Tips voor arme mensen

ugar

Well-known member
Er bestaat al een topic om mensen te helpen om te besparen, maar net zoals deze jonge Tory moeten we hen toch een beetje op hun verantwoordelijkheid wijzen.

Ik stapte vandaag een tankstation binnen aan de autostrade, daar stonden een hele resem Nederlanders een ijsje te eten. Ik dacht hen even te schofferen met de uitslag van het EK, maar dacht toch dat het meer gepast was om hen er op te wijzen dat wanneer ze een beetje meer hun best zouden doen op het werk, ze gewoon een auto met airco zouden kunnen aanschaffen, en dan zo geen goedkoop ijsje zouden moeten eten, maar in een ijssalon een echte Coupe Dame Blanche zouden kunnen eten, met een cognac nadien of zo.

Nog iemand tips?

Gewoon stoppen met arm zijn...
En dat is eigenlijk best simpel :
  1. geen geld uitgeven
  2. veel geld verdienen
Pas op, rijk ben je dan nog niet, ik heb hier nog zonet gelezen dat je meer dan 20k€ net per gezin moet verdienen per maand om rijk te kunnen zijn. Maar ook dat is mogelijk als je gewoon je best doet

Je moet gewoon zorgen dat je rijke ouders hebt. Als al die baby's beter zouden kiezen dan was er veel minder armoede!

Je moet het écht (maar dan ook écht) willen. Gewoon beginnen werken vanaf je kan, eerst in het zwart wat gras afdoen of babysitten, en dan legaal en in het zwart. Een jaar heeft 52 weekends waarop je kan werken, zeker feestdagen zoals tijdens de eindejaarsperiode verdienen goed! Ook 's avonds heb je wel wat vrije tijd, je studeert of werkt maar max 8u per dag, je kan toekomen met 6u slaap, en fuck hobbies zeg! Zo kan je tegen dat je hogere studies aanvat al heel wat gespaard hebben. Dan natuurlijk iets deftig studeren, geen complete zever zoals communicatie of pol&soc, maar IT zoals de echte alfa's. Dat komt ook goed uit als job want een sociaal leven wil je toch niet, want dat is meer tijd om te werken. Dan ergens gaan samenwonen en blijven gaan, tot je uiteindelijk je droomhuis kan kopen -huren is voor losers- waar je toch amper bent!

Dat is de oplossing mannen, niet lui zijn gewoon, en dat is het probleem met die armen uiteindelijk, ze zijn bang om een beetje te zweten. Ik niet, goed, ik heb nu alles gewoon zo gekregen van thuis hé maar ik heb wel karakter.

Je moet niet werken voor je geld, maar je geld laten werken voor jou. Slechts weinig mensen begrijpen dat wanneer je 5% rendement kan krijgen op een spaarrekening dit betekent dat je 25% rendement kan halen door je geld over 5 verschillende rekeningen te verdelen.

Het begint allemaal met mindset. En als je dat niet snapt zijn er voldoende online masterclassen van in Dubai wonende Hollandse twenty-somethings die je dit kunnen uitleggen.

Je moet het écht (maar dan ook écht) willen. Gewoon beginnen werken vanaf je kan, eerst in het zwart wat gras afdoen of babysitten, en dan legaal en in het zwart. Een jaar heeft 52 weekends waarop je kan werken, zeker feestdagen zoals tijdens de eindejaarsperiode verdienen goed! Ook 's avonds heb je wel wat vrije tijd, je studeert of werkt maar max 8u per dag, je kan toekomen met 6u slaap, en fuck hobbies zeg! Zo kan je tegen dat je hogere studies aanvat al heel wat gespaard hebben. Dan natuurlijk iets deftig studeren, geen complete zever zoals communicatie of pol&soc, maar IT zoals de echte alfa's. Dat komt ook goed uit als job want een sociaal leven wil je toch niet, want dat is meer tijd om te werken. Dan ergens gaan samenwonen en blijven gaan, tot je uiteindelijk je droomhuis kan kopen -huren is voor losers- waar je toch amper bent!

Dat is de oplossing mannen, niet lui zijn gewoon, en dat is het probleem met die armen uiteindelijk, ze zijn bang om een beetje te zweten. Ik niet, goed, ik heb nu alles gewoon zo gekregen van thuis hé maar ik heb wel karakter.
Imo ligt het allemaal aan de opvoeding he. Gezag is hier gewoon het keyword.

En dat is eigenlijk best simpel :
  1. geen geld uitgeven
  2. veel geld verdienen
Pas op, rijk ben je dan nog niet, ik heb hier nog zonet gelezen dat je meer dan 20k€ net per gezin moet verdienen per maand om rijk te kunnen zijn. Maar ook dat is mogelijk als je gewoon je best doet
€20k/maand per gezin??? Hoe ga je dan die reis naar de westkust van de VS betalen aan €20k/persoon? Of moet je de resterende 11 maanden dan maar binnen blijven en Fifa spelen zoals @Racing_Genk zou voorstellen? :unsure:

Gewoon je armen laten amputeren en zien dat je enkel nog maar benen hebt. Armenmensen hebben het alleen aan zichzelf te danken.

De logeerkamer en bureau in je huis verhuren aan expats aan 1500 euro per week. Voor de rest van de dag enkel nog lattes van 8 euro drinken samen met andere Dansaertvlamingen. Chill!

Terug
Bovenaan