Tones.be sluit de deuren

Nijntje

Active member
Een winkel die velen, en vooral de oudere pc gamers hier, wel zeer bekend zal zijn houdt het voor bekeken.

De fysieke winkels zijn open tot 19/10 en daarna kan er enkel nog online gekocht worden tot begin december.
Kleine blik in de jaarrekeningen toont dat ze in Covid gigantische sprongen genomen hadden om dan jaar nadien met 500k verlies af te sluiten, gevolgd door 1,5M verlies in 2023 en een slinkend eigen vermogen.

Na GameMania toch alweer een bekend icoon. Weet nog dat ik in de beginjaren daar ook ging aanschuiven voor PC onderdelen in mijn gloriejaren van PC gaming.

Nog wel wat mooie deals te doen op de website, vooral bij gamelaptops paar heel mooie deals te vinden FYI.

Ik kocht daar vroeger regelmatig wel iets, maar sinds megekko en alternate waren ze eigenlijk maar zelden interessant meer. Altijd wel goed bediend geweest, jammer voor al wie daar werkt.

Vroeger kocht ik daar ook veel materiaal.
Eerst nog het winkeltje in Mechelen.

Onlangs nog voorbij de winkel in Heist-Op-Den-Berg gereden.
Verleiding was eigenlijk groot om er nog eens binnen te stappen.

Oei, ook nog gekocht vroeger, was toen een begrip. Maar die moeten dan toch ook een (on)zichtbaarheidsprobleem hebben ? Want ik heb daar echt al jaren niets meer van gehoord en nooit tegengekomen (bvb Google) als ik online eens prijzen opzocht.

Oei, ook nog gekocht vroeger, was toen een begrip. Maar die moeten dan toch ook een (on)zichtbaarheidsprobleem hebben ? Want ik heb daar echt al jaren niets meer van gehoord en nooit tegengekomen (bvb Google) als ik online eens prijzen opzocht.
Die zaten tegenwoordig in krefels enz.

Mijn iiyama 27 inch monitor gekocht daar, doet nog steeds dienst na zovele jaren.... Goeie shop, spijtig

Sinds die van Krefel zijn hebben ze nog weinig gedaan.

Jammer, vroeger ook veel gekocht maar laatste jaren ook eerder alternate en megekko.

Great dan rest alleen alternate nog met de verschrikkelijke showroom waar je by design minstens een half uur zit te wachten

Ik kocht daar vroeger regelmatig wel iets, maar sinds megekko en alternate waren ze eigenlijk maar zelden interessant meer. Altijd wel goed bediend geweest, jammer voor al wie daar werkt.
Goh, mijn huidige laptop daar gekocht met 500€ extra korting tov de concurrentie. Ze waren minder vaak de goedkoopste maar af en toe wel nog goeie deals.
Kwam daar wel regelmatig omdat de winkel hier vlakbij is

Amaai...

Halfweg/eind jaren 90 kocht iedereen daar zijn materiaal denk ik. Dat was echt een begrip in de hogeschool toegepaste informatica.

Maar zoals hierboven ook al gezegd. Eigenlijk als je Google-de op pc producten kwamen die daar nooit uit.
Toch wel verassend (in tegenstelling tot GameMania).

Ik had mijn allereerste PC gekocht bij hen, ik woonde toen nog niet op mijn eigen. Daarna nauwelijks iets omdat andere winkels meestal goedkoper waren. Spijtig voor hun klanten en personeel.

Tones was al lang verloren. Online een zwakke aanwezigheid tegenover alternate, megekko en co. Daarbovenop zijn ze meestal aan heel stuk duurder. Denk niet dat er nog veel moeite werd gedaan na die overname van Krefel.

Ik kocht er zelf nog amper iets, ondanks die winkel hier vlakbij is. Dit jaar wel nog een voeding gekocht die verkeerd geprijsd stond en veel te goedkoop was.

15-20 jaar geleden waren ze een absoluut begrip in het landschap.

