The Last of Us

The Last of Us

Dan zijn ze zo te zien in hun opzet geslaagd.

De chemie tussen Sarah en Joel moet er vanaf de eerste seconde meteen af springen of je verliest een hele pak impact later in de aflevering.
Omgekeerd is het net de bedoeling dat Ellie en Joel absoluut geen chemie hebben of toch een zeer toxic chemie.

Zoals ik zei, afwachten op het vervolg van 't seizoen. 't uiterlijke is maar één factor, het verschil in chemie valt inderdaad alleen op, en ik merk niet zozeer een toxische chemie (want dat valt ook op), voorlopig nog géén, maar de gedeelde schermtijd is ook beperkter.

Kan inderdaad zijn dat ik op 't einde van het seizoen compleet van mening verander, de casting directors van een show met een steengoede pilot krijgen het voordeel van de twijfel.

Was precies vergeten dat Ellie zo’n felle mond had in de game :unsure: In mijn hoofd was die precies veel bedeesder.

Vond de eerste aflevering wel goed maar niet het mirakel dat sommigen er van maken. Maar dat was met de game eigenlijk ook zo

Was precies vergeten dat Ellie zo’n felle mond had in de game :unsure: In mijn hoofd was die precies veel bedeesder.

Vond de eerste aflevering wel goed maar niet het mirakel dat sommigen er van maken. Maar dat was met de game eigenlijk ook zo

Was ze ook imo, toch tegenover Joel (en Tess). Tegen Bill had ze al een grotere mond en naargelang het spel vorderde, tegen iedereen.

Hoezo?

Desnoods in spoiler of pb.

Bij release veel gezeik omwille van een transpersonage
Ik heb het nooit gesnapt tbh.

Abby is helemaal geen transgender. Na de moord op haar vader is die gewoon als een zot beginnen trainen (vandaar het gespierde lijf) met maar 1 doel: revenge op de moordenaar.

That's it.

Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat onzekere mannen een probleem hebben met een gespierde meid. Maar dat is hun probleem.

Ik heb het nooit gesnapt tbh.

Abby is helemaal geen transgender. Na de moord op haar vader is die gewoon als een zot beginnen trainen (vandaar het gespierde lijf) met maar 1 doel: revenge op de moordenaar.

That's it.

Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat onzekere mannen een probleem hebben met een gespierde meid. Maar dat is hun probleem.
Ik bedoel niet Abby, dat is geen transpersoon inderdaad, maar ook daar snap ik het gezeik niet. Ik bedoel Lev

Net de eerste aflevering gezien. Zéker niet slecht maar op basis van de eerste aflevering zou ik dit nu wel geen 9+ geven, wel? Het apocalyptische sfeertje komt niet altijd even goed uit de verf vind ik. Dan doen The Road, Children of Men, 28 Days Later, Pilot The Walking Dead etc. dat toch een pak beter vind ik.

Ook de casting vind ik wat vreemd. Ongetwijfeld goede acteurs maar ze komen allemaal zo wat 'grijs' over; geen uitgesproken karakterkoppen ofzo.

Enfin, ik zal nooit een serie beoordelen op basis van 1 aflevering en moet ook eerlijk bekennen dat mijn verwachtingen zeer hoog (te hoog?) lagen. Maar tijdens aflevering 1 had ik soms echt het gevoel naar een (zeer goede) fanmade movie te kijken.

Huh? Ik geef toch nergens een score? Zeg enkel dat ik op basis van wat ik tot dusver gezien heb (nog) niet begrijp waar de extreem hoge scores vandaan komen. Ik dacht dat dat voor de goede verstaander wel duidelijk was. 😋

Maar voor een finale score moet ik sowieso het volledige seizoen gezien hebben. Want de eerste aflevering van The Walking Dead bijvoorbeeld, zou ik wél een 9+ hebben gegeven. Terwijl het daarna serieus bergaf gaat qua kwaliteit naar mijn mening. Dus wie weet moet ik mijn mening over TLOU na de tweede aflevering ook al volledig herzien.

Trouwens, het eerste deel van E01 (tot het moment waarop… je weet wel) vond ik wel zeer goed. Maar de apocalyptische sfeer kan mij tot dusver nog niet overtuigen en daardoor was ik wat teleurgesteld, denk ik.

Net de eerste aflevering gezien en echt onder de indruk. Zalige sfeer. De games nog nooit gespeeld, maar je kan gemakkelijk zien welke elementen uit het spel komen.

Terug
Bovenaan