The Medium

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
medium.png

release: 28 januari 2021
genre: horror
dev: Bloober Team (PL)

Van de makers van Layers of Fear. Met muziek van Akira Yamaoka (Silent Hill).

Become a medium living in two worlds: the real and the spirit one. Haunted by a vision of a child’s murder, you travel to an abandoned hotel resort, which years ago became the stage of an unthinkable tragedy. There you begin your search for difficult answers.

Soundtrack verzorgd door legendarische Akira Yamaoka. Begin er waarschijnlijk volgende week aan met xbox gamepass.

Laatst bewerkt:
Brrrr horror.
Niks voor ne schijtluis zoals ik maar ga er toch is aan beginnen 😱😱

Eerste twee uur gespeeld. Aangenaam verrast. Buiten performance niets op aan te merken. Het dual world idee vind ik alvast goed uitgewerkt, heb zin om verder te doen dus een goed teken.

Ik heb de “proloog” ook al even gespeeld. Draait op zich vlot op de series S.

wel weer effe wennen aan de controls, voelt zo sloom aan dit type gameplay 😅

Tis geen horror maar 1 keer stond al mijn haar toch recht :-)
Tof spel maar de performance is echt slecht, vooral met split screen in beide werelden valt het op.

Gisteren uitgespeeld na ongeveer 7 uur, niet slecht maar dit zou kansloos zijn buiten xbox game pass. Ik zou er alleszins geen €40 voor betalen.

Inderdaad, lijkt me ook geen spel dat ik buiten Gamepass zou spelen. Er gebeurt op zich vrij weinig.
Is precies zo een mix tussen een "oldskool" point-en-click adventure, met hier en daar wat actie momenten.

In het begin vond ik het goed maar gaat zo traaaaaaaaaaaaaaag qua beweging. Denk dat ik bijna aan het einde ben en beklaag mij toch niet dat ik het gespeeld heb (via gamepass)

Ook aan begonnen, als horror nerd is dit toch wel een pareltje. Elke scène heb je wel een verwijzing naar een klassieker, zij het film of game.

Verhaal en wereld worden zeer doordacht gepresenteerd. Enkel is de vertaling van het Pools misschien wat stroef? Had dit wel graag met de originele dub gespeeld als die al bestaat. Gameplay is beperkt maar degelijk, verwacht gewoon geen actie. En ja tank controls zijn zwaar gedateerd, maar het geheel voelt toch fris aan.

Voor fans van Twin Peaks, Silent Hill en Jacob's Ladder.

Ziet er inderdaad wel goed uit, heb op mijn lijstje gezeg voor als ik ooit eens op PC of XBOX zou spelen. Of als het naar PS komt..

Terug
Bovenaan