The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
zeldaoc.png

release: 2026
genre: action-adventure
dev: Nintendo

Remake van een van de beste games aller tijden. Verscheen oorspronkelijk in 1998 op de Nintendo 64.

A legend, reborn.

Laatst bewerkt:
Hehe. Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Het origineel staat nog steeds als een huis. En voor mijn geld, Majora daar bovenop ;3

Maar ik ben toch ook wel benieuwd.

Ideaal voor wie kinderen heeft en ze dezelfde magie in volle glorie kan laten voelen die wij destijds gevoeld hebben als kind.
Ikzelf blijf er liever af want hierdoor gaat de eigen herinnering vaak verloren en leek het toch niet zo perfect als we destijds dachten:)

Hopelijk maken ze er echt hun werk van want deze verdient alleen het allerbeste.

Laatst bewerkt:
Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Het origineel staat nog steeds als een huis. En voor mijn geld, Majora daar bovenop ;3
De Zelda-reeks blaast 40 kaarsen uit dit jaar, dus er moest wel iets aangekondigd worden dit jaar. 😀 Ik had er goede hoop op.

Op basis van de trailer vraag ik mij nu vooral af: wordt dat een "1-op-1 remake" of toch een "nieuwe game" met hetzelfde verhaal...

Zal presentatie gewijs de "story beats" wel grotendeels volgen. Qua schaal gewoon alles x4 doen ongeveer? ^^'

Al verwacht/hoop ik wel iets meer.

OoT is wel een ietwat maffe game als ik er nu op terug denk. Hoe gaan we Lord Jabu Jabu bvb zien? Maar tegelijk, is het hun al grotendeels gelukt Zelda te moderniseren met de Switch games.

Zal presentatie gewijs de "story beats" wel grotendeels volgen. Qua schaal gewoon alles x4 doen ongeveer? ^^'

Al verwacht/hoop ik wel iets meer.

OoT is wel een ietwat maffe game als ik er nu op terug denk. Hoe gaan we Lord Jabu Jabu bvb zien? Maar tegelijk, is het hun al grotendeels gelukt Zelda te moderniseren met de Switch games.
:p Ik hoop dat ze toch veel nieuwe dingen introduceren en niet alles gewoon "1-op-1" overnemen. Ik heb al veel replays gedaan van Ocarina of Time sinds 1997, waardoor ik dat spel (in grote lijnen) redelijk vanbuiten ken.

Hyrule Field (en Termina Field) waren indrukwekkend in de jaren 90, maar echt geen grote maps naar de "normen" van vandaag. Ik denk dat het echt vreemd gaat aanvoelen als de werelden zo klein blijven als toen, maar met moderne graphics (zelfde voor een wereld als de Lost Woods). Vertalen naar "open world" zal ook wel niet gebeuren.

Time will tell. We hebben een teaser gehad, de hype train zullen ze na de zomer wel weer in gang trekken met release in het najaar, tegen de feestdagen, vermoed ik.

Bwa ik denk gewoon aan The Depths in ToTK, en ik weet, die nieuwe trip in de Deku Tree zal memorabel zijn. Best veel vertrouwen in om het geheel uit te vergroten en op schaal te brengen naar moderne standaard. Het is vooral de komische toon en de meer quirky dingen waar ik me vragen bij stel zoals onze postman etc
en vooral of ze de brilliante shift naar volwassen Link nog steeds overtuigend weten te brengen
Ik ga alvast het origineel nog eens uitspelen eer ik aan deze begin.

Majora's Mask zie ik niet echt vertaald worden naar een moderne remake, want dat spel is zo gebonden aan de limieten van toen.

Zoals gezegd geen fan van al die remakes meestal (Nieuwe zelda/mario/fox/fzero/... please :help:) maar ja, deze is wel al heel lang geleden.
Maar wel niets van de game gezien, zal toch veel van afhangen voor mij. Ik vermoed wel dat ze dingen gaan toevoegen, vooral quest marker waar je naartoe moet of een journal want anders gaan het weinig mensen/jongeren het uitspelen. Vraag is of er dan nog veel gaat veranderen voor de rest.
Heb wel niet naar hun treehouse gekeken, was daar meer info in te zien?

