The First Descendant

Bunkerbudy

Well-known member
Platinum Trophy
tfd.png

release: 2 juli 2024
genre: action RPG, co-op
dev: Nexon Games

/!\ free-to-play

Koreaanse looter shooter.

Encouraged by her allies, Valby accepts her calling as a Descendant and prepares with her team for a sudden face-off against two monstrous Colossi threatening Ingris, their home.

Experience the fun of strategic boss fights through 4-player co-op and various unique characters, exciting gunplay, and looting. A variety of equipment is necessary for growth, and you can obtain them through clearing scenario missions within the game or in the World Missions where cooperation is crucial and battles with huge bosses.

Die effkes gespeeld op ps5 , na een uur of 2 ermee gestopt niet te spelen door de lag , hopelijk fixen ze dit nog.

Ik heb gisteren solo gespeeld tot en met de eerste big boss. En het stond mij wel aan.
Lag viel wel goed mee op de pc versie, behalve in de main hub (Albion).
Warframe/destiny vibes en ook wel een beetje Once human qua sfeer en menus.

Performantie ging wel alle kanten uit.
Gemiddeld 80 fps op ultra settings in 1440p maar met drops tot soms 30 fps wanneer ik een 10-tal mobs op mijn scherm had. (Geforce now 4080)

Ik ben er zelfs niet ingeraakt maar de performance zou inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maarja, daar dient een beta voor. Hopelijk is het eindproduct wel in orde. Gratis game maar 't zou 70€ voor zo'n ultimate skin zijn:)

Die performance is dus zeker nog niks gefixt. Een dropje hier en daar kan geen kwaad. Maar ik zou wachten op een volgende patch om het een degelijke kans te geven.

Ik ben er zelfs niet ingeraakt maar de performance zou inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maarja, daar dient een beta voor. Hopelijk is het eindproduct wel in orde. Gratis game maar 't zou 70€ voor zo'n ultimate skin zijn:)
Is toch geen beta?
Staat als release op steam en ik zie geen melding van beta/early acces?

Is inderdaad full release sinds gisteren... heb het hier al gedownload maar misschien toch nog maar even wachten?

Ah tiens, hier op PS5 noemt dit beta. Ofwel zat ik in een foute versie die ik nog had staan? Zal eens herinstalleren.
Ja dan moet het wel een stuk beter draaien natuurlijk:)

't zal nog wat tijd nodig hebben maar de basis is wel ok vind ik. Goed gestolen en een 'best-of' samengesteld van heel wat lootershooters.
Voor mij gaan het vooral de platte missies zijn en de aparte bossfight-instances die tekort komen. Zeker na verwend te zijn met coole missies, strikes, ... die eindigen met een bossfight, voelt het wat loos aan om rechtstreeks te travelen naar een bossfight, om dan na 5 minuten terug te keren met de loot. Een bossfight moet je verdienen door de missie ernaartoe te spelen.
Maar voelt voor mij al onmiddellijk veel beter aan dan bv. een gratis Warframe, wat toch ook wel een succes was.

Je speelt toch eerst de missies naar die bossfight?
Die level 10 boss fight kwam pas beschikbaar bij mij nadat ik alle story quests (paarse icoontjes) had gedaan in dat eerste gebied.
En nu idem met de missies in het volgende gebied, die ik aan het doen ben naar aanloop van de level 20 boss.

Ja klopt, maar eens vrijgespeeld en in endgame zijn die aparte bossfights net het ding.

Net geïnstalleerd. Tutorial gespeeld en die voelde al bagger aan. 5 min. later op geen enkele manier gevonden hoe te co-oppen met maat. Uninstalled.

Co-op met vrienden is precies weer zo'n klucht zoals Monster Hunter da ge eerst via ID uw vriend moet zoeken en toevoegen aan uw lijst. Hoe dat da nog kan in 2024 is mij ook een raadsel.

Gisteren wat gespeeld op pc i like it.
Warframe heb ik nooit gespeeld, Destiny heb ik uren aan gespendeerd.
Het enigste dat mij “stoort” is mijn pc, voor 1 of andere reden gaan mijn fans op full force als ik de game start. Ik speel wel op ultra maar dan nog. Beetje raar.

Man wat een micro transaction fest is me dat zeg, game-play is wel degelijk maar die micro transactions 🤮
Wel het feit dat Nexon als beginscherm komt en dat het free to play is zouden uw 2 aanwijzingen moeten zijn geweest.

Bij een gratis game kan ik mij daar echt niet aan storen. Zeker in tijden waar €70 games ook met MT's durven afkomen.

Terug
Bovenaan