The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Ik was 11 toen Oblivion uitkwam op xbox 360, was meteen mijn eerste Elder Scrolls en ik heb het heel veel gespeeld, vooral het moment dat je uit de tunnels kwam kan ik me levendig herinneren. Maar buiten exploren raakte ik nooit ver in RPGs. Daarvoor was er te weinig guidance (had bv. geen toegang tot internet). Kijk er dus zeker naar uit om opnieuw te spelen.

Zo geniaal om de nostalgie van deze game te mogen beleven in een nieuw, modern jasje. Dikke win dit voor Bethesda.
Enige wat ik wat jammer vind is dat er weinig npc's in de stadjes zijn. Dat had overal toch wel 2x of 3x mogen zijn.
Zeker komende van een KCD2 naar dit oogt het allemaal wel wat leeg. Gisteren plots ook door gehad dat ik beter een custom class in elkaar had gezet.
Skills zoals sneak, security en speechcraft zijn bij mij minor skills terwijl die eigenlijk wel echt major mochten zijn (al zou het niet uitmaken voor het levelen).

Zo geniaal om de nostalgie van deze game te mogen beleven in een nieuw, modern jasje. Dikke win dit voor Bethesda.
Enige wat ik wat jammer vind is dat er weinig npc's in de stadjes zijn. Dat had overal toch wel 2x of 3x mogen zijn.
Zeker komende van een KCD2 naar dit oogt het allemaal wel wat leeg. Gisteren plots ook door gehad dat ik beter een custom class in elkaar had gezet.
Skills zoals sneak, security en speechcraft zijn bij mij minor skills terwijl die eigenlijk wel echt major mochten zijn (al zou het niet uitmaken voor het levelen).
Ik ben al aan 't wachten op de eerste mods die dat doen. Iets om de steden levendiger te maken, en wat meer aankleding. Misschien eens die oude mods proberen. Als die alleen bestaande assets hergebruiken werken ze misschien nog.

De conclusie lijkt mij hier wel dat het voor de nostalgische 2006 gamers een briljante trip down memory lane is en het hier wel om een fatsoenlijke remaster gaat, maar wanneer dit een nieuwe IP anno 2025 zou zijn, dit naar de huidige normen absoluut niet mee kan. Ik zal deze (als grote RPG fan met een gat in mijn cultuur door zowat alle Elder scrolls gemist te hebben) overslaan aangezien ik het destijds niet gespeeld heb en ik mijn verwachting wel aan hedendaagse games spiegel en dus alleen maar ontgoocheld kan zijn. Het doet mij wel plezier om de fans van weleer opnieuw enthousiast te zien.

Laatst bewerkt:
als je die meme's kent van oude games met "how you remember it looked vs how it actually looked", is deze remake echt 100% "how you remember it" voor mij. vooral de interiors. de wereld zijn vooral de verzichten opvallend beter: je kan nu verschillende steden zien liggen vanop zo'n hoge berg.

Ik heb die destijds uitgespeeld op PS3 maar herinner mij er amper nog iets van. Ik denk ook dat het meer iets is als je er nostalgisch over bent en minder in vergelijking met modernere rpg's, dus de kans is wel groot dat het eens zou kunnen tegenvallen voor mij.
Misschien pik ik het ooit wel eens op uit de budgetbak.

Ik ben toch weer tot besef gekomen dat deze game echt traag gaat hahah.

10 uur ver op dag of 4 ( wat veel is voor mij de laatste tijd ) en ik heb letterlijk niks bereikt, ben lvl 7 heb enkel nog maar side quests en caves gedaan en ben niet verder geraakt dan twee dorpjes, die amulet gaan afgeven eeeeuhm, was da dringend? xD

Ik mijn hoofd was dat destijds iets dat ik binnen de eerste 30 min deed en nu gelijk nog niet zie gebeuren de eerst komende 5 uur. Raar wel want ik probeer me niet te veel laten af te leiden door alles, maar toch quest na quest na quest die allemaal niet lang lijken te gaan duren.

