Wij gaan in maart voor het eerst naar Thailand. We reizen met een 9-jarige en zijn vooral op zoek naar ontspanning/rust en natuur.
Welke plaatsen raden jullie aan?
Hoe lang ga je?
Wat is voor jou rust en onstspanning?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij gaan in maart voor het eerst naar Thailand. We reizen met een 9-jarige en zijn vooral op zoek naar ontspanning/rust en natuur.
Welke plaatsen raden jullie aan?

@Bjorn innige deelneming in Ko Phayam.
Werkelijk niets te beleven, ontzettend saai, en wegen zijn tot de draad versleten.
ik zat bij een antwerpenaar die vol van zichtzelf was, PP land ofzo noemde zijn "resort".
NOOIT MEER naar dit eiland![]()

Welja wij wouden ook eens een "bounty island" proberen, ver weg van de massa.Haha ik zal er eens langsgaan en em de groeten doen, toch tijd genoeg als er daadwerkelijk niks te doen is![]()
Zal maar genoeg boeken mee nemen dan om de tijd om te krijgen![]()
Welja wij wouden ook eens een "bounty island" proberen, ver weg van de massa.
Maar dit is werkelijk niets hoor. De 2 stranden die er zijn, AO PAI en AO KWAI ofzo, hebben helemaal niets te bieden, behalve naar de hemel gapen en de tijd aftellen.
Er zijn zoveel leukere eilanden dan dit.
Vorig jaar trouwens ook 5 dagen op Kadidiri op de Togean Islands gezeten. Dat was een zakdoek groot en ook heerlijke tijd gehad.koh pangan blijft mijn favoriet.Welja wij wouden ook eens een "bounty island" proberen, ver weg van de massa.
Maar dit is werkelijk niets hoor. De 2 stranden die er zijn, AO PAI en AO KWAI ofzo, hebben helemaal niets te bieden, behalve naar de hemel gapen en de tijd aftellen.
Er zijn zoveel leukere eilanden dan dit.
Al die eilanden ook al gedaan. En die waren reuze.Ik heb niet veel meer nodig dan goed weer, een laid back vibe, en wat goeie tentjes om te eten of te drinken. Ben al op 3x Phangan geweest, 1x Koh Kood, 2x Koh Chang, 1x Samui, … en tbh vond ik Koh kood, het rustigste van ze allemaal eigenlijk wel het leukst (Naast Phangan net na covid). Soit, ben benieuwdVorig jaar trouwens ook 5 dagen op Kadidiri op de Togean Islands gezeten. Dat was een zakdoek groot en ook heerlijke tijd gehad.

We hebben een 29 dagen, inclusief een tussenstop op Kuala Lumpur in de heenreis.Hoe lang ga je?
Wat is voor jou rust en onstspanning?
@Bjorn innige deelneming in Ko Phayam.
Werkelijk niets te beleven, ontzettend saai, en wegen zijn tot de draad versleten.
ik zat bij een antwerpenaar die daar een "resort" had en vol van zichtzelf was, PP land ofzo noemde zijn "resort".
NOOIT MEER naar dit eiland
Maar begrijp ik je nu goed? Heb je al op dit eiland geweest, en je wilt er terug?? en dit dan nog eens voor 10 dagen?![]()
Pattaya - Soi BuakhaoTrump, waar zitten de goede ladyboys? Asking for a friend![]()
Immigratie in Bangkok gaat een heel stuk vlotter (eigenlijk al een tijdje, nooit aan gedacht dit even neer te pennen hier).
Aankomst is nog steeds zoals vroeger, kan ook moeilijk anders gezien het grote aantal verschillende scenario's, al dan niet een visum hebben, nationaliteit etc. wat allemaal gaat bepalen hoelang je mag blijven.
Voor de meeste Europeanen (ook wij) mag je zonder visum 60 dagen blijven.
Dus passeren langs de immigratie officier.
Ben je recent al eens geweest dan gaat dit vrij vlot, paspoort en boarding pass afgeven, enkel nog één hand op de scanner en je krijgt je paspoort met stempel al terug.
Is het je eerste keer, dan is het van beide handen de vingers, dan de duimen scannen en dan nog eens in de camera kijken voor de facial recogition foto.
Elke keer dat ik er ben gepasseerd was het best wel druk, maar zijn er zoveel loketten open dat je er zelden langer staat dan een minuut of 5 à 10.
Je moet wat geluk hebben, sta je in een rij waar iederen nog alles moet laten scannen gaat het net iets langzamer.
Bij vertrek uit Thailand is het helemaal supersnel. Veel security check lines, en wanneer je daarna de roltrap naar de immigratie een verdiep lager neemt, beetje uitkijken dat je richting automatische poortjes gaat (er zijn ook nog klassieke bemande loketten).
Paspoort scannen, eerste poortje gaat open, even in de camera kijken en je krijgt een "prettige vlucht en bedankt voor je bezoek" op het scherm, en tweede deurtje gaat open. Minder dan 30 seconden.
Je krijgt ook geen exit stempel meer, alles gaat recht in de computer.
En ook gedaan met zoals vroeger de stempels random in je paspoort te gooien, nu netjes onder mekaar.
Wanneer je vroeger veel naar Thailand reisde, had je dikwijls dat je paspoort gewoon volgestempeld was nog lang voordat het verlopen was...
![]()
Vanaf begin mei zou wel de TM6 terugkomen (dat papiertje dat je op de vlucht kreeg en moest invullen, maar wat wel al even niet meer gedaan werd), maar dan nu in digitaal formaat.
Dus vanaf X-aantal tijd op voorhand ga je dat online of via een app digitaal kunnen invulllen.
Gesteld dat ze het systeem tegen dan voldoende hebben kunnen testen natuurlijk...
![]()
Online TM6 form for visitors to Thailand coming on May 1
The Ministry of Tourism and Sports is preparing to promote the online TM6 immigration form, which will be compulsory for all foreign arrivals entering Thailand as of May 1, though the government is reluctant to start collecting the 300-baht tourism fee this year.www.bangkokpost.com
Tickets Qatar nu rond de 600 euro, tot je natuurlijk weer de stoelen begint toe te voegen.
Die zijn stukken goedkoper bij Thai Airways en je vliegt rechtstreeks, dan wordt het verschil wel erg miniem.
Zéér vervelend dat je de totale prijs nooit op voorhand ziet.
Als ik me goed herinner was dat 20 jaar geleden toch niet, betalen voor een stoel te kiezen.
En als je gene kiest ? Of ben je verplicht ? Thai Airways trouwens zeer hard achteruit gegaan qua service. Die evolueren imo stilaan naar een low cost maatschappij.
Ik heb nog nooit stoelen op voorhand gereserveerd en altijd naast mijn partner kunnen zitten.Ik wil langs die van mij zitten dus weinig keuze.