The Last of Us

The Last of Us

toch verwarrend dat ze sommige set pieces letterlijk van de game hebben, maar dan bepaalde dingen net anders doen.
de clickers in de serie zijn beter gedaan dan die in de game, het geluid van de clickers plus de spannende ondertoon maakte het af.
de visuals voelen soms vreemd aan, realistisch maar er ontbreekt precies een afwerking op bepaalde scenes. alsof sommige stukken uitgesmeerd zijn. al ziet het er in 4k dolby vision zeker subliem uit.
Waar bekijk jij dit in Dolby?

Streamz ondersteund dat nog niet.

Hoho, tweede aflevering was goed! Sfeerzetting is heel geslaagd.

Dat stuk van Jakarta was niet in de game? Wel een heel boeiende aanvulling. Dat diept het geheel uit. Hopelijk meer van dat in het verdere verhaal. Het past er mooi bij zonder af te leiden.
Het zijn die stukken die het zeker de moeite waard maken te kijken, als je de storyline reeds uit de game kent, imo

Via de Telenet box is Dolby beschikbaar op het Streamz aanbod. Normaal is de serie ook in 4K HDR maar dat is in de app en via de box enkel in 1080P bij ons.
Dolby digital <> Dolby vision. Digital is audio, vision is video.

Nu ik wel wat meer streamz omwille van wat series merk je toch op wat een absoluut triestige dienst dat is. Hoe je anno 2023 nog altijd baggere bitrate 1080p maar kan aanbieden kan ik niet bij.

Hoe je anno 2023 nog altijd baggere bitrate 1080p maar kan aanbieden kan ik niet bij.
Dat komt omdat het denk ik de meeste mensen geen zak kan schelen. Ik ben één van hen.

edit: ik zie wat :unsure: reacties... Mij boeit het ook weinig of mijn download 720p of 1080p is. Het is niet omdat jij iets storend vindt (wat je goed recht is), dat het gros van de kijkers dat ook vinden. Ik ga nooit geld uitgeven aan een dure (OLED-)televisie of een geluidsysteem voor 'optimale beleving'. Dat maakt de ervaring voor mij niet zo gek veel beter. Voor de cine- en audiofielen is dat natuurlijk anders. Maar ik ga ervan uit dat de meeste mensen gewoon tevreden zijn met 'ok' kwaliteit.

Laatst bewerkt:
1080p is echt wel passé. In winkels vind je praktisch enkel nog 4k hdr tvs en die zitten al ver onder de 1000 eur dus duur zijn die ook niet meer. Zelfs OLED is ondertussen vrij goedkoop. High end is tegenwoordig al 8k. het verschil tussen 4k hdr en 720p is groter dan tussen vhs en 720p dus dan kan je evengoed terug gewone dvds beginnen kijken. ;p

Laatst bewerkt:
Season 2 voor den DLC. :unsure:

Nah als ze dan voor het verhaal van The Last Of Us 2 gaan, kan dat mogelijk wat riskant zijn. TLOU2 storyline werd door redelijk wat mensen niet direct begrepen of goed bevonden, terwijl het toch echt een zéér goed geschreven verhaal is. S2 kan dat oftewel rechtzetten, of nog verergeren.
So what? Het kan ook bij een groter publiek niet dat effect hebben. Part 2 spoilers

En de verhaallijnen van Ellie en Abby kunnen door elkaar gemonteerd worden, als ik 1 punt van kritiek kan hebben op 2 is dat het soms een beetje langdradig werd dat is daarmee al verholpen. Er is genoeg ruimte om Tommy of Jessie hun verhaal er in te blenden da zou het nog beter kunnen maken, zou ook geen nee zeggen tegen Tommy DLC voor part 2.

Enige dat ze voor mij nooit gaan kunnen recreëeren is die eerste confrontatie tussen Ellie en Abby. Na met beide 3 dagen te hebben gedaan wist ik niet met wie van beide ik tegen wie ik zou moeten vechten en dan ineens met Ellie moeten vechten heeft mij wel even doen flippen, dat gevoel kan een serie mij niet geven omdat je daar alleen maar kijkt en niet zelf de controle in handen hebt

1080p is echt wel passé. In winkels vind je praktisch enkel nog 4k hdr tvs en die zitten al ver onder de 1000 eur dus duur zijn die ook niet meer. Zelfs OLED is ondertussen vrij goedkoop. High end is tegenwoordig al 8k. het verschil tussen 4k hdr en 720p is groter dan tussen vhs en 720p dus dan kan je evengoed terug gewone dvds beginnen kijken. ;p

Meeste van die TV's upscalen die 1080 wel naar 4k natuurlijk. Hangt er een beetje vanaf hoe goed je TV dat doet maar ik merk daar toch weinig verschil?
Allez tis te zeggen ik ga geen twee dezelfde media in 1080p en 4k vergelijken maar ik zie op 5m afstand weinig verschil qua beeldkwalitieit tussen 1080p upscaled en native 4k. Maybe i need new glasses...:unsure:

op 5m zie ik ook amper verschil in resolutie op de common schermgroottes.
maar HDR en dolby vision? die ruik ik zelfs van op 10 meter afstand.
surround sound is wat moeilijker om exacte verschillen in te merken, maar van stereo naar multichannel is duidelijk merkbaar.

Meeste van die TV's upscalen die 1080 wel naar 4k natuurlijk. Hangt er een beetje vanaf hoe goed je TV dat doet maar ik merk daar toch weinig verschil?
Allez tis te zeggen ik ga geen twee dezelfde media in 1080p en 4k vergelijken maar ik zie op 5m afstand weinig verschil qua beeldkwalitieit tussen 1080p upscaled en native 4k. Maybe i need new glasses...:unsure:
5 meter afstand is natuurlijk wel vrij ver. wij zitten op de aangeraden afstand van 2 meter van een 70" 4k scherm. Maar het hangt meer af van het bitrate dan de resolutie en idd HDR zoals NDEFCB zei. Zelfs het verschil tussen 4k netflix en 4k bluray is overduidelijk en daar moet je geen cinefiel voor zijn.

nu ben ik echt wel benieuwd waar seizoen 1 gaat eindigen.
Het eerste seizoen zou eindigen met het einde van het 1ste spel. Druckman zou voor het complexere verhaal van deel 2 oftewel liever een langer seizoen met langere episodes willen maar liever 2 seizoenen.

Het wordt een fysieke en mentale uitdaging voor Ramsey om Ellie vorm te geven voor het tweede deeL. Ook héél benieuwd wie ze zullen casten voor de rol van Abby. Ik vond Part2 nog beter dan het eerste, de verwachtingen liggen heel hoog... :unsure:

Het wordt een fysieke en mentale uitdaging voor Ramsey om Ellie vorm te geven voor het tweede deeL. Ook héél benieuwd wie ze zullen casten voor de rol van Abby. Ik vond Part2 nog beter dan het eerste, de verwachtingen liggen heel hoog... :unsure:
Als Gwendoline Christy nu 20 jaar jonger was. Een Florence Pugh vind ik nog een gelijkenis hebben als die bereid is een serieuze work out te doen

Er mag wel een aantal jaar zitten tussen seizoen 1 en 2, dat het qua leeftijd ook echt klopt

Terug
Bovenaan