Wat me ook wel weer op valt is dat je bij zo games toch echt niet mag nadenken over het plot en alles. Waarom een random nobody in eens van gevangenschap over gaat naar iemand die moorden oplost, een fighters en mages guild joined als ook iedereen wilt gaan helpen met alle wereld problemen is me nog altijd een raadsel en dat staat dan nog lost van het Main plot waarbij je ook denkt van ok sure kzal u amulet gaan afgeven dude xD

dat de emperor dat amulet nog geeft aan de kerel van zijn visioen, kan ik nog inkomen. het blijft een fantasy-wereld.

maar dat al die blades dan zoiets hebben van: "ok, deze prisoner staat hier bij het lijk van de emperor. niemand anders te bespeuren in deze ruimte. kerel heeft het amulet van de keizer. goed, dat verhaal is 100% legit, we gaan hem laten gaan, die gaat het rijk redden!"

euh ja :unsure:

Het plot tot daar aan toe, tis gewoon zo dat klassieke: Een totaal niemand die in eens iedereen vertrouwd en van niks in eens alles en overal de baas is, het is gewoon grappig, het slaat als je dat zou bekijken als een totaal verhaal nooit ergens op, maar het speelt wel leuk weg.

dat de emperor dat amulet nog geeft aan de kerel van zijn visioen, kan ik nog inkomen. het blijft een fantasy-wereld.

maar dat al die blades dan zoiets hebben van: "ok, deze prisoner staat hier bij het lijk van de emperor. niemand anders te bespeuren in deze ruimte. kerel heeft het amulet van de keizer. goed, dat verhaal is 100% legit, we gaan hem laten gaan, die gaat het rijk redden!"

euh ja :unsure:
Ye, daar had ik ook zoiets van...wut

Waarom geen Morrowind remaster. Dat spel had ademde ook lore uit en zo’n exotische wereld.

Het geluid van de silt striders en de eerste keer dat je in Seya Neen van de boot stapt staat mij nog altijd bij.

Oblivion heeft me nooit zo aangegrepen en was op veel vlakken minder immersive. Wel een aantal leukere quests.

Inderdaad. Morrowind was toch gemakkelijk de beste Elder Scrolls. Enkel het sneaken / assassin quests waren een pak beter in Oblivion. Zo herinner ik mij het toch

Inderdaad. Morrowind was toch gemakkelijk de beste Elder Scrolls. Enkel het sneaken / assassin quests waren een pak beter in Oblivion. Zo herinner ik mij het toch
Ik weet niet of ik Morrowind het beste uit de reeks zou noemen. Let, ik heb dat spel graag gespeeld maar op het einde was ik eigenlijk een zwevende God die vuurballen kon casten die groot genoeg waren om een kleine settlement te vernietigen. Magie en enchanting was veel te krachtig in dat spel. Dat gezegd: ik zou heel graag een remastered versie van morrowind zien.

Van Morrowind weet ik vooral nog dat ik door een kleine rat werd gedood op het begin van't spel. Heeft ff geduurd voor ik dat verderspeelde. XD

Ik zou deze al puur halen voor de nostalgie mbt. de beelden. Voor gameplay maak ik me zorgen omtrent de leveled lists. In de originele hetzelfde verhaal als TESIII: op den duur kon ik zelfs geen krab meer kapotkrijgen zonder minutenlang te sneaken. Haalt ook het tempo uit het spel. Tot dat is gefixed ga ik toch passen... Ik kan natuurlijk gewoon fighter spelen en op alles kloppen wat beweegt, maar dat deed ik bij Skyrim al. :p

hmm, spel crasht nu regelmatig als ik een gebouw verlaat
Via Gamepass? Ik had dat ook soms voor toen ik een deur gebuikte. (Die UE5 shipping handle error.)
Ik speel ondertussen op steam en heb daar nu 20+ uren gespeeld zonder die error.
Ik ben ondertussen door de main quest, arena en mage guild quest lines.

Niet zeker of het aan gamepass versie ligt, maar bij gamepass deed het zich voor bij mij sinds die DLSS optie verdwenen was na die eerste patch.

Er is ook een nieuw nvidia driver sinds 30 april die veel issues met de vorige driver release oplost. (576.28)

Terug
Bovenaan