The Odyssey

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
BYu3FVC.jpeg

Nolan's nieuwe komt dichterbij. Er zijn al heel wat production stills vrij gegeven en de trailer zal waarschijnlijk voor Cameron's nieuwe Avatar te zien zijn.

Een adaptatie van Homerus zijn episch fantasy dichtwerk over de griekse koning odysseus en diens terugkeer naar huis na de trojaanse oorlog. The Odyssey wordt Nolan's duurste film en werd volledig geschoten in IMAX.

Cast;

zshbb7aht11g1.jpeg

17 juli 2026

Laatst bewerkt:
Yep vrijwel confirmed; trailer voor The Odyssey (en waarschijnlijk ook een Avengers: Doomsday teaser) binnen kleine maand voor Avatar: Fire and Ash.

Met de trailer zo dichtbij krijgen we nu de eerste production stills die een deel van de cast in character voorstellen;

https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2025%2F11%2F15%2Fchristopher-nolan-the-odyssey-matt-damon-anne-hathaway-tom-holland-mia-goth-first-look-images-revealed-003.jpg
https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2025%2F11%2F15%2Fchristopher-nolan-the-odyssey-matt-damon-anne-hathaway-tom-holland-mia-goth-first-look-images-revealed-000-e1763343219853.jpg

https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2025%2F11%2F15%2Fchristopher-nolan-the-odyssey-matt-damon-anne-hathaway-tom-holland-mia-goth-first-look-images-revealed-002.jpg
wc3g8ayfub2g1.jpeg

sr4gkml07d2g1.jpeg

the-odyssey-nolan-damon-2048x919.webp

Yep vrijwel confirmed; trailer voor The Odyssey (en waarschijnlijk ook een Avengers: Doomsday teaser) binnen kleine maand voor Avatar: Fire and Ash.

Raar dat je die in die rij zet.
Zijn er filmliefhebbers die uitkijken naar de volgende Nolan maar ook maar iets geven over die andere twee films eigenlijk? Kan het mij moeilijk voorstellen. :)

Ik denk dat de meeste filmliefhebbers ze all drie wel zullen bekijken. Is voor mij alvast het geval. Avatar is de grootste blockbuster van het jaar en zal weer een enorm breed publiek trekken dus ideaal om de 2 grootste blockbusters van volgend jaar daar al te verkopen. Meer moet je daar niet achter zoeken. Het zijn de meest gehypte films van het moment dus die hopen op kruisbestuiving om van elkaars succes te profiteren.

Ik denk dat de meeste filmliefhebbers ze all drie wel zullen bekijken. Is voor mij alvast het geval. Avatar is de grootste blockbuster van het jaar en zal weer een enorm breed publiek trekken dus ideaal om de 2 grootste blockbusters van volgend jaar daar al te verkopen. Meer moet je daar niet achter zoeken. Het zijn de meest gehypte films van het moment dus die hopen op kruisbestuiving om van elkaars succes te profiteren.

Het gaat me om de vergelijking. Een "waarschijnlijk gezien zijn achtergrond" kwaliteitsvolle film van Nolin in dezelfde lijst als wat pulp als Marvel en Avatar.

Pas op, The Odessey kan een dikke stinker zijn hoor, er is nog geen nieuws over. Maar van die andere twee zijn we quasi zeker dat het shit is.

Fire and Ash gaat meer dan waarschijnlijk weer met grote voorsprong de beste blockbuster van het jaar zijn en als we het over kwaliteitsvolle films hebben komen die van Nolan zelfs nog niet in de geburen van wat Cameron allemaal al uit zijn mouw geschud heeft.

Marvel is meer hit and miss maar ook die hebben al fantastische films afgeleverd. Akkoord hun laatste films halen lang niet meer het niveau van hun toppers van weleer maar wie weet slagen ze daar met deze nog eens in. De Odyssey cast is een groots ensemble maar is niets tegenover die van Doomsday. Nu akkoord, ik kijk ook meer uit naar Nolan's nieuwe maar uiteindelijk is dat ook geen diepe kunstzinnige cinema maar eerder massa entertainment dus als je vergelijkt met andere blockbusters... Wie weet is het Nolan niveau Tenet of Batman Begins die afgetroefd wordt door Marvel niveau Infinity War of Guardians of the Galaxy. Misschien onwaarschijnlijk maar verre van onmogelijk.

Wat is dat toch met filmmakers de afgelopen decennia dat van zodra ze een film maken met een historische setting, ze allergisch lijken te worden voor kleur?

Ah, niet met Jacques Cousteau en duikboten :(

j/k :p

(opgeblazen) Historisch commercieel epos zit ik niet op te wachten, maar we zien wel zeker als de film er is .... Ik denk dan aan een Ridley Scott en Kingdom of Heaven, Gladiator, Exodus etc.
Griekse tragedie ligt me sowieso al niet.

Vanaf 12 december een 6 minuten durende proloog voor select IMAX films, in de US onder andere voor Sinners die ze daar blijkbaar nog altijd spelen. Geen idee of die bij ons te zien zal zijn.

19 December een trailer van 1m 52s trailer voor Avatar: Fire & Ash

Enkele dagen later prolly trailer online.

The hype must flow! Ah nee das de tagline die bij die andere legend voor kerst volgend jaar hoort. ;p

Die proloog zever mogen ze van mij achterwege laten. Destijds de Tenet intro gekregen voor 1917, en mijn goesting voor die film was eigenlijk volledig opgesoupeerd :p

Uiteindelijk wel niet veel later het ongenoegen gehad om Tenet te bekijken.

Fuck nog tijd vinden om de twee eerste films nog is te herbekijken. Of toch zeker de tweede.

Zo veel valt er toch niet te zien om nu direct al zo een oordeel te vellen? Nu ziet er ook wel anders uit dan ik verwacht had maar zal het zeker een kans geven, ben toch fan van de Griekse mythologie 😍
Ik kan het niet uitleggen, maar ik voel hierin geen greintje respect of liefde voor de Griekse mythologie. Dit ziet er gewoon een dure maar ordinaire cashgrab uit met shitty kostuums, shitty props (dat paard van Troje lol) en ik hou mijn hart vast voor de hollywood boss fights. Het is maar een trailer natuurlijk, maar ook daarnaast zie ik een leger anachronistische hoplieten, en geen bende door het lot getergde zwervers die ten alle koste naar huis moeten om de vrijers van hun wachtende vrouw te gaan wegjagen.

Ik wil nu niet degene zijn die gaat zagen over historische "details" in een mythologisch epos, maar dit ziet er gewoon lazy uit. Nul moeite gedaan in de conceptuele fase, Troy veegt er op dat vlak alvast de vloer mee aan en dat was ook zeker geen perfecte film.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan