Test Drive Unlimited Solar Crown

Test Drive Unlimited Solar Crown

Heb deze in pre order staan op bol.
Ben aan t twijfelen om hem nog rap te annuleren.ziet er wel goed uit precies, maar dat altijd online en de bijhorende miserie doet me twijfelen.

Ik heb de Gold editie gekocht... ik zal hier zelf even mijn ongezouten mening geven. Ready. Het spel is niet af. Punt.

- AI is een ramp, veel te chaotisch, te agressief (rijden u constant in het decor, van de baan, of zichzelf ook lol)
- Grafisch middelmatig met enorm veel framedrops in de drukke steden. Soms is't precies minder als 30fps... op perfomance mode. Graphics mode hadden ze mogen weglaten want daar gaat niemand maar ook echt niemand op spelen. Tenzij ge graag in slowmo speelt.
- Server errors galore. Veel "Race Server Error" na afloop van races waardoor ge geen xp en credits krijgt en alles nog eens opnieuw moogt proberen.
- Always online is dikke brol. Zijn er connection issues kunt ge niks doen want uw progress en al is allemaal op de server. Dus ook geen freeroam en de map verkennen want die progress moet ook gesaved worden op hun kutservers.
- Bugs... heb al een race gehad die aan het glitchen was. Kon ze niet starten omdat de race verscheen en verdween, constant. Grafische bugs ook met texturen die rare dingen doen. Flikkeren, veranderen van uiterlijk. Radiostations die niet spelen heb ik ook gehad.
- Cash en rep krijgen = supertraag eens level 16 voorbij. De grind is real. Ik weet niet waar ge veel cash kunt binnenhalen maar races rijden en maar 15000 credits krijgen gemiddeld daar gaat ge gene auto van 6.5 miljoen rap van kunnen kopen. Ik denk na zowat 300 races maybe. De devs hun idee van progressie is niet wat ik (en de meeste andere mensen ook) wil. Iedereen wil toch wel graag wat autos kunnen kopen om verschillende races te rijden niet? Nu ja, als ik level 20 ben heb ik nog 3 ander topwagens van de gold editie he... pay to win in andere woorden.
- Geen mensen online bij deze MMO game... op de piek heb ik 2 mensen online gezien op de hele map. Ik heb welgeteld 3 races gereden met 1 iemand anders erbij. De rest was allemaal de horror AI.

Positief, tja... de muziek is wel goed vind ik.

Deze game heeft nog enorm veel werk nodig om goed te worden. Voor het moment blijft ge er beter weg van. Ik ga gewoon nog even (race servers allowing) doorgaan to rep level 20 en dan stop ik tot het allemaal goed loopt (maar ik vrees er voor). Voor de mensen die bij de gewone editie op 12/9 online gaan komen (of proberen...), ik wens u veel geluk.
Mss al een tip maak op voorhand een profiel aan bij MyNacon... want ge hebt dat nodig om in te loggen. No profile = no game. Het ingame creëren duurde meer als een halfuur voor die fucking email toekwam om uw account te verifiëren.

Ik kijk al uit naar FreakyJP zijn review. (Als 'm al heeft kunnen spelen... :oi22: )

Server problemen zijn er enorm
Als je er dan in raakt, race error

AI is verschrikkelijk

Ben nu level 22, heb al ranked races kunnen doen voor die trofee binnen te halen.
Enige moment dat ik eigenlijk tegen echte spelers heb kunnen racen en dat waren 2 andere personen.

Voor alle andere races die ik doe, enkel AI als tegenstander

Heb ook het probleem onderaan de map dat de car dealers, meeting points en gas stations niet gesaved worden nadat ik ze ontdekt worden zodat ze nu telkens ik op ieuw inlog ze terug op "unexplored" staan

Ik denk dat ik een refund ga vragen indien het nog mogelijk is.
Ik heb de gold edition gekocht op de PS5. Ik zag er wel naar uit om eens iets anders te spelen dan GT7. Uiteraard kan je deze 2 games totaal niet met elkaar vergelijken maar als afwisseling eens een iets meer arcade/minder serieuze racer is altijd leuk.

