Tomb Raider: Legacy of Atlantis

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tomb1.png

release: 12 februari 2027
genre: action-adventure
dev: Flying Wild Hog, Crystal Dynamics

Remake van de allereerste Tomb Raider.

As Lara Croft, harness your wits and athleticism to explore exotic locations lost to time—from the jungles of Peru to the ancient ruins of Greece, the deserts of Egypt, and a mysterious Mediterranean island shrouded in myth. Traverse treacherous landscapes, solve deadly contraptions, and face lethal predators as you hunt for the scattered pieces of the Scion, an artifact of immeasurable power.

Whether you're a veteran raider or new to Lara's world, Tomb Raider: Legacy of Atlantis delivers jaw-dropping visuals powered by Unreal Engine 5, modern game design, and new surprises, while honoring the spirit and atmosphere of Lara Croft's debut adventure.

Laatst bewerkt:
Ik ben te vinden voor beide. Zolang de gameplay goed is, mag deze reeks voor mij nog lang doorgaan.

Ik had ook gehoopt op een remaster van de LAU-trilogie in 2026, aangezien die ook 20 jaar bestaat. Genoten van de twee andere remastered verzamelingen, dus deze zou ik ook graag op gemoderniseerd zien op de PS5 (de backwards compatable versies zijn samen met FF XIII de enige reden dat mijn XBOX Series X nog eens aanstaat de laatste maanden). De PS2-versies op PS5 zijn ok, maar toch...
Kan natuurlijk nog steeds (wishfull thinking), of hij komt in 2028, als viering van 20 jaar vervollediging van de trilogie, of 2031 voor een kwart eeuw...

Heb van de klassieke TR enkel de 2 gespeeld, maar ook maar de eerste level. Teveel platformer met crapcontrols. Was niet voor mij. De moderne trilogie was veel toffer met die "Uncharted" gameplay-stijl.

De kans is zeer groot dat ik deze speel. Dinos vind ik er eigenlijk wel wat over. De moderne trilogie heeft ook een plethora aan onnatuurlijke dingen, maar het valt allemaal nog contextueel te verklaren.

Kijk wel harder uit naar de tweede.

14 februari 2024 kwam de eerste remaster trilogie.
14 februari 2025 kwam de tweede remaster trilogie.
Voor 2026 nog niets aangekondigd... maar vorige week wel een aankondiging geweest dat onder andere Aspyr iets aan het doen is voor de 30ste verjaardag. Kunnen natuurlijk ook de resterende Switch-ports worden van de Survivor-trilogie. Ik kan maar hopen 🤡.

Ook benieuwd naar wat 8bitdo, Funko en Iconiq gaan brengen.
Ik hoop dat zaterdag toch op zijn minst wat aankondigingen komen met details over de viering en een release date voor Legacy of Atlantis.

Terug
Bovenaan