The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Op 11 november komt The Witcher 3 in concert naar Antwerpen:

Nu ik een deftige pc heb die die next-gen upgrade zonder problemen aan kan, ben ik sinds een paar weken het nog eens aan het terug spelen. Toevallig valt het net samen met de tiende verjaardag van het spel.
In combinatie met raytracing en een handjevol mods -voornamelijk dan HD-reworked project- ziet het er nog steeds erg goed uit. Nu volop in de Bloody Baron questline bezig, uiteraard om het kwartier onderbroken om een rondje GWENT te spelen.

Zo zit dat die al 10 jaar oud is. Ik zit ondertussen aan zo’n 8-9 playthroughs, blijft mijn favoriete game ooit. Ben al een paar jaar op zoek naar de collector’s editie, zo jammer da’k daar op release nooit voor ben gegaan. Kijk ook enorm uit naar de nieuwe, hoop dat die misschien nog eens de kop opsteekt tijdens Summer Game Fest.

Vorig jaar ook nog eens proberen spelen maar ik geraak maar niet gewoon aan de clunky controls dus ook weer af gezet na een uurtje

Zo zit dat die al 10 jaar oud is. Ik zit ondertussen aan zo’n 8-9 playthroughs, blijft mijn favoriete game ooit. Ben al een paar jaar op zoek naar de collector’s editie, zo jammer da’k daar op release nooit voor ben gegaan. Kijk ook enorm uit naar de nieuwe, hoop dat die misschien nog eens de kop opsteekt tijdens Summer Game Fest.
Ook hopeloos op zoek, wel al vaak gezien, maar ik wil hem op PC en dat is echt kak, op PS4 al vaak gezien.

Waar vind je die dan zoal? Ik ben vooral op zoek naar de PS4 editie, maar de keren da’k die ben tegen gekomen was dat tussen de €1000-1500.
Goedkoop zijn ze niet, maar 1000+ is wel insane veel. Gho al eens op FB, 2dehands, beurs... al paar keer gezien wel ze, en meestal PS4... :p

Net in Oxenfurt gekomen. Een paar screenshotjes genomen onderweg. Ben absoluut geen held in het mooi positioneren of kadreren; gewoon het moment zelf capteren.
Met een paar mods ziet dit er echt nog enorm goed uit: :drool:

screenshot-22238.png

screenshot-22916.png

screenshot-23141.png
screenshot-133954.png

screenshot-155723.png

screenshot-215738.png
screenshot-215920.png

screenshot-215953.png

screenshot-223557.png

screenshot-233419.png

20250523232335-1.jpg

20250523233151-1.jpg

Mods op komst.

As we celebrate the 10th anniversary of The Witcher 3: Wild Hunt, we’re excited to share some good news for our players and modders!

Later this year, we will release one more patch for The Witcher 3: Wild Hunt. This update will introduce cross-platform mod support across PC, PlayStation 5, and Xbox Series X|S via mod.io.

Creating, sharing, and enjoying mods will be easier and more accessible, as players on PC, PS5, and Xbox Series X|S will be able to share a modding ecosystem.

We have put together an FAQ to answer some of your burning questions

Nu in Novigrad aangekomen. Was op een prachtig moment, net bij zonsopgang. Dit ziet er echt nog steengoed uit. Soms lijkt het wel een schilderij.:crazy: Heb nog wat screenshotjes genomen voor de liefhebbers.
Ik wil desnoods wel mijn modlist eens posten. Zijn er niet super veel, een stuk of 15.

kben in Skellige, level 20, maar heb gemerkt dat ik vijanden van level 30 aankan.
Ik blijf spelen ondanks dat ik me toch wel stoor aan de clunkyness van de controls en kleine bugs. Soms kan hij niet duiken, soms weigert hij om zijn wapen te trekken en ben ik ineens aan het fistfighten met bijv. wolven. Igni die ondanks een volle balk niet wil triggeren. Soms kom ik vijanden tegen waar de levensbalk niet wil verminderen ondanks dat ze dezelfde level hebben en ik hetzelfde soort eerder al wel heb verslaan (misschien omdat ze deel uitmaken van een quest die ik nog niet heb, idk).
Kzou dringend ook wat mods moeten installeren, zoals unlimited weight, want dat is toch wel het meest irritante. 999 plaatsen om gear of crafting parts te looten, maar ge moet de helft gewoon laten liggen omdat het te zwaar is. De game voelt op dat vlak toch niet echt gebalanceerd aan (same voor aankoopprijs tov verkoopprijs.)
Ik vind het verhaal wel goed, maar sommige stukken hadden imo gewoon weg gemogen omdat het er weinig toe doet. Soms ook wat te veel van 'praat met die 3 personen', of 'zoek een boot', waarbij ge al weet dat die eerste drie niets gaan opleveren en het pas de volgende stap in de quest is die de juiste persoon/boot/plaats gaat opleveren.
Ik amuseer me wel, maar 't is geen game die ik een tweede keer ga spelen. 't is ook gewoon te uitgebreid. Zoveel vraagtekens dat nog op mijn map staan en de lijst van secundary missions en witcher contract die nog open staan is groter dan mijn backlog op steam :p

Ik heb wel schrik om nu nog mods te installeren. Ik zou niet graag hebben dat mijn save naar de knoppen gaat, want van nul herbeginnen ga ik echt niet doen :p

Ik heb wel schrik om nu nog mods te installeren. Ik zou niet graag hebben dat mijn save naar de knoppen gaat, want van nul herbeginnen ga ik echt niet doen :p
Dat valt eigenlijk best mee. Neem een save voordat je begint met modden. In het slechtste geval kan je alle mods gewoon verwijderen en daarnaar teruggrijpen. Hier is mijn modlist:

Grafisch:

Quality of life:
Verder alle settings op allerhoogst of voor quality kiezen. Zeker ook blur, depth of field, chromatic aberration, vignetting en camera lens effect afzetten al is dat natuurlijk persoonlijke smaak. :smile:

Mods op ps5 is er zeker niet?

En voor die clunky controls al zeker niet zeker?

Op een gewone Witcher 3 DLC zit niemand te wachten TENZIJ dit al in de nieuwe Witcher 4 engine is natuurlijk. Dat zou zalig zijn. Een korte teaser die de overgang naar Ciri kadert en iedereen warmt maakt naar het niveau dat W4 zal brengen. Ze zouden dat dan wel gratis moeten uitbrengen, een soort demo in een ander jasje.

Ik denk eerder dat het zal aanslaan.

Veel mensen die een game opnieuw spelen of voor de eerste keer oppikken in de aanloop naar een nieuwe release. (Witcher 4)

Laatst bewerkt:
Ik zit hier anders toch zeker wel op te wachten. Als die nog maar in de buurt van B&W zou komen, is die al beter dan 90% van de volledige games die volgend jaar gaan uitkomen imo. Ik denk dat het eerder een paar extra quests gaan zijn. Volledige DLC zou heel straf zijn.

Terug
Bovenaan