Zoals gezegd geen fan van al die remakes meestal (Nieuwe zelda/mario/fox/fzero/... please :help:) maar ja, deze is wel al heel lang geleden.
Snap ik, maar nu Nintendo eindelijk is aangekomen in het 4K-tijdperk, denk ik wel dat we nog veel "definitieve" remakes gaan zien. Nintendo heeft ook typisch "cartoony" graphics en de models zijn nu toch vrij geavanceerd op de Switch 2 t.o.v. N64/Wii/GameCube/... Remakes gaan na de Switch 2 echt niet meer de moeite zijn (voor graphics alleen) imo.

Heb net de demo eens gespeeld van de Starfox remake op Switch 2... Ik was daar initieel wel enthousiast over, maar het déjà vu gevoel is toch wel heel (te) sterk moet ik zeggen... :oink: Vond de demo wel leuk, maar hopelijk wordt OoT niet zo een copy-paste, want die game verdient toch echt beter.

Ik kijk hier meer naar uit dan de volgende Zelda in de botw formule. Overrated games tbh. Leuke games maar persoonlijk niet eens top 5 Zelda voor mij. Daar is zoveel zelda dna verloren gegaan in die transitie naar open wereld…

De kunst met deze remake gaat hier zijn om uit te breiden op iets dat nagenoeg al perfect is. Ik ben alleszins benieuwd hoe ze dit gaan doen. Lijkt me heel moeilijk om aan de verwachtingen te voldoen. En ik denk dat ze het eerder op safe gaan spelen zoals met al hun vorige remakes.

Anderzijds staat Nintendo wel gekend om luie remasters te doen met gewoon een nieuw likje verf. Laat ons hopen dat ze dit niet doen met de hoogst gerate video game ooit. Wind waker HD en de 3ds remakes van OOT en majoras mask waren best lui.

Beetje zelfde probleem als met de metroid prime remake , die game was ook al nagenoeg perfect en scoorde 98% ofzo gemiddeld. Daar waren gewoon weinig verbeteringen mogelijk.

Laatst bewerkt:
Ze zeggen 2026 en tonen nu enkel een vage teaser in juni... Meestal begint de hype-cycle voor een nieuwe Zelda-game veel eerder? Ik verwacht wel dat deze uitgesteld wordt tot in 2027.

Superbenieuwd natuurlijk om te zien of ze gameplay-gewijs grote veranderingen durven doorvoeren.

Ze zeggen 2026 en tonen nu enkel een vage teaser in juni... Meestal begint de hype-cycle voor een nieuwe Zelda-game veel eerder? Ik verwacht wel dat deze uitgesteld wordt tot in 2027.
Voor remakes kan het wel wat korter lijkt mij. Dat zag je ook bij de Mario-remasters (toegegeven, dat waren veel minder grote upgrades, maar Metroid prime kan je dezelfde lijn trekken). Voor 3D all-stars en Galaxy 1 + 2 was de aanloop ook heel kort, waar die voor hun main games ook de tijd nemen.
Ik zie deze ook eerder om mensen warm te krijgen voor de Zelda film begin volgend jaar. Fiscaal jaar 2026 loopt in principe tot eind maart 2027. Maar er komt nog bij dat Nintendo zelf geen grote klepper op heeft staan voor de feestdagen, dus ik verwacht hem eerder ergens november tot begin december.

Zelf nooit echt een klik gehad met Zelda, maar aangezien deze meestal als de beste wordt bestempeld, zie ik dit eerder als de laatste kans om te zien of de verf pakt.

Voor remakes kan het wel wat korter lijkt mij. Dat zag je ook bij de Mario-remasters (toegegeven, dat waren veel minder grote upgrades, maar Metroid prime kan je dezelfde lijn trekken). Voor 3D all-stars en Galaxy 1 + 2 was de aanloop ook heel kort, waar die voor hun main games ook de tijd nemen.
Ik zie deze ook eerder om mensen warm te krijgen voor de Zelda film begin volgend jaar. Fiscaal jaar 2026 loopt in principe tot eind maart 2027. Maar er komt nog bij dat Nintendo zelf geen grote klepper op heeft staan voor de feestdagen, dus ik verwacht hem eerder ergens november tot begin december.

Zelf nooit echt een klik gehad met Zelda, maar aangezien deze meestal als de beste wordt bestempeld, zie ik dit eerder als de laatste kans om te zien of de verf pakt.
Hmmm, ze hebben inderdaad nog geen klepper voor de feestdagen nu je het zegt. Fingers crossed!

Terug
Bovenaan