Maar dit spel is gewoon niet afgewerkt. De framedrops zijn eindeloos, bugs met hopen, rare AI, server problemen , weinig andere mensen tegengekomen en om eerlijk te zijn moest je me zeggen dat dit een PS3 spel was dan zou ik u direct geloven. Die figuren/Personages zien er echt amateuristisch uit terwijl dit wel een deel uitmaakt van het spel.

Ik kan het spel op dit moment niet aanbevelen. Laat ons hopen dat het binnen x-tijd stabieler werkt. En als je toch interesse hebt zou ik wachten tot het goedkoper staat bij een of andere promo.

Gaming anno 2024 = bol van onafgewerkte games.
Op momenten als dit mis ik de tijden van de PS2 (en vroeger) waar een spel af moest zijn want je kon geen updates doorvoeren.

Laatst bewerkt:
Gaming anno 2024 = bol van onafgewerkte games.
Op momenten als dit mis ik de tijden van de PS2 (en vroeger) waar een spel af moest zijn want je kon geen updates doorvoeren.

Test Drive Unlimited 2 is van 2011 en had net dezelfde server-issues en bugs.

Blijkbaar hebben ze daar dus nog altijd niet uit geleerd.

Test Drive Unlimited 2 is van 2011 en had net dezelfde server-issues en bugs.

Blijkbaar hebben ze daar dus nog altijd niet uit geleerd.
Daar heb eigenlijk nooit niks van gemerkt toen ik die gespeeld heb op xbox360 maar die was dan ook niet always online. TDUSC is gewoon een hoop miserie... Gisteren heb ik ook gemerkt dat stations, meeting points en garages niet worden gesaved. Ik heb de trophy daarvoor maar zowat alles stond terug als "unexplored". Wat een miserie.

Daar heb eigenlijk nooit niks van gemerkt toen ik die gespeeld heb op xbox360 maar die was dan ook niet always online. TDUSC is gewoon een hoop miserie... Gisteren heb ik ook gemerkt dat stations, meeting points en garages niet worden gesaved. Ik heb de trophy daarvoor maar zowat alles stond terug als "unexplored". Wat een miserie.
heb ik ook; wel enkel onderste gedeelte van de map

Ik kan me wellicht zelfs vergissen en het op de eerste TDU steken. Alleszins...ik herinner me dat ik bij de launch bij één van die games dagen heb geprobeerd om in te loggen op de servers (PC), maar steeds van een kale reis terug kwam. Het was een algemeen probleem, niemand kon eigenlijk spelen en volgens mij was er toen ook geen mogelijkheid om 'offline' te spelen (toch niet toen het uitkwam).

Heb gisteren wat doorgedaan. De servers zijn al veel beter precies, geen enkele keer error gehad en alles netjes gesaved na afloop van de races. De races in het bovenste deel hebben nog steeds dezelfde performance issues. Online is er nog altijd maar 10 man en een vlieg. Ik heb nog geen enkele ranked race kunnen rijden wegens zero mensen die joinen.
De eerste clanboss ook gedaan. De AI was weer OP. En ik heb eigenlijk alleen maar gewonnen omdat de AI haar leven moe was en op letterlijk de laatste bocht van de finish recht in het decor is gereden... lmao.
Btw het wel echt duidelijk dat AWD wagens meta zijn in deze game. Sinds ik mijn RWD Mustang heb ingeruild voor een Audi TT'ke gaat alles veel beter om te winnen.

Audi TT is inderdaad een beest en aanrader als tweede wagen (je hebt hem trouwens ook nodig voor een bepaalde race).
Server issues leken gisteren inderdaad minder, maar haast geen kat te bespeuren, ben exact 2 andere spelers tegengekomen gisteren. En de onstabiele framerate is nog steeds om te huilen in performance mode tijdens een race, ik hoop echt dat dit snel gefixd wordt.
Ook een heel ambetante bug tegengekomen waarbij ik een tijdelijk event niet kan starten omdat het window van de race steeds afwisselt met de main objective op dat moment, zeer frustrerend

Mijn aanvraag voor een refund is geweigerd omdat ik het zogezegd al teveel gespeeld heb. Niets aan te doen en dus zullen we er maar het beste van maken en proberen door alle minpunt heen te kijken.

