Tennis

Ik ben al enkele maanden afgehaakt met kijken.
Federer op de retour, Wawrinka toch ook niet meer de oude, del Potro is ook een verhaal van meer niet dan wel, ...

Niet dat ik fan ben van Murray zijn speelstijl, maar die zou ook beter zijn racket opbergen. Sinds zijn nummer 1 positie is het vat echt op daar.

Medvedev zou vandaag niet tegen Osaka gewonnen hebben denk ik, vermoedelijk zelfs niet van Goffin :unsure: .

Nee jammer seg, Medvedev echt niet goed, Djoko bwa cva maar toch.
Medvedev was slechter dan slecht, wat was me dat voor een draak van een match van hem?

Of te wel moest Djoko -tijdens dit toernooi- spelen tegen een Mister Nobody of te wel speelde hij tegen iemand die zijn allerslechtste niveau haalde net tijdens de match met hem. Het lijkt wel of de tegenstanders krijgen geld van Djoko als ze plots slecht spelen.

Deze titel heeft hij zowaar bijna gratis gekregen. ECHTE tegenstand? Toch NUL KOMMA NUL?

Ik zie Djoko op deze manier naar 25 (!) GS zeges gaan (Jammer genoeg). De nieuwe lichting is echt plattekes. Murray, Wawrinka en Federer das allemaal niks meer. En Nadal kan het ook alleen nog maar op gravel eigenlijk.

Finale is zelden de schoonste of spannendste match maar t is ook wel de verdienste van Djokovic dat Medvedev nooit in zijn spel is kunnen komen. Heel vermoeiend om 10 keer het punt te moeten maken vooraleer het effectief punt is. Medvedev zichtbaar geïrriteerd en ik snap dat wel, precies of je staat tegenover een Artificial Intelligence enhanced tennisrobot. Hij beseft het volgens mij beter dan wie ook dat hij tekort is geschoten.

Dat boegeroep...
Het is een irritante vrouw met veel te lange speeches, maar het is dat de reacties in deze thread beter zijn na zo een prestatie tegenover Djokovic zeker. Wat voor comments worden hier nu gepost zeg?

Ja, het is een niet zo aangename mens met een aantal complexen gebaseerd op wat wij te zien en te horen krijgen. Maar wat een speler. Hij herhaalt hier gewoon het kunstje van twee jaar terug toen iedereen met dezelfde 'hoop' naar Nadal keek ... helaas, weer een droge 3-0 met hetzelfde aura van onoverwinnelijkheid.

Binnen een maandje zal hij ook het record van weken als #1 op zijn naam zetten. Dat wordt het toonbeeld van zijn consistentie: uw carrière vijf jaar later dan de beste speler ooit starten ... maar nog voordat die laatste op pensioen gaat dat record verpulveren, terwijl ge ook uw hele loopbaan tegen Nadal en Murray hebt moeten spelen. Ongelooflijke prestatie, eentje die ondenkbaar was tien jaar geleden, het is een dominantie die schromelijk onderschat wordt in een individuele sport die min of meer geen tussenseizoen kent.

Of ge zijt ne fucking idioot die excuses zoekt als het eens 2 seconden niet u richting uitgaat en probeert van u tegenstanders uit balans te brengen.
Maar hij stond toch twee sets voor toen dat gebeurde tegen Fritz, alsof hij voor zijn plezier dat allemaal weg gaat geven tot een breakpunt in de vijfde set tegen toe? Wat als hij met "die scheur" gewoon de woorden van de physio herhaalde die hem tijdens die lange off court MTO dat als ergste mogelijkheid gaf? Na de testen heeft hij dat van die scheur toch ook niet meer herhaald in zijn interviews? Wat als het een kleine opening was zoals Nadal op de US Open 2009 voorhad en daarmee leerde doorspelen of risico nam met pijnstillers, gewoon omdat het een Slam is en zijn hele carrière daar nu om draait? Tegen Raonic had hij er toch duidelijk nog last van, en zelfs tegen Zverev was hij zeker niet 100%? Voor Karatsev en vandaag heeft hij toch gezegd dat alles terug goed/beter voelde zonder het als excuus in te roepen? Ja, hij overdrijft graag en dit zal achteraf gezien ook wel weer een gevalletje zijn, maar de nuance rond Djokovic is hier precies helemaal zoek.

