Topdokters

Razer

Active member
Crowdfunder FE
topdokters-qnlu71.png

Wanneer het leven aan een zijden draadje hangt, maken Topdokters het verschil tussen leven en dood. Dit voorjaar nemen zeven nieuwe dokters, met elk hun eigen medische specialiteit, de kijker mee achter de schermen van hun fascinerende beroep en hun drukke privéleven in het achtste seizoen van Topdokters. Ook dit seizoen heeft de reeks een waaier aan karakters, maar drie dingen hebben ze gemeen: passie, gedrevenheid en empathie. Van levensreddende levertransplantaties tot revalidatie en hersenchirurgie. Elke dag geven ze het beste en meer van zichzelf om hun patiënten alle nodige zorgen te bieden.

Dit voorjaar op Play4

Laatst bewerkt door een moderator:
Die mama van die Alina deze week ik heb voor t eerst in maanden naar mijn tv niet al te fraaie woorden geroepen (hij riep wel nog steeds niks terug de eikel).

Je hebt een dochter met nog geen halve longinhoud en een zware auto immuunziekte. Na meer dan twee jaar ben je op een maand van een Beenmergtransplantie haar enige echte redding. De dokter waarschuwt dat als je dochter Corona krijgt het zo goed als afgelopen is.

En toch krijgt die "moeder" (let op de haakjes). Corona? Walgelijk sorry maar beter kan ik het niet omschrijven. Al een sjaans dat Alina negatief testte. Anders had mijn tv misschien nog een schoen naar zich gesmeten gekregen ook.

Want ze heeft zichzelf expres besmet?
Moest het zo simpel zijn als "ziet dat ge geen corona krijgt", dan zaten we niet al een jaar met een pandemie. Veel oordelen zonder de situatie echt te kennen.

Je kan Corona krijgen door bij de bakker aan te schuiven, door het OV te nemen,.. De vader ging nog altijd de kost verdienen en kan het meebrengen.

Hoe je over zoiets kan oordelen is me een raadsel.

Buiten ik het programma met klem volg en het gewoon goede reality-tv is met mensen die gepassioneerd over hun vak kunnen spreken. Lijkt me bovenstaande post @AreVee toch wel zeer merkwaardig? Die ziekenhuiskosten, het gezin, de zoon etc die moeten allemaal niet onderhouden worden? Ik wil het niet meemaken een kind met zulke ziekte waar je om de zoveel keren moet staan aanschuiven bij de kliniek, zal toch ook allemaal niet zo kosteloos zijn; al zeker niet omdat het iets zeldzaam was.

Dat die moeder dan net covid oploopt dat is vervelend, als je zag hoe ze de tranen in haar ogen kreeg toen ze hoorde het weer met een maand moest uitgesteld zijn. Dan kan ik maar een ding vast stellen dat dit buiten haar wil is geweest. Uberhaupt hier gaan insinueren dat ze dit zelf is gaan opzoeken en gaan snuffelen naar het virus; is eigenlijk al walgelijk op zich.

We staan er wel goed op moet ik zeggen, kerel van 72 jaar erectie problemen en doen het nog iedere week eenmaal. Pilltje werkte precies wel goed.... serpa of wat was de naam? Dat implantaat vond ik te weinig uitgelegd. Is het dan zo dat de penis continu in erectie staat?

En mijn maandagavond maakt het goed met de lever-chirurg, toffe madam, zo passioneel en vaak echt wel spijkers met koppen. Soms misschien ook wel iets te direct.

Ik sta elke keer met grote verbazing te kijken en te luisteren naar die chirurgen en hun operaties.

België behoort niet voor niets tot de wereldtop.

Volg het ook al jaren, nog geen aflevering gemist.

