The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

LouGarou

Well-known member
oblivionrem.png

release: 22 april 2025
genre: action RPG
dev: Bethesda Game Studios

Inclusief alle DLC.

Journey through the rich world of Tamriel and battle across the planes of Oblivion where handcrafted details have been meticulously recreated to ensure each moment of exploration is awe-inspiring.

From the noble warrior to the sinister assassin, wizened sorcerer, or scrappy blacksmith, forge your path and play the way you want.

Step inside a universe bursting with captivating stories and encounter an unforgettable cast of characters. Master swordcraft and wield powerful magic as you fight to save Tamriel from the Daedric invasion.

Experience everything Oblivion has to offer with previously released story expansions Shivering Isles, Knights of the Nine, and additional downloadable content.

Aha, eindelijk dan toch echt nieuws hierover. :D
Hoelang dat er hier al geruchten over zijn. :crazy:

Vele uren in den tijd aan Oblivion besteed. Ben benieuwd welke verbeteringen ze allemaal hebben gemaakt.

Ik hoop van harte dat ze er het betalende horse armor terug insteken zodat we nostalgisch kunnen terugkijken hoe goedkoop een skin was in vergelijking met nu.

Grote Skyrim fan maar nooit teruggegrepen naar Oblivion of Morrowind omdat ik die net iets te oud en clunky vond. Deze komt dus zeker in huis. :love:

Kijk al uit naar de "full bloom face mod" voor extra nostalgie.
Herinner mij vooral fantastische muziek en het spelunken in de meest random grotten met gruwelijk slechte combat :p

Als ik mij Oblivion herinner, herinner ik mij vooral groene velden en bossen. Nu hebben ze er een bruine filter over gesmeten? Zou toch wel teleurstellend zijn.

Dat ze de duplication glitch er maar in houden :tongue:.

Oblivion > Skyrim.
Nooit kunnen amuseren met de laatste.
Al die guild quests van Oblivion steken verser in het geheugen.

Zou deze de tand des tijds doorstaan? Los van grafische updates, is deze niet gedateerd na de tientallen top RPG's die ondertussen de lat hoger gelegd hebben?
Ik zou er mij wel durven aan wagen voor de eerste keer, maar dan gaan ze toch meer dan wat grafische updates moeten gedaan hebben.

Zou deze de tand des tijds doorstaan? Los van grafische updates, is deze niet gedateerd na de tientallen top RPG's die ondertussen de lat hoger gelegd hebben?
Ik zou er mij wel durven aan wagen voor de eerste keer, maar dan gaan ze toch meer dan wat grafische updates moeten gedaan hebben.
Tis een Remaster en geen Remake. Dus vrees voor uw 'updates'.
Heb zelf hier goeie herinneringen aan, zal mij er niet aan storen denk ik ^^

Tis een Remaster en geen Remake. Dus vrees voor uw 'updates'.
Heb zelf hier goeie herinneringen aan, zal mij er niet aan storen denk ik ^^
De leak van een paar maand terug sprak wel van updates aan gameplay en dergelijke, op basis daarvan denk ik dat het wat tussen beide gaat zijn (geen volledige remake van nul maar ook geen puur grafische remaster)

Welke Rpg's hebben de lat hoger gelegd?
Voor mij persoonlijk kan er niets tippen aan Skyrim/Oblivion...
En ben ik heel vaak teleurgesteld in nieuwere games.
Hopelijk ooit een Morrwowind remaster :love:

Ik denk dat er toch heel wat games op specifieke onderdelen geëvolueerd zijn tov een game uit 2006. Om er maar enkele te noemen, RDR2, The witcher 3, BG3, ... lijkt mij sterk dat Oblivion over heel de lijn niet te kloppen viel sinds 2006:) Qua controls, immersie, QoL, productie, ... zal dit toch best zeer gedateerd kunnen aanvoelen.

Laatst bewerkt:

Dit kan je niet serieus nemen... Oblivion en Skyrim zijn oceanen met de diepte van een vijver, een toegegeven leuke illusie van véél vrijheid maar weinig diepgang als je er lang vertoeft (zegt iemand die honderd+ uren in Skyrim heeft gezeten), maar ik zou toch gerust zeggen dat alleen al The Witcher 3 de lat hoger gelegd heeft hoor.

Plus ik miste in Skyrim zelfs ook nog dingen uit Oblivion, o.a. de magische sfeer uit The Shivering Isles.

En qua action adventure doen de laatste Zelda's zowat alles beter dan Skyrim of Oblivion, maar dat zijn geen strikte RPG's meer... hoewel het RPG gehalte van Skyrim... tja...

Ik zou zelf graag eens Baldur's Gate 3 een kans geven op dat vlak, maar m'n pc zou ontploffen, misschien op Switch 2.

Ik denk dat er toch heel wat games op specifieke onderdelen geëvolueerd zijn tov een game uit 2006. Om er maar enkele te noemen, RDR2, The witcher 3, BG3, ... lijkt mij sterk dat Oblivion over heel de lijn niet te kloppen viel sinds 2006:) Qua controls, immersie, QoL, productie, ... zal dit toch best zeer gedateerd kunnen aanvoelen.
Dat is soms een hit or mis, soms is dat een charme, soms is dat een pijnlijke ervaring.
Denk dat het hier een charme gaat zijn, The Wither 1 herspelen is altijd een beetje pijnlijk in het begin, nadien heeft het ook weer zen charme.

Duja.. niet iedereen past zich daar ook even goed naar aan.

Kingdom Come: Deliverance 2 al geprobeerd? Sterke Oblivion vibes in dat spel met beter gesimuleerde NPC's, een beter verhaal en een prachtige wereld.

Terug
Bovenaan