release: 2026
genre: action-adventure
dev: Nintendo
Remake van een van de beste games aller tijden. Verscheen oorspronkelijk in 1998 op de Nintendo 64.
A legend, reborn.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
A legend, reborn.

De Zelda-reeks blaast 40 kaarsen uit dit jaar, dus er moest wel iets aangekondigd worden dit jaar.Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Het origineel staat nog steeds als een huis. En voor mijn geld, Majora daar bovenop ;3
Ik had er goede hoop op.Zal presentatie gewijs de "story beats" wel grotendeels volgen. Qua schaal gewoon alles x4 doen ongeveer? ^^'
Al verwacht/hoop ik wel iets meer.
OoT is wel een ietwat maffe game als ik er nu op terug denk. Hoe gaan we Lord Jabu Jabu bvb zien? Maar tegelijk, is het hun al grotendeels gelukt Zelda te moderniseren met de Switch games.
Ik hoop dat ze toch veel nieuwe dingen introduceren en niet alles gewoon "1-op-1" overnemen. Ik heb al veel replays gedaan van Ocarina of Time sinds 1997, waardoor ik dat spel (in grote lijnen) redelijk vanbuiten ken.
) maar ja, deze is wel al heel lang geleden.Snap ik, maar nu Nintendo eindelijk is aangekomen in het 4K-tijdperk, denk ik wel dat we nog veel "definitieve" remakes gaan zien. Nintendo heeft ook typisch "cartoony" graphics en de models zijn nu toch vrij geavanceerd op de Switch 2 t.o.v. N64/Wii/GameCube/... Remakes gaan na de Switch 2 echt niet meer de moeite zijn (voor graphics alleen) imo.Zoals gezegd geen fan van al die remakes meestal (Nieuwe zelda/mario/fox/fzero/... please) maar ja, deze is wel al heel lang geleden.
Vond de demo wel leuk, maar hopelijk wordt OoT niet zo een copy-paste, want die game verdient toch echt beter.Uhu, ik heb er ook geen. Zonde...Ok nu moet ik dus een switch 2 kopen.
Voor remakes kan het wel wat korter lijkt mij. Dat zag je ook bij de Mario-remasters (toegegeven, dat waren veel minder grote upgrades, maar Metroid prime kan je dezelfde lijn trekken). Voor 3D all-stars en Galaxy 1 + 2 was de aanloop ook heel kort, waar die voor hun main games ook de tijd nemen.Ze zeggen 2026 en tonen nu enkel een vage teaser in juni... Meestal begint de hype-cycle voor een nieuwe Zelda-game veel eerder? Ik verwacht wel dat deze uitgesteld wordt tot in 2027.
Hmmm, ze hebben inderdaad nog geen klepper voor de feestdagen nu je het zegt. Fingers crossed!Voor remakes kan het wel wat korter lijkt mij. Dat zag je ook bij de Mario-remasters (toegegeven, dat waren veel minder grote upgrades, maar Metroid prime kan je dezelfde lijn trekken). Voor 3D all-stars en Galaxy 1 + 2 was de aanloop ook heel kort, waar die voor hun main games ook de tijd nemen.
Ik zie deze ook eerder om mensen warm te krijgen voor de Zelda film begin volgend jaar. Fiscaal jaar 2026 loopt in principe tot eind maart 2027. Maar er komt nog bij dat Nintendo zelf geen grote klepper op heeft staan voor de feestdagen, dus ik verwacht hem eerder ergens november tot begin december.
Zelf nooit echt een klik gehad met Zelda, maar aangezien deze meestal als de beste wordt bestempeld, zie ik dit eerder als de laatste kans om te zien of de verf pakt.