We staan er wel goed op moet ik zeggen, kerel van 72 jaar erectie problemen en doen het nog iedere week eenmaal. Pilltje werkte precies wel goed.... serpa of wat was de naam? Dat implantaat vond ik te weinig uitgelegd. Is het dan zo dat de penis continu in erectie staat?
Is een pompje waarvan de bediening zich in de balzak bevindt. Als je eraan begint pomp je je penis stijf, en daarna "ontlucht" je hem, niet de goede term misschien, maar daar komt het op neer. Manuele bediening van de erectie.

Buiten ik het programma met klem volg en het gewoon goede reality-tv is met mensen die gepassioneerd over hun vak kunnen spreken. Lijkt me bovenstaande post @AreVee toch wel zeer merkwaardig? Die ziekenhuiskosten, het gezin, de zoon etc die moeten allemaal niet onderhouden worden? Ik wil het niet meemaken een kind met zulke ziekte waar je om de zoveel keren moet staan aanschuiven bij de kliniek, zal toch ook allemaal niet zo kosteloos zijn; al zeker niet omdat het iets zeldzaam was.

Dat die moeder dan net covid oploopt dat is vervelend, als je zag hoe ze de tranen in haar ogen kreeg toen ze hoorde het weer met een maand moest uitgesteld zijn. Dan kan ik maar een ding vast stellen dat dit buiten haar wil is geweest. Uberhaupt hier gaan insinueren dat ze dit zelf is gaan opzoeken en gaan snuffelen naar het virus; is eigenlijk al walgelijk op zich.

En mijn maandagavond maakt het goed met de lever-chirurg, toffe madam, zo passioneel en vaak echt wel spijkers met koppen. Soms misschien ook wel iets te direct.
Komkom er is in die aflevering letterlijk gezegd dat ze het niet continu konden geven, omdat het slechts x aantal keer werd terugebetaald dus qua kosten voor het medicijn die vallen weg. Voor de rest heb je in dit land iets als ziekteverzekering, als je al jaren een dochter hebt met zo'n ziekte zou ik mogen denken dat je die ook hebt dan zijn de andere kosten ook beperkt (of komt de ziekenkas zelfs daar nog extra in terug?).

Voor de rest kan je beperkte leven voor een tijd ook he, je moet geen jaren gaan thuiszitten, maar wel x aantal maanden (tot ze haar transplantatie gehad heeft), ja dan moet je met twee gaan doppen desnoods ja dan zal er ongetwijfeld minder binnenkomen maar nee dat is geen reden om dat niet te doen als dat moet. Als ik zo'n dochter had ik at desnoods zelf amper maar ik bleef THUIS, ik kwam mijn huis niet uit, de volle 100% zeker van.

Tuurlijk is die moeder het zelf gaan opzoeken? Een hele maatschappij opsluiten volledig wordt moeilijk zoniet onmogelijk. Maar denk je dat er geen risicopatiënten genoeg zijn die al anderhalf jaar niet buiten komen? Denk dan nog eens zou ik zeggen. Dat kan perféct op kleinere schaal. Broertje voltijds thuisonderwijs (al was dat volgens mij nog net een kleuter ook) en de twee ouders dop of volledig thuiswerk indien mogelijk of weet ik veel welke andere oplossing er nog zouden zijn zelfs als je in zo'n situatie zit qua premies en/of werk, zolang je maar THUIS blijft.

En ja t zou er nog moeten aan mankeren dat ze tranen in haar ogen kreeg ik heb ze wel niet gezien overigens, teleurstelling dat de operatie moest uitgesteld worden, dat wel.

Hoe kan je nu besmet worden buiten je wil als je écht écht niet wil besmet worden? Nogmaals blijf gewoon 24/24 , 7 dagen op 7, thuis met zen vier? Dat kan hoor? Is dat simpel? Tuurlijk niet ik werd al zot en ik bleef zeker niet hele dagen thuis. Maar in die situatie? Diréct.

Voor de rest moet je me geen woorden in mijn mond leggen omdat ik scherp reageer (die moeder die covid oploopt blijft ook van t meest walgelijke dat ik in tijden op tv gezien heb en ik volg ieder jaar temptation island), ik zet nergens snuffelen naar het virus.

