Thailand

Nu zie ik in die steunactie voor Jérémy volgende verschijnen:

Als we binnen 10 dagen niet minstens 10.000 euro betalen, sturen ze mijn broer naar het slechtste ziekenhuis en halen ze zijn organen eruit. Dat is de Thaise wet...

Sorry, je reinste onzin....
Absolute waanzin dat, hij heeft breuken en moet revalideren, en zonder de ndige fondsen gaat die revalidatie niet gebeuren.

Maar hem dan maar opensnijden en zijn organen eruit halen???? Hoe kom je er zelfs maar bij.

Zulke verkondigingen en leugens kunnen hem helemaal zware legale problemen bezorgen ginder!!!

Op dit moment op weg naar Suvarnhabumi voor de vlucht terug. Ik heb een nieuw favo eilandje gevonden. 😍 Koh kood trouwens uit men gratie gedonderd. En wtf is dat met de prijzen van kamers tegenwoordig in high season ? Mss net de pech dat het Chinees nieuwjaar was amai da doe ik wel niet meer. Wat een overrompeling. En op gebied van eten vind ik steeds minder mijn meug daar met al die MSG shit.

Op dit moment op weg naar Suvarnhabumi voor de vlucht terug. Ik heb een nieuw favo eilandje gevonden. 😍 Koh kood trouwens uit men gratie gedonderd. En wtf is dat met de prijzen van kamers tegenwoordig in high season ? Mss net de pech dat het Chinees nieuwjaar was amai da doe ik wel niet meer. Wat een overrompeling. En op gebied van eten vind ik steeds minder mijn meug daar met al die MSG shit.
koh mak ?

ik vond beiden heerlijk.

mja als je die kanten uit gaat (Trat is toch een eindje), vind ik het wel een must om ze alle 3 te doen:
ko chang, ko kood, ko mak. met die boten is het ook erg goed geregeld.
elk eiland heeft z'n eigen charme natuurlijk. ko mak is het kleinste en rustigste, en zeker bounty feel to it, maar na 2 nachten wil ik toch weer in de "belefenis" zitten ;)

dus voor mensen die wat willen eilandhoppen zijn die 3 zeker een aanrader. heb ik vorige keer gedaan op 7 dagen, en lijkt me ideaal.

Ik kon echt gerust een maand op Koh optge Mak zitten zoals wij t noemden. Net genoeg keuze om niet elke dag hetzelfde te eten, leuke vibe, paar kleine gezellige barretjes met zo nu een dan een leuk kleinschalig feestje, paar leuke strandjes, ... Wel niet superveel actie dus idd echt voor te chillen. Koh kood vind ik de opties om te eten meer beperkt, terwijl er zeker meer zaken zijn, maar allemaal veel van t zelfde. De watervallen stonden ook allemaal droog, de meeste stranden volgebouwd, maar wel nog heel mooi.

Koh chang zegt me niet veel meer nu ik ouder ben. :)

Wel nog sjans gehad toen we terug vaarden van Koh Kood naar Trat. Ons boot opt midden van de oceaan in panne. Was paniek bij de bemanning en niks van communicatie, of toch alleen int thais. Was wel effe pitsen toen die allemaal hun reddingsvest aan begonnen trekken :D Uiteindelijk op 1 motor en 3 uur later dan gepland aangekomen.

Hier nog 5 weken, toch wel weer wat leuke hotels gevonden onder de 80 euro (was onze target deze keer)

Khum Damnoen Resort , beetje off the beaten path maar we stoppen hier richting hua hin
Kundula in Hua Hin
Nysa op Sukhumvit 11, heel nieuw hotel. Lijkt me echt een heel goede deal voor dat hotel en die locatie
The Path Siam, vlakbij MBK
Pipa, ook op Sukhumvit 11 en een nieuw hotel

Hier nog 5 weken, toch wel weer wat leuke hotels gevonden onder de 80 euro (was onze target deze keer)

Khum Damnoen Resort , beetje off the beaten path maar we stoppen hier richting hua hin
Kundula in Hua Hin
Nysa op Sukhumvit 11, heel nieuw hotel. Lijkt me echt een heel goede deal voor dat hotel en die locatie
Benieuwd naar je verblijf in Hua Hin!
Moet er begin volgend jaar zijn voor een trouwfeest...

Kundula in Hua Hin
Best parapluutje meebrengen en voldoende schoeisel, ben hier een weekje nu, en al quasi elke dag goed uitgeregend!

Regent nooit lang, maar naar tropische gewoonte wel spectaculair hard 😉

Tot een uurtje na de regen is een straat oversteken dikwijls tot je enkels in het water...