Ik wil er ook nog aan toevoegen dat Djokovic, net zoals Clijsters, een documentaire draait over zijn carrière sinds half 2020, dus dit soort fratsen zal zeker goed zijn voor het drama in die film. Ik ga wel alleen naar die van Djokovic kijken want die mens gaat evenveel Grand Slams winnen in zijn documentaire als mammie Clijsters sets in die van haar. #forthebrand

Ook nog mijn deelneming aan spelers zoals Goffin die in een put zitten en dan naar dat niveau van de eerste set vandaag moesten kijken. "hoe ga ik ooit nog iets van betekenis winnen in mijn carrière met zulke machines op de court?" Die finale van vandaag was niet alleen voor Medvedev demoraliserend.

Het is een irritante vrouw met veel te lange speeches, maar het is dat de reacties in deze thread beter zijn na zo een prestatie tegenover Djokovic zeker. Wat voor comments worden hier nu gepost zeg?
Wat had mijn comment nu in godsnaam te maken met wat er door anderen in de thread gepost werd?

Ik heb alle respect voor het palamares van Djokovic, en de kans dat hij met het grootste palmares ooit stopt is groot, maar als persoon vind ik "dit zal ook wel weer een gevalletje zijn" toch iets te makkelijk. Al van in het begin van zijn carrière stond hij bekend om op te geven (Federer moest er zo bv in het begin echt niks weten van Novak). Een scheur tegen Fritz om dan zo'n vijfde set te spelen? Laat me niet lachen. Voor de zoveelste keer inderdaad een "gevalletje" van schromelijke overdrijving waardoor hij zich absoluut niet populair maakt bij het brede publiek. Nadal/Fed (en quasi alle andere tennissers) hebben al zo'n "gebrek aan nuance" nauwelijks, daar wordt zo gewoon niet over gesproken, op de verdwaalde hater na dan ongetwijfeld. Gevalletje waar rook is is vuur voor Djoko? Wat mij betreft wel. Hij verdient een groot deel van het "gebrek aan nuance" echt wel.

In heel het corona gebeuren heeft hij ook geen al te beste beurt gemaakt verder met zijn tornooi, ben de naam kwijt al maar je kent het nog wel en zijn nogal euh, controversiële, standpunten.

Verder vraag je nuance, ben ik op zich zeker voor, maar ga je dan wel verder met Djokovic gaat evenveel grand slams winnen als Clijsters sets, gesteld dat Djokovic 25 slams haalt had Clijsters dat aantal sets in 2001 reeds na het spelen van zeven grand slams (en vlak voor ze echt dik begon te winnen op de slams), nadien nog een kleine dertig slams gespeeld, tja nuance of wat was het dat je vroeg?

Verder gaat Goffin geen slams winnen (helaas) maar ik vond het niveau in set één absoluut lager dan vele andere slam finales die we gehad hebben (vaak/altijd tussen Djoko, Fed of Nadal). Een top Medvedev had hier kansen moeten krijgen want ik heb de beste Djokovic dit tornooi niet gezien, al heb ik zijn Karatsev match gemist en ergens in het begin van het tornooi (Tiafoe etc) ook.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle respect voor het palamares van Djokovic, en de kans dat hij met het grootste palmares ooit stopt is groot, maar als persoon vind ik "dit zal ook wel weer een gevalletje zijn" toch iets te makkelijk. Al van in het begin van zijn carrière stond hij bekend om op te geven (Federer moest er zo bv in het begin echt niks weten van Novak). Een scheur tegen Fritz om dan zo'n vijfde set te spelen? Laat me niet lachen. Voor de zoveelste keer inderdaad een "gevalletje" van schromelijke overdrijving waardoor hij zich absoluut niet populair maakt bij het brede publiek. Nadal/Fed (en quasi alle andere tennissers) hebben al zo'n "gebrek aan nuance" nauwelijks, daar wordt zo gewoon niet over gesproken, op de verdwaalde hater na dan ongetwijfeld. Gevalletje waar rook is is vuur voor Djoko? Wat mij betreft wel. Hij verdient een groot deel van het "gebrek aan nuance" echt wel.