Die kerel met zijn erectieprobleem was 77 jaar dacht ik maar voor de rest idd, toffe mens en schoon dat je nog zoveel liefde van elkaar kan krijgen door seks. Ik teken ervoor :) .

Verder inderdaad een topprogramma wel, ik probeer zoveel mogelijk te kijken :niceone: .

Komkom er is in die aflevering letterlijk gezegd dat ze het niet continu konden geven, omdat het slechts x aantal keer werd terugebetaald dus qua kosten voor het medicijn die vallen weg. Voor de rest heb je in dit land iets als ziekteverzekering, als je al jaren een dochter hebt met zo'n ziekte zou ik mogen denken dat je die ook hebt dan zijn de andere kosten ook beperkt (of komt de ziekenkas zelfs daar nog extra in terug?).

Voor de rest kan je beperkte leven voor een tijd ook he, je moet geen jaren gaan thuiszitten, maar wel x aantal maanden (tot ze haar transplantatie gehad heeft), ja dan moet je met twee gaan doppen desnoods ja dan zal er ongetwijfeld minder binnenkomen maar nee dat is geen reden om dat niet te doen als dat moet. Als ik zo'n dochter had ik at desnoods zelf amper maar ik bleef THUIS, ik kwam mijn huis niet uit, de volle 100% zeker van.

Tuurlijk is die moeder het zelf gaan opzoeken? Een hele maatschappij opsluiten volledig wordt moeilijk zoniet onmogelijk. Maar denk je dat er geen risicopatiënten genoeg zijn die al anderhalf jaar niet buiten komen? Denk dan nog eens zou ik zeggen. Dat kan perféct op kleinere schaal. Broertje voltijds thuisonderwijs (al was dat volgens mij nog net een kleuter ook) en de twee ouders dop of volledig thuiswerk indien mogelijk of weet ik veel welke andere oplossing er nog zouden zijn zelfs als je in zo'n situatie zit qua premies en/of werk, zolang je maar THUIS blijft.

En ja t zou er nog moeten aan mankeren dat ze tranen in haar ogen kreeg ik heb ze wel niet gezien overigens, teleurstelling dat de operatie moest uitgesteld worden, dat wel.

Hoe kan je nu besmet worden buiten je wil als je écht écht niet wil besmet worden? Nogmaals blijf gewoon 24/24 , 7 dagen op 7, thuis met zen vier? Dat kan hoor? Is dat simpel? Tuurlijk niet ik werd al zot en ik bleef zeker niet hele dagen thuis. Maar in die situatie? Diréct.

Voor de rest moet je me geen woorden in mijn mond leggen omdat ik scherp reageer (die moeder die covid oploopt blijft ook van t meest walgelijke dat ik in tijden op tv gezien heb en ik volg ieder jaar temptation island), ik zet nergens snuffelen naar het virus.
🙄😒🤨 Nee.... Echt nee....

Hilarisch hoe andere mensen hun rekening weer wordt gemaakt op basis van drie kwartier tv :')
Veel minder want ze waren slechts één van de verschillende gevallen. Mijn mening blijft echter wel dezelfde. Ik heb in onze straat mensen wonen die al maanden eten en drinken krijgen dat aan de deur wordt afgezet en daar uren blijft staan voor ze even de deur open doen en dat binnenpakken omdat de man (van het gezin met drie kinderen) quasi zeker sterft indien besmet bij corona, die vallen ook terug op heel weinig financieel terwijl er twee schoolgaande kinderen en een peuter zijn. Niets dan respect voor hen.

Dus ja, echt ja. Soit mij zal je hier niet van mening doen veranderen. Dus reageer gerust ik ga er niet meer op in, ik neem niets terug van mijn eerste post in ieder geval. Ik heb geprobeerd om uit te leggen waarom ik denk of vind wat ik vind, daar zal het stoppen.

