TOP 5 arcadehal games *insert coin*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Nah het was redelijk kleurrijk. En echt typisch sidescroller design. Contra/Streets of Rage style. Enkel wisselen van wapens etc. Begin al te denken dat enkel de kast zelf Ghostbusters art had en het spel zelf iets anders was. Bijna 30j geleden.

Deze spellen blijven wel voor eeuwig in mijn netvlies gebrand:

- Time Crisis: terechte klassieker en op een gegeven moment van een toen in mijn ogen 'pro' gezien hoe je sneller kan schieten. Ik dus als een malle mijn wijsvinger van voor naar achter bij de schietknop bewegen :-D Good times.

- Virtua Tennis: ook steeds vaste prik bij een bezoekje aan een arcadehal. Topspel. Helaas kwamen de latere consoleversies nooit aan de voeten van dit spel.

- Cruisin' of Cruisin' USA: eigenlijk totaal geen goeie racegame, maar hoe vet was het wel niet om wheelies te trekken met een waggie door twee keer na elkaar snel het gaspedaal in te duwen. Mind was ook blown toen ge met een megagemakkelijke shortcut van kleur of auto kon wisselen.

- NBA JAM en Bubble Bobble met blote madammen: na een basketbalwedstrijd bij de jeugd in een lokale sporthal was er altijd wel even tijd te doden en dan ging die tijd steevast naar NBA Jam of (op latere leeftijd) naar de blote Bobble. Je centje van je ouders dat je had meegekregen voor een drankje of chipje in de machine steken en dan met je beste vriend een zakje paprikachips delen om dan met uw vettige poten aan die knoppen te zitten, nostalgie ten top.

- Dan was er ook nog iets waar ik de naam niet meer van weet, maar je moest met een scooter rijden (zag er niet zo indrukwekkend uit maar was wel fun) in een drukke stad en je kon op daken springen en dergelijke. Er was ook echt een scooterstuur aan de cabinekast. Wie nog weet hoe dit noemt, krijgt uiteraard oneindig veel respect :)

Mijn vader had vroeger een café en heb daar serieus wat tijd doorgebracht op de Neo Geo. Kan me niet alle games herinneren, maar had wel een aantal favo's:

- Metal Slug
- The King of Fighters (geen idee welke versie)
- Street Fighter (wsl 2)
- Windjammers
- Trash Rally
- Neo Drift Out
- Super Sidekicks

Serieuze nostalgie als ik die op YT opzoek :p

- NBA JAM en Bubble Bobble met blote madammen: na een basketbalwedstrijd bij de jeugd in een lokale sporthal was er altijd wel even tijd te doden en dan ging die tijd steevast naar NBA Jam of (op latere leeftijd) naar de blote Bobble. Je centje van je ouders dat je had meegekregen voor een drankje of chipje in de machine steken en dan met je beste vriend een zakje paprikachips delen om dan met uw vettige poten aan die knoppen te zitten, nostalgie ten top.
van in de tijd dat bacterien en virussen nog niet bestonden. :p Ge kunt het bijna niet meer inbeelden in deze tijd. zo`n blote madammen arcade tussen de `gewone` games: ik vraag het me af of het nog zou kunnen. Nu ja, echte arcade tenten op een kermis bestaan al een tijdje niet meer. de laatste keren dat ik nog naar de kermis ging waren het nu enkel van die munten-machines en grijpers.

Tijdens mijn jeugd ontzettend veel tijd besteed in lunaparken in Knokke. Tijdens de zomermaand juli kon je me er elke dag vinden. Ontzettend veel nostalgie voor die periode. Enkele games van toen, kan me niet beperken tot 5 games :p

- Time Crisis II
- The House of the Dead 2
- Area 51
- Virtua Tennis
- Die Hard

En enkele van mijn favoriete flipperkasten:

- Elvira and the Party Monsters
- FunHouse
- The Addams Family

En om af te sluiten:

- Coin pusher games. Zo geweldig :p. Mijn moeder en ik hebben daar ontzettend veel Belgische frank in gestoken :D.

Hit Cousin Itt & The Mamushka :)

Terminator flipperkast was ook geweldig

Waar speelden jullie al deze games ? ik kan mij er eigenlijk weinig van herinneren. Enige plaats dat ik denk was in overmere aan het donkmeer daar stond zo een kleine arcade hal.
Ooit wel in spanje in ons hotel zo een rally game kapot gespeeld heb geen enkel idee van de naam.

