togaf 9.2 mensen hier?

SithCloud

Well-known member
Crowdfunder FE
Hola!

Kben nu al aan mijn 2de week bezig met dat ding te leren en droge kost is het zeker :) Ik wil gewoon is weten of er hier mensen zijn die het certificaat hier behaald hebben en welke aanpak ze hadden genomen? In 2 keer of combined examen? Had je al veel ervaring in enterprise architecture voor je eraan begon? Hoeveel leeruur heb je er in totaal in gedumpt om het te behalen?

Ik weet dat er veel herhaling aan te pas komt eer het allemaal wat op zijn plaats begint te vallen, dus ben op die manier wat gewoon "iteratief" aan het leren waarbij ik telkens wel het meer en meer kan plaatsen en snappen. Maar how deep does the rabbit hole go? Gezien de hele "high level" aard van het certificaat wil ik er ook geen 3 maand aan besteden terwijl het examen misschien zo diep niet gaat en kan ik mijn tijd dan aan iets nieuws beginnen te wijden.

Ik heb togaf level 1 jaren geleden gehaald, denk 6-7j geleden. Ik werkte wel als EA en gebruikte al Togaf structuur.

Wat ik mij daar nog kan van herinneren is dat er nog ergens paar seats available was en Mijn werk plots zei dat ik dan maar mijn examen kon gaan doen. Ik heb daar eigenlijk niet veel voor uit gestoken en examen ging redelijk cva.

Paar tips:

Eerste multiple choice. Alleen 1 antwoord juist en punten.
Ken de togaf definities ze gaan er veel vragen op uw multiple choice.

2de multiple choice, 4 antwoorden. 3 krijgen punten, 1 niet. Zijn meer redeneer vragen en hoe juister hoe meer punten. Als je ervaring hebt als EA is dit redelijk simpel. Ik had denk ik 38/40 ofzo. Ik scoorde veel minder op de theoristische shit.

Denk Open Group heeft samenvattingen op de theoristische stuff. Veel minder pages en veel oefen vragen. Dus je kan echt wel goed uw eigen voorbereiden voor die zaken. Ik denk mij 2-3 dagen FT mee bezig gehouden en dat was het.

Was voor mij op zich geen financiële verbetering. Op een bepaald niveau kijken ze niet meer naar certificaten maar puur naar uw verwezenlijkheden. Hoeveel xM USd kostte de transformatie en hoeveel xM USd opgebracht.

Als je nog niet zo veel ervaring hebt als EA heeft het wel een meerwaarde op zich.

Ik heb togaf level 1 jaren geleden gehaald, denk 6-7j geleden. Ik werkte wel als EA en gebruikte al Togaf structuur.

Wat ik mij daar nog kan van herinneren is dat er nog ergens paar seats available was en Mijn werk plots zei dat ik dan maar mijn examen kon gaan doen. Ik heb daar eigenlijk niet veel voor uit gestoken en examen ging redelijk cva.

Paar tips:

Eerste multiple choice. Alleen 1 antwoord juist en punten.
Ken de togaf definities ze gaan er veel vragen op uw multiple choice.

2de multiple choice, 4 antwoorden. 3 krijgen punten, 1 niet. Zijn meer redeneer vragen en hoe juister hoe meer punten. Als je ervaring hebt als EA is dit redelijk simpel. Ik had denk ik 38/40 ofzo. Ik scoorde veel minder op de theoristische shit.

Denk Open Group heeft samenvattingen op de theoristische stuff. Veel minder pages en veel oefen vragen. Dus je kan echt wel goed uw eigen voorbereiden voor die zaken. Ik denk mij 2-3 dagen FT mee bezig gehouden en dat was het.

Was voor mij op zich geen financiële verbetering. Op een bepaald niveau kijken ze niet meer naar certificaten maar puur naar uw verwezenlijkheden. Hoeveel xM USd kostte de transformatie en hoeveel xM USd opgebracht.

Als je nog niet zo veel ervaring hebt als EA heeft het wel een meerwaarde op zich.
Thx en inderdaad nog niet zoveel ervaring. Ik merk wel dat het al helpt met mijn denkprocessen^^

Terug
Bovenaan