Gisteren ook de Audi TT gekocht en deze wat zitten tunen tot niveau 549. Maakt het echt een pak makkelijker om die eerste races te kunnen winnen (races tot max niveau 550). De AI blijft wel een raar iets in dit spel. De ene keer win je met 10 seconden voorsprong en andere keer ben je half weg het pak ondanks tegenstanders waarvan hun wagen pak minder sterk is (een Alfa Mito bijvoorbeeld).

Wat me nu ook opgevallen is, is dat ik bijna continue in de donker en regen aan het rijden ben. Nog mensen die dit ervaren?

Wat me nu ook opgevallen is, is dat ik bijna continue in de donker en regen aan het rijden ben. Nog mensen die dit ervaren?
Dat ziet er mooier uit en dan merkt ge die mega framerate issues niet zo zeer... oh wait. 😂

Heb gisteren die high stakes event niet kunnen doen wegens cannot connect to SClive server of zoiets... vandaag is het release zeker voor het plebs? Nekeer zien straks wat dat geeft met de massas mensen die de servers gaan joinen... of niet 😂

Btw vraagske, ik zie geen wegen meer die nog niet bereden zijn, alles is blauw of geel. En toch zit ik maar aan 98%. Tellen die stippellijnen wegen ook mee mss?

Edit: geen kat online... nog steeds geen ranked races kunnen doen. Foert he

Laatst bewerkt:
Ik zag net de trailer. Grafisch ziet het er enorm gedateerd uit, niet?
Het valt mee, maar inderdaad niet meteen de beste graphics. Het spel is natuurlijk niet ontwikkeld door een grote studio en dat zie je wel.
Al bij al voelt dit aan als een PS4-game, en vooral de character models zijn lelijk.

De review komt er begin volgende week aan trouwens, ik wil nog even zien wat het geeft nu de game voor iedereen toegankelijk is en er hopelijk wat volk online is dit weekend.

Iemand hier die clan Street gekozen en zou willen helpen voor de instant challenges te boosten?

Ik zie amper volk online, als ik iemand zie is het ook clan Sharp zoals ik en als ik dan toevallig iemand tegenkom van clan Street negeren ze de challenge oproep

Ook heb ik een glitch dat ik niemand van mijn vrienden zie staan in de lijst, is een gekend probleem

Daar kan ik niet mee helpen, ben zelf Sharp. Ik dacht van clan te veranderen maar dan verlies je alle progress blijkbaar? Terug van nul beginnen voor clan levels, nee dank u.
Jullie mogen me wel toevoegen voor wat ranked races anders. 't is echt niet te begrijpen waarom er in een multiplayer racegame GEEN matchmaking functie zit voor zulke races... echt he. Wat een losers die Fransozen bij KT. Heb gisteren er twee kunnen doen. Voor de eerste een halfuur gewacht, en dan een andere vrijwel onmiddelijk. Daarna niemand meer online.
Levelen tot 60 (=60000 xp) gaat hard worden (aan 2000 xp per race...)... 20 a 30 races per dag dan ben ik nog gemiddeld 17 dagen bezig.

Daar kan ik niet mee helpen, ben zelf Sharp. Ik dacht van clan te veranderen maar dan verlies je alle progress blijkbaar? Terug van nul beginnen voor clan levels, nee dank u.
Jullie mogen me wel toevoegen voor wat ranked races anders. 't is echt niet te begrijpen waarom er in een multiplayer racegame GEEN matchmaking functie zit voor zulke races... echt he. Wat een losers die Fransozen bij KT. Heb gisteren er twee kunnen doen. Voor de eerste een halfuur gewacht, en dan een andere vrijwel onmiddelijk. Daarna niemand meer online.
Levelen tot 60 (=60000 xp) gaat hard worden (aan 2000 xp per race...)... 20 a 30 races per dag dan ben ik nog gemiddeld 17 dagen bezig.

Nee, veranderen van clan is niet bedoeling. Zoals je zegt verlies je idd all progressie

Maar kan altijd dat iemand hier Street gekozen heeft, vandaar de vraag

Je mag mij toevoegen hoor voor groep te vormen voor ranked
mika8276

Ik heb de trofee al maar XP en geld is altijd welkom.

En vergeet niet dat je ook nog geld genoeg nodig hebt voor 50 auto's te kopen en dan 150 clothing items
Gemiddeld 15000 per race. Veel te weinig

Zal wel pas dit weekend terug spelen, vanavond test ik de demo van New World

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan