TOP 5 arcadehal games *insert coin*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Ooit eens een weekje aan zee (weet niet meer welke badstad) gezeten met mijn moeder en tante circa 1999 en daar had je een straat verder een arcadehal nog toen. Daar hadden ze Time Crisis 2 en die heb ik platgespeelt. op 't einde kon ik het uitspelen met 100 Belgische frank (5x20 dus). Good Times.

Ah, hier kan ik tenminste makkelijk ne top 5 van maken :D. Heel simpel, in volgorde van wat mij het meeste geld heeft gekost:

1. Time Crisis 2: Als ik nu zo een kast tegenkom, sta ik geheid een uur eraan. Twee jaar geleden bijna mijn vlucht gemist omdat de vlieghaven 1 had :p.

2. Speed Rumbler: Fucking Mad Max in het lunapark !

3. Super Off Road: En maar rammen op die turbo knop van de anderen :D

4. Daytona USA: Rammeuh op de rest

5. Mortal Kombat 1 2 en 3: Papieren met fatalities afprinten en indruk maken op de kermis :cool:

Speciale vermeldingen voor Commando, Afterburner, Final Fight, Kung Fu, NBA Jam, SF2, Moonwalker, Operation Wolf, T2, Golden Axe, The Simpsons, House of the Dead.
Voor de Pac Man / Donkey Kong / Astroids / Space Invaders periode ben ik nog net te jong.

@OP, Revolution X vond ik eigenlijk maar een schijt game. En dan kwam Steven Tyler zijn lelijke smoel daar nog tussen en wat gekrijs van hem, no thanks.

En Outrunners waarbij iedereen voor één of andere reden altijd de oranje kever nam.
Misschien wel de eerste game waarbij je uw radiopost al kon veranderen.
Serieus? In mijn beleving nam iedereen altijd de gele of de blauwe. Ik nam altijd de roze :unsure:.
Ik heb zelfs die kever nooit gezien denk ik :p.

En Outrunners waarbij iedereen voor één of andere reden altijd de oranje kever nam.
Misschien wel de eerste game waarbij je uw radiopost al kon veranderen.

Jup, ik was een van die personen die altijd de oranje kever nam !
Was (denk ik) ook de enige die in de bochten op 2 wielen reed ipv te driften. Er er zat een kletskop in en mijn haar was ook altijd met de tondeuse gedaan dus ik herkende mij wel in die man :D

Degene die mij nog zijn bijgebleven van in mijn kermistijd in mijn jonge jaren:
- Time Crisis 2
- Outrunners
- Terminator 2
- Operation Wolf
- Crazy Taxi

Ben nooit naar zo een arcadehal geweest. Was altijd 3 dagen kermis bij ons in het dorp en dan was het gewoon 3 dagen lang op die arcadekasten spelen (als we niet in het schietkraam stonden).
Als ik nu sporadisch nog eens op een kermis kom staat er letterlijk in geen enkel lunapark nog een arcadekast. Vroeger stond er in elk, zichzelf respecterend lunapark minimum 1 of 2. En meestal zelfs meer.

En nu heb ik weer zin om Time Crisis te spelen

5 is toch weer weining voor iemand wiens jeugd er zich volledig tussen afspeelde :D

Wonderboy in monsterland
Super Xevious
Galaga
Bubble Bobble
Double Dragon

Btw onlangs Antstream arcade ontdekt, is de (vooral jaren 80) arcade service die men ook op de Atari VCS console heeft.
Is dus een arcade stream sevice die in een jasje zit dat verdacht veel op retroarch lijkt.
Met genoeg Klassiekers tussen de vele minder bekende games.
En achievements, challenges en wedstrijden.

Net voor de feestdagen gaven die reclame vrije abbonementen weg voor een jaar, dus ik kan nog add-free gamen tot december 2021 :)
Maar met adds is de service sowieso gratis.

Laatst bewerkt:
Crazy Taxi
Rampage

Blijven mij vooral bij. :D

Street fighter
Time Crisis

Zijn klassiekers
En voor wat moderner
Dance dance revolution

Time Crisis 2
The Simpsons (zo'n beat em up sidescroller)
Radikal Bikers (pizza brommertje)
En dan zo'n taxi spel waar je een sonic blaster op u toeter kon zetten en speed boosters kon pakken enz. Redelijk zeker dat het niet Crazy Taxi was maar kan hoegenaamd niet meer op de naam komen (ik weet dat er level is dat je op een wolkenkrabber moet rijden en dan king kong van die toren kan kicken)

En uiteraard: Killer Instinct! Ik suckte daar vreselijk hard in maar in de lokale Carrefour stond zo'n kast waar vaak een paar gasten samen stonden te spelen en die gooiden de ene ultraaa combooooooooo na de andere uit die kast. Als manneke van 10j was dat enorm indrukwekkend om die bezig te zien :)

Terminator 2
Time Crisis 2
Outrun
Double Dragon
Operation Wolf

Waar is den tijd ...