In heel het corona gebeuren heeft hij ook geen al te beste beurt gemaakt verder met zijn tornooi, ben de naam kwijt al maar je kent het nog wel en zijn nogal euh, controversiële, standpunten.

Verder vraag je nuance, ben ik op zich zeker voor, maar ga je dan wel verder met Djokovic gaat evenveel grand slams winnen als Clijsters sets, gesteld dat Djokovic 25 slams haalt had Clijsters dat aantal sets in 2001 reeds na het spelen van zeven grand slams (en vlak voor ze echt dik begon te winnen op de slams), nadien nog een kleine dertig slams gespeeld, tja nuance of wat was het dat je vroeg?
Het gaat toch over het aantal sets dat Clijsters zal winnen sinds haar 2e Kimback? 🙄

Het gaat toch over het aantal sets dat Clijsters zal winnen sinds haar 2e Kimback? 🙄
Dat leidde ik niet af uit de oorspronkelijke post maar het kan. :rolleyes:

Maar bij herlezen zal het idd zo zijn, mijn fout dan. :)

Al heb ik dan nog mijn idee over de uitspraak, situaties zijn ook dan van beiden zeker niet te vergelijken.

(En uiteraard is Djoko een grootheid, ook tov Clijsters, Djoko is tov iedereen op een paar zeldzame namen na een grootheid).

Matchfixer Nicolas Kicker maakt zijn wederoptreden na bijna 3j. schorsing. Krijgt al direct wildcard op ATP Cordoba in zijn thuisland. Wij hebben die gast nog te slapen gelegd in 2013 toen hij aan de kust Futures speelde. Toen nooit kunnen denken dat hij én top 100 speler én matchfixer ging worden...

Onclin weer finale gisteren, verloren in 3 sets.

Ben eens benieuwd of Goffin zich zal herpakken deze week in Monpellier...

Wat had mijn comment nu in godsnaam te maken met wat er door anderen in de thread gepost werd?
Niets, ik had een segue nodig om niet meteen kenmerkend te komen jammeren over de posts hier. En dat boegeroep dat toch wat buiten proportie was, was een goede. Ik dank u dus, broeder Sheldon.

Ik zal nuance en begrijpend lezen vragen. Er staat 'sinds half 2020' en we weten waarover die van Clijsters gaat. Het had verder ook niets met grootheid in de sport te maken, maar met PR en gebogen waarheden. Er is zo een trend de laatste tijd van docu's om de "behind the scenes" te laten zien, kijk maar naar die van City of Southampton. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als daar serieuze journalisten of een onafhankelijke productie bij betrokken is, alleen lijkt dat helemaal niet het geval te zijn bij Djokovic en Clijsters om de boel zo mooi of dramatisch mogelijk te spinnen. Zeker bij die laatste lijkt dat ondertussen meer het doel geweest dan het eigenlijke tennis, dus de situaties zijn inderdaad niet te vergelijken. De achterliggende gedachte helaas wel, en ik vind dat we van die promofilmpjes niet nodig hebben in de sport. En voor drama hebben we de academie van Mouratoglou, dus dat gat in de markt is ook al gevuld. Doe maar gewoon op de courts, en als ge iets uitzonderlijk doet, zal er wel een journalist een faire verzameling van maken op een gepast tijdstip in plaats van een eigen ingehuurd team met een verborgen agenda.

De eerste set was nochtans uitstekend, dacht ik. Met in het eerste en laatste service game van Medvedev in die set gewoon een return clinic van Djokovic, gelijk ze zeggen. Die doet daar wat geen enkele speler kan op de tour, na de piek in zijn carrière, op het grootste moment, tegenover de speler in vorm die in die games ook nog eens sterk serveerde. Medvedev vatte het uitstekend samen in zijn persbabbel achteraf: "hij deed met mij wat ik deed in de vorige rondes bij Tsitsipas en Rublev." Het enige dat ik hier dan lees bij zo'n prestatie zijn negatieve comments, buiten de immer nuchtere Au79 natuurlijk. Ik vind het vreemd om te zeggen dat Medvedev gisteren niet zou winnen van een WTA-speelster terwijl hij tegen 99% van de ATP tour die match gewonnen had zoals hij gisteren speelde. Djokovic ga ik zeker niet vragen om coronaraad, maar ik vind het toch spijtig dat fans van de sport dit soort dominantie op alle vlakken van tennis amper te lijken appreciëren.