Onderstaande niet mijn video, is kanaal van een kennis van me, als je graag weer updates uit Bangkok krijgt 😉

Laatst bewerkt:
zoals verwacht is het visumvrije toegang voor o.a. Belgen veranderd van 60 naar 30 dagen.

niet dat ik meteen zoveel verlof kan nemen, maar toch spijtig voor degene die het wel kunnen permitteren.
blijkbaar weer verpest door anderen die er misbruik van maakten (o.a. werken zonder vergunning etc;)

zoals verwacht is het visumvrije toegang voor o.a. Belgen veranderd van 60 naar 30 dagen.

niet dat ik meteen zoveel verlof kan nemen, maar toch spijtig voor degene die het wel kunnen permitteren.
blijkbaar weer verpest door anderen die er misbruik van maakten (o.a. werken zonder vergunning etc;)

Nog niet in voege, maar wel binnenkort (vermoedelijk).

Ze zijn nog aan het discussieren over wanneer juist, dan moet het in de "Royal gazette" (hun versie van ons staatsblad) gepubliceerd worden, vanaf dan wordt het 15 dagen na publicatie actief.

Maar, sowieso als je langer dan 30 dagen wil blijven heb je twee mogelijkheden:
  • Aan het einde van je eerste 30 dagen in Thailand, langsgaan bij het kortstbijzijnd immigratiekantoor, en daar een verlenging van 30 dagen aanvragen. Kostprijs 1900 Baht (pakweg 50€).
    Nadeel, als je bijvoorbeeld in Bangkok zit moet je naar het pokkedrukke hoofdkantoor, daar ben je makkelijk een halve dag kwijt met aanschuiven, en het is dan nog helemaal buiten de stad (reken maar 45 minuten met taxi vanuit de Sukhumvit omgeving).
  • Hier in België een tourist visum aanvragen. Is tegenwoordig gewoon online (Thai e-visa), kostprijs 30€. kwartiertje online (de eerste keer toch) om alles te scannen en te uploaden, betalen met kredietkaart (geen bancontact!), en enkele dagen tot maximum 3 weken (zeer uitzonderlijk) later heb je per e-mail je visum in je bezit. Dus wel op tijd aanvragen!
    Héél wat makkelijker dan vroeger, toen je nog twee keer naar de ambassade of consulaat moest (of ik dacht op sommige plaatsen dat ze je paspoort met visa per post konden terugsturen)!
    Dan krijg je gelijk 60 dagen afgestempeld bij binnenkomst, ook nog eens met 30 dagen verlengbaar zoals hierboven.
Dus eigenlijk voor "echte" toeristen maakt het niet veel uit, die 30€ per persoon voor een visum voor zulk een verre en relatief dure reis zal niet je budget breken zou ik denken!

Toen ik er de eerste keren kwam was het maar 15 dagen zonder visum (begin jaren '90)!
Dan hebben ze het naar 30 dagen gebracht ergens midden/eind jaren 90, wat dan tot juli 2024 zo is gebleven, dan hebben ze het naar 60 dagen gebracht, in een poging het toerisme dat na corona wat slabakte aan te zwengelen.

Het heeft hen niet bepaald meer toerisme opgebracht, vooral meer miserie!

Grootste verandering is voor Indiërs (die er en masse naar toe trekken, maar niet zo populair zijn als toerist), zij gaan van 60 dagen (+ 30 dagen verlenging) zonder visum, naar 15 dagen visa on arrival.
Wil zeggen dat die nu allemaal op de luchthaven na aankomst mogen aanschuiven voor dat visum, wat dan nog eens 2000Baht kost (53€) om dan maximum 15 dagen te mogen blijven.

Laatst bewerkt:
Wij zijn dus een paar daagjes nu terug.
Weinig gedaan buiten in Bangkok rond gehangen en een tripje naar Hua Hin, dat dan wel een welgekomen afwisseling was.
Gewoon een tweetal weekjes genieten om in Thailand te vertoeven, enkele highlights wel:

Toen we in Khum Damnoen verbleven kwam daar net een delegatie van Miss Grand International logeren dus ja, mooie tijden in het restaurant en aan het zwembad :unsure:
Daar vlakbij was Damnoen Sky had er nog nooit van gehoord maar wel megaleuk en niet super toeristisch. Oud vliegtuig waar je iets in kan drinken, buiten kan je met elektrische auto's rondrijden,... Kostte iets van 12 euro incl drankje en sushi of taart.

Hotel Kundala in Hua Hin stak een beetje tegen, vooral het ontbijt was echt niet zo goed. Voor de rest is Hua Hin wat het is, een klein stadje waar je wat rustigere plekken kan opzoeken.

In Bangkok zelf hebben we vooral veel in Soi 11 Sukumvit verbleven en zijn we twee keer in Baia gaan eten. Handig omdat we ook in het hotel erboven verbleven de eerste maal en 15% korting kregen.
De tweede keer dat we terug gingen gingen we enkel om wat te te drinken en hebben we heel de avond gratis mogen drinken, waarom heb ik het raden naar maar kijk we hebben het twee keer gevraagd en twee keer hebben ze bevestigd dat het gratis was.
Overigens wel echt een leuk concept: heerlijk eten en later op de avond gaan de stoelen aan de kant en wordt er gedanst.

Vlakbij lag Burapa, ook daar zijn we twee keer gaan eten. Heerlijke Ooster-Thaise keuken en heel mooie omgeving.

Terug
Bovenaan