Ps voor degene die deze games en flipperkasten leuk vinden : Free Play Lanaken

Free Play Lanaken is een speelhal met de grootste collectie flipperkasten en retro videogames van België, allemaal ingesteld op vrij spel. Je betaalt dus enkel entree, en daarna is het onbeperkt speelplezier!

Zelf pas te weten gekomen dat dit bestaat , post corona 100% zeker is een bezoek brengen.

IMG_2182-1920w.jpg

shooting+arcade-1920w.jpg

free+play+overzicht-1920w.jpg

Double Dragon
Operation Wolf
Terminator 2
Chase H.Q.
Streets Of Rage

Normaal zou ipv Streets of rage een ander spel er moeten staan maar ik kan nergens terug vinden hoe dit spel heet. Enorm veel gespeeld vroeger. Jaren 80, begin 90 misschien third person coop shooter in de lunaparken. Als je een level had gecleared liep je letterlijk naar het volgende level.
Echte arcade liefhebbers zullen dit spel wel herkennen.

Laatst bewerkt:
Normaal zou ipv Streets of rage een ander spel er moeten staan maar ik kan nergens terug vinden hoe dit spel heet. Enorm veel gespeeld vroeger. Jaren 80, begin 90 misschien third person coop shooter in de lunaparken. Als je een level had gecleared liep je letterlijk naar het volgende level.
Echte arcade liefhebbers zullen dit spel wel herkennen.
Was dat basically space invaders, maar dan met 2 mannekes met een pistool (ik denk 1 met een blauw jaske en 1 met een rood) die onder aan het scherm liepen, alleen naar links en rechts lopen, en schieten naar de bovenkant van het scherm?
Als ja: Fuck zeg ik zoek dat spel ook al lang !!

Bij de linker speler waren de stick & knoppen ook geflipped (al kan dat enkel die specifieke kast zijn geweest).

Ps voor degene die deze games en flipperkasten leuk vinden : Free Play Lanaken
WHAT THE SHIT ik ben (oorspronkelijk) van Lanaken, dat wist ik helemaal niet :o. Volgende keer als ik (na corona) mijn ouders bezoek maar es binnenspringen :ROFLMAO:.

Was dat basically space invaders, maar dan met 2 mannekes met een pistool (ik denk 1 met een blauw jaske en 1 met een rood) die onder aan het scherm liepen, alleen naar links en rechts lopen, en schieten naar de bovenkant van het scherm?
Als ja: Fuck zeg ik zoek dat spel ook al lang !!

Bij de linker speler waren de stick & knoppen ook geflipped (al kan dat enkel die specifieke kast zijn geweest).

WHAT THE SHIT ik ben (oorspronkelijk) van Lanaken, dat wist ik helemaal niet :eek:. Volgende keer als ik (na corona) mijn ouders bezoek maar es binnenspringen :ROFLMAO:.
Indeed..dat is de game die we nu zoeken...blauw en rood jaske en vollen bak knallen.

Indeed..dat is de game die we nu zoeken...blauw en rood jaske en vollen bak knallen.
En ze konden ook een roll doen. Amaai ik zou dat spel ook graag vinden. Ik heb dat kapot gespeeld op 1 of andere camping van een zomervakantie. Erna nooit meer gezien :p.

Nee, het zijn echt statische stages / kamers / omgevingen die ge cleared, voordat ge naar de volgende gaat. Het "viewpoint" is indeed wel gelijk Space Harrier. De mannekes kunnen ook enkel links & rechts lopen & rollen, niet vliegen.

Nee, het zijn echt statische stages / kamers / omgevingen die ge cleared, voordat ge naar de volgende gaat. Het "viewpoint" is indeed wel gelijk Space Harrier. De mannekes kunnen ook enkel links & rechts lopen & rollen, niet vliegen.
lol, blauw en rood was blijkbaar de regel toen

Terug
Bovenaan