The Road to the World Cup 2026

Ik ben misschien inderdaad wat te streng voor Senegal, maar uiteindelijk moet je wel iets kunnen rapen natuurlijk. En in een groep met Noorwegen er ook nog bij zal dat niet zo eenvoudig zijn.

Ik ben het er mee eens dat ze het overwicht hadden in de eerste helft, maar dan moet je dan ook altijd op voorsprong staan en dat gebeurt niet.

Kom, winnen van Irak en je bent bijna verzekerd van de volgende ronde.

Kom, winnen van Irak en je bent bijna verzekerd van de volgende ronde.
Je hebt 2 doelpunten moeten slikken bij Frankrijk. Als je verliest van Noorwegen wordt het moeilijk, tenzij je gelooft dat Irak - Senegal een doelpuntenkermis wordt. En ik weet niet of Senegal de afwerkers heeft voorin om suprematie uit te buiten.

DS van -3 met 3 punten zou niet genoeg zijn. Zeker omdat veel teams wel al een punt hebben en bij een overwinning op 4 punten komen. 3 punten met een doelpuntensaldo van -2 of -3 gaat niet genoeg zijn.

Je hebt 2 doelpunten moeten slikken bij Frankrijk. Als je verliest van Noorwegen wordt het moeilijk, tenzij je gelooft dat Irak - Senegal een doelpuntenkermis wordt. En ik weet niet of Senegal de afwerkers heeft voorin om suprematie uit te buiten.

DS van -3 met 3 punten zou niet genoeg zijn. Zeker omdat veel teams wel al een punt hebben en bij een overwinning op 4 punten komen. 3 punten met een doelpuntensaldo van -2 of -3 gaat niet genoeg zijn.

Klopt, I stand corrected. Over het hoofd gezien dat met een nederlaag tegen Noorwegen het doelpuntensaldo erg negatief is. Maar als Noorwegen zo matig speelt als de eerste helft tegen Irak is alles mogelijk. Stonden precies met veel zenuwen te spelen.

HLCam1AXYAAgJ3n

Congo's puntje heel belangrijk. Kans dat iemand van die groep doorgaat dus de hoogte in.

De enigen die geen goede zaak deden waren Iran en Nieuw-Zeeland omdat ze allebei tegen de op papier zwakste tegenstander van hun groep niet kunnen winnen, en dus nu een winst nodig hebben tegen Egypte of België.

Algerije deed ook geen goede zaak door 3-0 te verliezen tegen Argentinië waardoor 3 punten waarschijnlijk niet voldoende zal zijn.

Ik ben misschien inderdaad wat te streng voor Senegal, maar uiteindelijk moet je wel iets kunnen rapen natuurlijk. En in een groep met Noorwegen er ook nog bij zal dat niet zo eenvoudig zijn.
Het resultaat is uiteraard niet wat ze nodig hadden, zeker niet in deze groeo, maar dat wil niet zeggen dat ze teleurstellend speelden. Zelfs onder de Senegalese supporters was er weinig hoop dat ze tegen Frankrijk punten zouden halen. Senegal heeft een prima match gespeeld, maar geklopt worden door de absolute topfavoriet was altijd het meest waarschijnlijke scenario. Het is natuurlijk wel teleurstellend dat ze na zo'n wedstrijd niet toch een punt konden scoren, maar dat is voetbal. Je verwart teleurstellend resultaat met teleurstellend spel.

Ik ben het er mee eens dat ze het overwicht hadden in de eerste helft, maar dan moet je dan ook altijd op voorsprong staan en dat gebeurt niet.
Dat ze het niet konden beslissen wil nog altijd niet zeggen dat ze niet goed, teleurstellend of onder verwachting presteerden hé. De Franse defensie is ook gewoon 1 van de sterkste dit toernooi ...

Terug
Bovenaan