Droevig nieuws natuurlijk. 😢

Ik kocht daar vroeger altijd mijn hardware en was een héél tevreden klant. De dichtstbijzijnde winkel voor mij was niet bij de deur maar het was te doen (Half uur rijden met de auto) en hoewel ze duidelijk niet de goedkoopste waren hadden ze op dat moment een groter aanbod dan de meeste winkels en in combinatie met die afstand (Hardware ga ik liever afhalen dan het te laten verzenden) en de goeie service bleef ik hen met veel plezier trouw tot... ze mijn vaste winkel sloten om hem vervolgens onder te brengen in de Krëfel te Gent. De hoofdreden was enkele ramkraken in een korte tijd die men te verwerken heeft gekregen.

Hoewel ik er begrip voor had was dit een dikke streep door mijn rekening. Het was verder weg, meer in het centrum van een grootstad dus moeilijker bereikbaar, het aanbod was daar kleiner en zo ongeveer alles, ongewild uiteraard, verliep naar mijn gevoel moeizamer. Al snel na de verhuis had ik er niet meer zo'n goed gevoel bij.

Artikelen die van de hoofdwinkels, waar de stock zich bevond, moesten komen geraakten niet meer zo vlot ter plaatse als voordien, voor eventuele herstellingen was het proces allemaal wat omslachtiger, geschenkbonnen konden daar maanden na de overstap nog niet verwerkt worden, enz.

Hoewel ze altijd vriendelijk zijn gebleven en er alles aan deden om opgesomde zaken te beperken en/of op te lossen heeft dit alles er uiteindelijk voor gezorgd dat ik toch naar een andere vaste stek ben beginnen uitkijken.

Momenteel koop ik mijn hardware bij Alternate maar dat was waarschijnlijk wel te verwachten. 🙂

Gelukkig nog geen garantie nodig gehad dus op dat vlak heb ik nog geen ervaring maar bij één van mijn bestellingen wel een fout gehad die men correct en vlot heeft opgelost dus voorlopig alles ok! 👍

Tones was al lang verloren. Online een zwakke aanwezigheid tegenover alternate, megekko en co. Daarbovenop zijn ze meestal aan heel stuk duurder. Denk niet dat er nog veel moeite werd gedaan na die overname van Krefel.

Ik kocht er zelf nog amper iets, ondanks die winkel hier vlakbij is. Dit jaar wel nog een voeding gekocht die verkeerd geprijsd stond en veel te goedkoop was.

15-20 jaar geleden waren ze een absoluut begrip in het landschap.
Na de overname is Tones idd geïntegreerd in Krëfel, maar voor de rest was het Tones zoals ervoren.
Krëfel heeft er geen restricties opgelegd, in tegenstelling, er is extra moeite voor gedaan om de verkoop van Tones ook via Krëfel (site) aan te moedigen. Extra personen aangenomen en op het project 'Tones' gezet vanuit Krëfel zelf.

Tijdens Corona begon iedereen te gamen dus goed geïnvesteerd en opgebracht toen, maar nadien is er een serieuze drop geweest.

En dan is er beslist om alles wat verlieslatend is (Krëfel keukens en Tones) te sluiten ipv nog geld in een zinkend schip te pompen.

Zelf was ik geen fan van Tones, ooit eens in de winkel in Mechelen (of Heist) geweest voor een gamecomputer te kopen. Ik vroeg om 1 samen te stellen en qua budget carte blanche. Zijn eerste vraag was: is het dan om League of legends te spelen? Zonder aankoop of offerte weggestapt en zelf 1 samengesteld ...

In Mechelen destijds een router o.i.d. gekocht. Niet meer heel zeker.
Dan ooit is de trein genomen naar Heist-o/d-Berg om een Intel Q9550 cpu te gaan halen (en denk ook een 1TB Samsung HDD).

Moet toch qua prijs zeer ok zijn geweest anders had ik die verplaatsingen vanuit Halle als adolescent nooit gemaakt :D

Terug
Bovenaan