Edit: T was niet zo aanvallend op jou specifiek bedoelt al geeft de smiley goed genoeg aan wat je van mijn mening vindt (je goed recht he). Het was vooral om aan te geven aan eventueel toekomende reageerders die mijn mening extreem vinden (wat ze ook is hoor, eens) dat ze geen antwoord meer hoeven verwachten want dat ik er alles over gezegd heb wat ik te zeggen heb.

Nu ik toch aan het editen ben (ik breek mijn belofte hier ik geef het toe), het is voor een hele maatschappij inderdaad zeker niet zo zwart wit, maar voor de beperkte zware risico gevallen is het wat mij betreft absoluut wel zo zwart-wit. In het eindeloze zitten isoleren maar dan wel een kuisvrouw op bezoek hebben, dat rijmt niet met elkaar wat mij betreft, als ze zwaar hulpbehoevend zijn en hoog risico hebben voor corona moet je ze niet thuis zetten met extra hulp of eventueel met zwaar beschermde hulp in volledige pakken (zo doen wij het op het werk ook als er corona transport moet gebeuren, is tot op heden nog nooit fout gelopen en dat gaat dan veelal over jonge fitte personen die zelfs als ze covid krijgen weinig problemen zouden hebben normaal gezien).

Laatst bewerkt:
Amai, gefrustreerd much. Ik probeer je ook niet van mening te doen veranderen, ik vind het gewoon grappig hoe men mensen kan veroordelen op basis van (inderdaad) nog geen drie kwartier tv. Interessant dat je een koppel kent dat zich tot in het eindeloze isoleert (en dat kan), maar zo ken ik ook mensen die zich tot in het eindeloze hebben zitten isoleren, en toch COVID hebben opgelopen (via de kuisvrouw, de familiehulp?) en hier bij mij in 't ziekenhuis alleen hebben liggen creperen. Zoals alreeds aangehaald is het een besmettelijk virus, en moest het zo zwart-wit kunnen worden vermeden zoals je beweert, zouden we niet al een jaar in zulke toestand vertoeven als nu.

Maar beweren dat het puur aan interne factoren ligt of je al dan niet COVID kunt oplopen, en dat "perfect" kan vermeden worden in hun context (die je trouwens niet kent, halfuur tv enzo, remember), da's simpel. Maar goed, da's redelijk off-topic.

Voor 't zelfde geld hebben ze 't opgelopen in 't ziekenhuis zelf... Maar wie gaat er nu toch in tijden van corona naar het ziekenhuis om uw chronisch zieke dochter te laten behandelen? Zotten!

Ik vind dit geweldige TV. Zoals bij elk opgenomen programma laten de makers 'slechts' zien wat ze willen maar het boeit me allemaal bovenmate. Je ziet hoe die dokters ook 'maar' gewone mensen zijn, zorgen hebben rond hun privé-situatie, minder zouden moeten eten, meer zouden moeten sporten, 's morgens de vuilbak buiten zetten. Proberen oplossingen te vinden voor de medische problemen waarvoor ze komen te staan.

De topdokter die het meest indruk op mij heeft nagelaten was de (vrij jonge) dokter, die omwille van het Jehova-verleden waar zijn ouders hem hadden in verplicht te participeren, heel erg beschadigd was maar er toch in geslaagd was - door behulp van een leraar die hem in huis had genomen omdat hij zag welk potentieel die jonge gast had - het tot dit niveau te brengen. (Wat een zin!)

Ja, inderdaad, interessant programma. Ik vind die ene (Aude?) ook heerlijk down to earth.

Gisteren kreeg ik enorm veel pijn onderaan bij het kijken van de aflevering en bijhorende operatie.

Zoals hij die operatie uitlegde leek dat nogal eenvoudig en weining ingrijpend ... dat bleek dus niet te kloppen :shy:

Terug
Bovenaan