Tot begin jaren 90 vond ge bij de locale foor tot het einde wel een shooter zoals T2(heb ik toch het meest gezien) en vooral een Mortal Kombat of Street Fighter kast.

Ik heb redelijk veel kunnen spelen in een Sunparks "lounge". Daar hadden ze misschien een 20 tal kasten als ik me goed herinner. Waaronder Bubble Bobble. Met tetn.

En T2, Mortal Kombat etc.
Oostende heb ik pas eind jaren 90 eens gedaan en toen was er blijkbaar al veel weg van wat ik vernam.

Waar speelden jullie al deze games ? ik kan mij er eigenlijk weinig van herinneren. Enige plaats dat ik denk was in overmere aan het donkmeer daar stond zo een kleine arcade hal.
Ooit wel in spanje in ons hotel zo een rally game kapot gespeeld heb geen enkel idee van de naam.
vooral de kermis. Toen ik nog maar een kind was (jaren80) was er steeds een arcade-kraam, voornamelijk zo`n games en dan een paar van die muntenschrapers en grijpers.

Op de camping waar we elk jaar gingen stond ook een flipperkast en arcadekast.
In oostende was er ook een arcadehal op het einde van de winkelstraat(kant van de zee), maar ik kan me niet herinneren of dat vooral coin-games waren of ook arcade.

Tot begin jaren 90 vond ge bij de locale foor tot het einde wel een shooter zoals T2(heb ik toch het meest gezien) en vooral een Mortal Kombat of Street Fighter kast.

Ik heb redelijk veel kunnen spelen in een Sunparks "lounge". Daar hadden ze misschien een 20 tal kasten als ik me goed herinner. Waaronder Bubble Bobble. Met tetn.

En T2, Mortal Kombat etc.
Oostende heb ik pas eind jaren 90 eens gedaan en toen was er blijkbaar al veel weg van wat ik vernam.
SF2 , en mk zijn ook de enige die ik mij goed herinner. Tussen mijn 6 en 12 jaar ook niet echt stabiele thuisomgeving gehad en toen kwam de N64 in mijn geval sindsdien altijd op een console gespeeld ook nooit geen PC bv.

Waar speelden jullie al deze games ? ik kan mij er eigenlijk weinig van herinneren.

Ik herinner me vooral een vrij hoge concentratie lunaparken aan de kust, eentje in Walibi (voor het eerst Mortal Kombat gespeeld), in de achterruimte van een milkshake bar in de buurt en op kermissen als we op bezoek gingen bij familie “op den buiten”.

Hoe heette het spel met diverse olympische sporten? Early 3D waar je keihard op knoppen moest rammen. Sprint, verspringen, ...
De echte kermiskoningen gebruikte een aansteker om nog sneller op en af de knop te glijden:)

Edit: Ik denk dat het deze was:
8leov99.jpg

Edit2: Jaaa, deze herken ik keihard:)
3FTSMzw.png

En Outrunners waarbij iedereen voor één of andere reden altijd de oranje kever nam.
Misschien wel de eerste game waarbij je uw radiopost al kon veranderen.

Laatst bewerkt:
Hoe heette het spel met diverse olympische sporten? Early 3D waar je keihard op knoppen moest rammen. Sprint, verspringen, ...
De echte kermiskoningen gebruikte een aansteker om nog sneller op en af de knop te glijden:)
Track & Field & Hyper Sports geloof ik
Edit: Ik denk dat het deze was:
8leov99.jpg

Edit2: Jaaa, deze herken ik keihard:)
3FTSMzw.png

En Outrunners waarbij iedereen voor één of andere reden altijd de oranje kever nam.
Misschien wel de eerste game waarbij je uw radiopost al kon veranderen.

Deze Arcadegames zijn mij het meest bijgebleven...

Track & Field:
Track_-_Field_-_1983_-_Konami.jpg

Kung Fu Master:
arcade-kung-fu-master-insert.png

Moonlander:
lunarlander.jpg

Karate Champ:
sddefault.jpg

Golden Axe:
eP-IPhRYXk26KIN-mxAtkMdCE8GotInzTsrHIfY25yO_VYHd6KIjWW7mr7fIjVY4uUIW5OlwknzG29xLdC4r4SNLaWcORjAkewhHFR5iXipAkzIPzq1RqjkJtkwDXw

De volgende ook stukgespeeld op de kermis:
Popeye, Wonder Boy, Dragon's Lair, Double Dragon, Operation Wolf, Space Harrier, Commando, Outrun, enz enz......

Waar is de tijd :eek:

Terug
Bovenaan