The Bear

Halfweg S2 "The Bear" (direct gevolgd op S1 die ik ook maar net zag)

Ik begrijp de prijs (en hype) wel, zeer goeie 'karakter' serie.
Met Ep1 dacht ik nog van, hmm zo druk en hectisch, niet zo mijn ding ... maar er zijn gelukkig ook rustmomenten voor de kijker en personages. Bvb al in ep3 van seizoen 1.
S1 is ergens klassieke sitcom, gemengd met het hectische van een drukke restaurant keuken, bevolkt door een hoopje kleurrijke karakters. Carmy's monoloog in het begin van de laatste episode van seizoen 1 bvb. Uitstekend geacteerd. Emotie en motivatie ... wie hij is, en wat hij doet, en waarom ... je leeft al mee met hem en zijn companen (als het uw ding is), en dit moment wordt dat nog sterker.
Richies xanax in de punch op de kids party in S1 was even goed lachen :laugh:
S2 bouwt verder op die goede personage/karakter uitwerking.
The Bear is een beetje een goeie Bruce Springsteen song: hard werkende mensen in de USA, hun gevoelens en verlangens ...
Vallen en opstaan... bvb Marcus in S2 die de man in Denemarken helpt die met zijn fiets viel en vastzit in een hek en draad. Die rijdt gewoon verder na een hartelijke dank ... Het gesprek in de scene net ervoor met zijn leraar desserts uit London ging ook al die richting uit ... Many fuck ups, maar doordoen en niet opgeven ... Een centraal thema in de serie.

Finale van "For All Mankind" S4 gezien gisteren. De nadruk lag meer op het drama dit seizoen (ipv space exploration races). Degelijke serie als je mee bent met de personages.

Laatst bewerkt:
Gisteren seizoen 1 van The Bear uitgekeken.

Het duurde enkele afleveringen om er in te komen (al dat geschreeuw is wel even wennen :oink:), maar wat een geweldige laatste twee afleveringen zeg! Als ik de serie met één woord zou moeten omschrijven: INTENS. Korte afleveringen ook, ben ik wel fan van. Benieuwd naar het tweede seizoen.

The Bear, seizoen 1 uitgekeken
Lang geleden dat ik zo'n satisfying finale zag in een tv serie
Meteen aan het tweede seizoen begonnen

The Bear, seizoen 1 uitgekeken
Lang geleden dat ik zo'n satisfying finale zag in een tv serie
Meteen aan het tweede seizoen begonnen
Intussen ook Seizoen 2 achter de kiezen: wat een topseizoen zeg. Enkele onvergetelijke episodes (forks, de kerstmis aflevering) gekoppeld aan een briljant slot

Ik ben ook s02 van The Bear aan het zien (nog 2 afleveringen te gaan dacht ik) en vond de "hype" wat overdreven in het eerste seizoen. Kwam er precies niet echt in, maar in seizoen 2 heb ik het wel zitten. Voor mij een pak beter. Zeker de aflevering in Kopenhagen vond ik genieten.

S02 The Bear: echt een leuk seizoen en sterke finale. Ben benieuwd of het nog verder gaat gaan, al moet het niet echt imo.

Wait, what? Seizoen 3 van The Bear is uit? :oink::oink:

Aha ik zie het al, bij ons nog niet beschikbaar op Disney+. Waar heb je dit bekeken?
Ik kreeg ook een melding dat seizoen 3 uit was, blijkbaar pas 17 juli hier. Ik snap niet waarom ze geen wereldwijde releases doen.

Begonnen met S03 van The Bear. Eerste aflevering vond ik nogal depressief, maar verder wel in orde.
Was een beetje gedurft eigenlijk. Een 35 minuten durende ambient electronica meditatieve trip down memory lane van Carmen.
Na 15 minuten mocht het muziekje wel stoppen vond ik. Deze episode eert ook wel dat chefs soms echte kunstenaars zijn in hun creaties en ze er 200% voor gaan.
S3 is nog steeds creatief, maar ook gewoon meer van hetzelfde en het blijft wel top.

De media is weer overdreven positief over het derde seizoen van the Bear. Geniaal, briljant, ...
Ik vond seizoen 1 interessant beginnen maar nadien vond ik het maar meh. Ik ben gestopt bij de voorlaatste aflevering van dat seizoen destijds.
Wordt dit zoveel beter dan? De moeite om door te bijten?

Laatst bewerkt:
De media is weer overdreven positief over het derde seizoen van the Bear. Geniaal, briljant, ...
Ik vond seizoen 1 interessant beginnen maar nadien vond ik het maar meh. Ik ben gestopt bij de voorlaatste aflevering van dat seizoen destijds.
Wordt dit zoveel beter dan? De moeite om door te bijten?
Ik ben het toch eens met de media dat seizoen 2 nog beter was dan seizoen 1. De aflevering over het kerstfeest van de familie in het verleden is ronduit indrukwekkend, en de aflevering met Richie op stage is gewoon geniaal.

Terug
Bovenaan