Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is er dit jaar ook een fantasy voor het WK?

En bij deze de pronostiek: https://link.voetbalpoules.nl/tgnrNg
Ik zal straks een apart topic maken voor de fantasy en de pronostiek.
Klopt volledig. We zijn bezig met een BG pool.Edit: er komt een officiële pronostiek van BG, dus de mijne heb ik verwijderd![]()
Hopelijk wordt die eerste regel consequent toegepast. (Die 5 seconden regel)Wat aanpassingen aan de regels voor het WK: https://www.bbc.com/sport/football/articles/c9v39x2v8yxo
Geen gele kaart voor de spelers naar de bank. Wat houdt hen dan tegen? Scheids die er tussen komt en hen weg stuurt?Wat aanpassingen aan de regels voor het WK: https://www.bbc.com/sport/football/articles/c9v39x2v8yxo
.Maar gaan ze bij de ingooi niet pas beginnen tellen als het naar aanvoelen te lang duurt? Die indruk krijg ik wel, want 5 seconden is wel heel kort vind ik. Bij doeltrap zelfde verhaal, want je kan niet in 5 seconden de bal klaarleggen en spelen imo .. allé zo interpreteer ik dat toch, dat is, mijn inziens niet dezelfde soort regel als (reeds bestaande) waarbij de keeper de bal in de handen heeft en 8 seconden heeft (met 5 seconden effectief aftellen door de scheids).Hopelijk wordt die eerste regel consequent toegepast. (Die 5 seconden regel)
Balletje wegtrappen na fluitsignaal, hopelijk ook eens goed toepassen daar.
We hebben ze inderdaad al gevoerd, en als die waste time al zou verdwijnen, zou dat het voetbal imo al serieus deugd doen.We hebben deze dicussie al veel gevoerd hier, maar dat vind ik, indien toegepast op een redelijke/consequente manier, veel betere aanpassingen dan stopklok. Ze geven het zelf ook toch aan om die reden zo te zien: "primarily around eradicating tactics to slow the tempo of play and waste time"
"Waste time", dat los je idd op met een stopklok - "slow the tempo of play" aan geen kanten, wel integendeel, daarom ben ik van dergelijke regels veel meer fan.
Voor mij moet dat ook echt niet strikt 5, 8 of 10 seconden zijn, maar als het tegensteekt heb je wel heel snel een reden om het af te fluiten vanaf je over de limiet zit, ook al is dat dan ondertussen zelfs al 15 seconden en heb je geen enkel weerwoord als speler. En zo hoeft het niet weer op "interpretatie" aan te komen.
Allemaal leuk en wel die regeltjes, maar we weten nu al dat die nooit consequent volgens de letter van de wet gaan toegepast worden.
Maar moet het dan letterlijk op de seconde juist zijn telkens? Voor mij hoeft dat echt niet, er is nu gewoon een "wettelijk kader" om te bestraffen als het "overdreven" wordt, terwijl het vroeger louter een wilde interpretatie was want er was letterlijk geen regel en dus eigenlijk vrijblijvend toe te passen.We hebben ze inderdaad al gevoerd, en als die waste time al zou verdwijnen, zou dat het voetbal imo al serieus deugd doen.
Tjah, als je die seconden niet strikt gaat toepassen, heeft het ook weinig nut. Net als dat geel voor wegtikken dat nauwelijks wordt toegepast, waardoor gewoon iedereen het blijft doen.
De start stop klok op de future cup vind ik alvast een verademing.
Het zal mij echt niet storen dat een inworp of doeltrap constant wordt genomen na 10 seconden ipv 5 seconden, maar als je dat tijdrekken niet consequent van in het begin gaat bestraffen dan ben je gewoon weer vertrokken voor de rest van de partij. De eerste keer is het 10 seconden, de tweede keer is het 15 seconden, vervolgens gaan we nog wat stapjes verder en op den duur zitten we al aan een halve minuut tot we op een punt komen dat de scheidsrechter het een keer wel gaat bestraffen en dan is het hek weer van de dam omdat het eerder werd getolereerd.Maar moet het dan letterlijk op de seconde juist zijn telkens? Voor mij hoeft dat echt niet, er is nu gewoon een "wettelijk kader" om te bestraffen als het "overdreven" wordt, terwijl het vroeger louter een wilde interpretatie was want er was letterlijk geen regel en dus eigenlijk vrijblijvend toe te passen.
Ik besef dat "aanvoelen" niet altijd tot zorgt voor goed geleide wedstrijden, maar toch zorgt dat er voor mij voor dat er toch een beetje menselijkheid in blijft gewoon. Al dat zwart wit zoals die belachelijke penalty's ook, dat maakt het echt niet beter vind ik. Ruimte voor interpretatie zou het beter kunnen(!) maken zou ik denken.
Ja, want anders hangt het weer veel teveel van interpretatie af van de ref. Zie ook niet in waarom dat een probleem zou vormen. Een duidelijke regel, die tijdrekken consequent bestraft. Een balverlies nu ook niet het einde van de wereld. Maar zorgt er wel voor dat dat aspect van het tijdrekken geen enkel nut meer heeft.Maar moet het dan letterlijk op de seconde juist zijn telkens? Voor mij hoeft dat echt niet, er is nu gewoon een "wettelijk kader" om te bestraffen als het "overdreven" wordt, terwijl het vroeger louter een wilde interpretatie was want er was letterlijk geen regel en dus eigenlijk vrijblijvend toe te passen.
) of bij een vervanging naar de dichtste zijlijn gaan worden belachelijk slecht toegepast.Gewoon goeie regels imo. Behalve die laatste. Daar bestraf je spelers die zich echt blesseren. En daar bestaat maar 1 oplossing voor.Throw-in countdown (five seconds): If a player deliberately delays the restart of play, the throw can be given to the opposition.
Goal-kick countdown (five seconds): Also applies to deliberate attempts to run down the clock and can result in a corner being awarded.
Time-limited substitutions (10 seconds): Substituted players have 10 seconds to leave the field at the nearest point. If they fail to do so, the substitute cannot enter the field for at least one minute and the team must continue with 10 players.
Off-field treatment (one minute): Players who are treated by the physio must stay off the field for 60 seconds. There are some exceptions, including for goalkeepers, injuries and if the opponent is booked or sent off.