is 34 wat vroeg om te stoppen maar Bemel staat intussen al een hele poos buiten de top 200 en stak er dus financieel aan toe of hoogstens break-even. Was geen echte topper maar heeft al met al toch een mooie carrière gehad met een paar uitschieters en 2,2 mln $ prize money is niet slecht natuurlijk.
Als de trein passeert moet je er op springen, zal wel klikken denk ik 2 Limburgers samen 👍

Uit het niks wint Coppejans van Carballes Baena in Oeiras. Eerste reekshoofd en ATP-87 klopt hij met 6-4 7-5. Helemaal weggezakt buiten de top-300 dacht ik dat Kimmer stilletjes verder zou wegzakken, maar dit is dan weer wel een knappe winst.
Uit het niks is inderdaad de juiste omschrijving gezien zijn prestaties de voorbije maanden :cool: Hopelijk een mentale switch nu, wie weet...

Zowel Geerts als Coppemans staan in de kwartfinales in Oeiras (Portugal).
Als ze allebei nog 2x winnen dan krijgen we in de finale .. that's right!
Dat zou wel wat zijn :D

en Wickmayer op één ronde van de hoofdtabel, zou zo maar is een succes kunnen worden die comeback aan dit tempo.

De Loore in 56 minuten droog weggespeeld door 1ste reekshoofd Coria. Had aan zijn serve statistieken te zien een off-day.

Veel jonge Belgen ook deze week in ITF25 Arlon

en Wickmayer op één ronde van de hoofdtabel, zou zo maar is een succes kunnen worden die comeback aan dit tempo.
Ik zie ze gewoon weer op de hoofdtabel staan hoor.
Ze staat niet eens meer in de top-500 maar tegen haar spelen is als qualifier natuurlijk een vergiftigd geschenk.

Bonaventure weer niks. Ze gaat precies eerder achteruit dan vooruit in haar carrière?

De Loore. Verlies was wel verwacht, maar dit waren wel heel zware cijfers. Geen topdag voor hem.

Wickmayer zonder setverlies naar de main draw. Netjes resultaat!
ja ze verloor vrij veel matchen sinds haar comeback, maar in feite waren dat trainingskes.
Eigenlijk telde voor haar maar één ding: Alles ter voorbereiding om (minstens R1 van) Wimbledon te halen.

Dus ik ben eigenlijk ondanks haar povere resultaten niet echt verrast.

Hoe dat de comeback verder verloopt, no idea, we shall see. :tongue:

Veel jonge Belgen ook deze week in ITF25 Arlon
5 Belgen bij de laatste 8, zeker niet slecht! Hoogmartens heel nipt zijn eerste kwalificatiematch kunnen winnen (17-15) maar nu kwartfinale na winst met 7-5 7-6(1) tegen 2e reekshoofd Cretu, toch ATP-438. Verder goede zege van Beaupain en ietwat verrassende winst van Gadamauri tegen Arnaud Bovy. En ook Onclin en Collignon staan in de kwartfinales, iets minder verrassend.

Mannekeslief hoeveel geluk gaat Djokovic nog krijgen met de draws op Wimbledon?
Enigste speler die hem pijn kan doen is Hurcasz in de halve finale en eventueel Murray in 4e ronde maar t'is niet eens zeker dat die het gaat halen tot daar. Alcaraz en Ruud zijn op papier moeilijk maar zijn zeer matig op gras.

Bij Nadal zitten Kyrgios, Cilic, Felix AA en Berretini. Wat een onevenwichtige loting id me dat...

Terug
Bovenaan