Dat komt voor in alle sporten Gavin, met supporteren ga je automatisch ergens ook 'anti-supporteren'.
En dat antisupporteren wordt enkel versterkt door Djoko zijn fratsen. Hij doe het zich zelf aan. Zelfde verhaal met Daniel Evans.
Dat heet respect verdienen, en dat verdien je niet enkel door resultaten

Verder gaat Goffin geen slams winnen (helaas)
Neen dat denk ik ook niet. Al blijft het wel een erg goeie speler als hij zijn 'momentum' heeft.
Hij heeft zonet toch netjes het toernooi in Montpellier gewonnen, hij kan dus nog wel winnen. :p

Goffin is toch ook maar een one trick pony. Wanneer is het de laatste keer dat hij nog deftig getennist heeft
Deze week? :) Goffin is een goeie subtopper met af en toe eens een 'momentum/piekmomentje'. Niks mis met toe te geven dat de top net te hoog gegrepen is hé.

Niet iedereen noemt namelijk Nadal, Federer of Djoko.

Laatst bewerkt:
Ineens zo'n uitschieter, helemaal niet verwacht van Goffin. Had nogal een moeilijke week op weg naar de finale leek me, maar in de finale was hij wel best goed vond ik, zeker set 2 en 3! Mag hij dit jaar zo aanhouden. :coolbrows:

Ineens zo'n uitschieter, helemaal niet verwacht van Goffin. Had nogal een moeilijke week op weg naar de finale leek me, maar in de finale was hij wel best goed vond ik, zeker set 2 en 3! Mag hij dit jaar zo aanhouden. :coolbrows:
Ik vond het ook een verrassing, maar het is nu ook weer niet dat Goffin de laatste jaren plots zijn "tennis" verloren is hé. Het zat gewoon mentaal niet goed in zijn hoofd sinds de Coronacrisis en (ook wel met een beetje geluk) heeft hij een beetje dat vertrouwen terug gevonden.

Dan kan het soms ook gewoon snel gaan met zo'n speler van zijn kaliber. Hij was nog altijd reekshoofd hé. :p

Ik vond het ook een verrassing, maar het is nu ook weer niet dat Goffin de laatste jaren plots zijn "tennis" verloren is hé. Het zat gewoon mentaal niet goed in zijn hoofd sinds de Coronacrisis en (ook wel met een beetje geluk) heeft hij een beetje dat vertrouwen terug gevonden.

Dan kan het soms ook gewoon snel gaan met zo'n speler van zijn kaliber. Hij was nog altijd reekshoofd hé. :p
Nee idd, in Antalya begon hij ook goed met een halve finale. Maar op zijn twee tornooien in Melbourne stond hij zonder vechtlust op de court. Dat zag ik gisteren dan weer wél. :) Hij speelde meer als het nummer 14 vd wereld ;)

Voor de liefhebbers en telenet abonnees, ATP Rotterdam en WTA Doha de hele week op Play Sports Open. Enkel zaterdag en zondag niet... dan zit het tennis wss op hun betalende zenders? ;)

Goede match van Goffin tegen Struff in Rotterdam. Heel vlot naar 6-4 6-0, tweede set was in een flits voorbij, deed daarin weinig fout :)

Bergs deze week in challenger St.Petersburg, via kwalificaties op hoofdtabel en vanmorgen 1ste ronde vrij makkelijk gewonnen.
Hij gaat nu toch weer richting zijn hoogste ranking ooit. In 2018 stond hij al eens 386ste. Maar daarna stokte het en viel hij enorm hard terug op de ranking. Momenteel staat bij 435ste.

Hij heeft nog te veel dalen en pieken maar als hij wat standvastiger kan worden, zie ik nog altijd een top-100 speler in hem.

Terug
Bovenaan