The Alters

The Alters

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
alters.png

release: 13 juni 2025
genre: survival, base building
dev: 11 bit studios

Het leven op een ruimtestation vol klonen van jezelf. Van de makers van This War of Mine.

This is the story of Jan Dolski, a simple worker facing circumstances that lead him to a life-changing crossroads. Crash landing on a distant planet, stranded and alone, Jan finds himself in a daunting life and death situation. His only hope for survival is to bring helping hands on board. Not yet understanding the weight of his choice, Jan must create alternate versions of himself if he is to forge ahead.

Have you ever considered how your life could have been altered if you had made different decisions? How might your personality or way of thinking be adjusted if you’d chosen a particular education or one professional path over another? The Alters is a game focused on those tiny, binary decisions that often happen in nanoseconds but have the potential to influence an entire lifespan.

Laatst bewerkt:
Speciale trailer dit.

As revealed in the latest trailer, which subtly plays with the notion of breaking the fourth wall, working with these different Jans is anything but straightforward. They are not just copies. Some took different paths and look upon the first Jan’s choices with pity. Others succeeded where he failed, living lives he never had the chance to—and now, maybe, they don’t even believe he has the guts to be a leader.

Kende het eerst niet tot vandaag en door een paar reviews te lezen ben ik wel geïnteresseerd geraakt.
Moet wel nog eerst nog Claire Obscure uitspelen, maar daarna komt deze in huis.

Iemand deze al gespeeld? Ben het uurtje bezig, eerste indrukken zijn goed maar kan nog niet veel zeggen natuurlijk.

Ik heb er een uur of 6 gespeeld en zit zo goed als op einde van de eerste chapter na de prologue.
Geweldig spel, de actie momenten zijn tot nu toe wat schaars, vooral veel management en interacties met de characters.
Het timer element is tot nu toe geen hinder, in de eerste chapter na de prologue heb je veel dagen te gaan voor die wat begint te pushen dat de zon dichter komt.

Maar heb mezelf wat block gezet met mijn resources.
En op die moment begon er ook vanalles mis te gaan met de mood van mijn alters en i died. :)
Dus vandaag eens een save laden van een uur ervoor om een paar zaken wat anders aan te pakken.

Voor diegene die spelen en merken dat je spel niet saved in act 2 = bug met de rebellion quest waardoor je spel geen save meer maakt. :confused2:
Al 4x opnieuw moeten beginnen nadat ik op einde van act2 zat. En telkens weer vanaf net na "the party".

Devs zijn op de hoogte maar hopelijk een fix op bestaande save want als ik moet herspelen vanuit act 1 kan ik evengoed opnieuw beginnen.

Nog 4 dagen en act 1 is gedaan.
Alle side quests zijn wel gedaan, buiten het bouwen van een 3rde ark, inclusief de rebellion.
Dus hopelijk gaat mijn act 2 wel saven :).

Ik ben heel blij dat ik deze heb gekocht.
De gameplay loop is zeer verslavend en het managen van uw Alters en oplossen van hun problemen is echt fun :).
Ben ook benieuwd waar het verhaal naartoe gaat.

*edit*
De mensen die dit spelen, kijk ook zeker naar de films die je hier en daar terugvind, in de social room.
Daar zitten echt goede dingen bij :-).

Ook met deze gestart. Stond onlangs in korting op de ps-store. Inderdaad een fijne game. Ik speel op normal. Managment van alles valt goed mee. Was klaar met alles in act I 7 dagen voor zonsopgang. Nu nog wat recourses max'en en morgen, net voor de zonsopgang, vertrekken met mijne monocycle 😅
Eveneens enkel de 3e ark niet gemaakt. Zou wat te krap worden qua storage en organics.
Nog 4 dagen en act 1 is gedaan.
Alle side quests zijn wel gedaan, buiten het bouwen van een 3rde ark, inclusief de rebellion.
Dus hopelijk gaat mijn act 2 wel saven :).

Ik ben heel blij dat ik deze heb gekocht.
De gameplay loop is zeer verslavend en het managen van uw Alters en oplossen van hun problemen is echt fun :).
Ben ook benieuwd waar het verhaal naartoe gaat.

*edit*
De mensen die dit spelen, kijk ook zeker naar de films die je hier en daar terugvind, in de social room.
Daar zitten echt goede dingen bij :).
Nog geen rebellion gehad hier. Allemaal happy slaves
1 film heb ik al bekeken, maar heb het gevoel dat ik ze beter spaar voor act II 😆

Laatst bewerkt:
Grote uitbreiding op komst. 13 juli.

Dive into a robust 20-hour expansion and return to the scorched planet. To unlock the mystery of the Oasis, you’ll need to master new terraforming mechanics to reshape the surface and command a specialized team of Jan Scientists... but remember, even though they look like you, they don’t always think like you...

Terug
Bovenaan