Toprestaurants

Ik wil niet afwijken van het topic maar waarom vind je het een probleem dat het personeel bedient met tattoos? Bedoel je op de armen of eerder nek/gezicht?
Das wellicht persoonlijke smaak.
In de keuken, geen probleem maar als je in de zaal werkt. heb je tatoos op je armen, draag dan bijv een hemd met lange mouwen.
Is natuurlijk wel anders als je in een gewone restaurant/brasserie gaat eten maar in een duurdere zaak, vind ik het dertiger als het personeel er ook deftig bijloopt

Kent er iemand Le Oui, in Antwerpen?
Vorig weekend wandelde ik er voorbij en viel me omdat het een zeer klein restaurantje is (k denk 5 tafels) met open keuken.
De reviews zijn zeer positief. 1 persoon doet de keuken en de hij doet ook de bediening.

Laatst bewerkt:
Vorog weekend wandelde ik er voorbij en viel me omdat het een zeer klein restaurantje is (k denk 5 tafels) imet open keuken.
De reviews zijn zeer positief. 1 persoon doet de keuken en de hij doet ook de bediening.
laat het me zeker weten, elke keer ik er passeer vraag ik het me af.

Vorog weekend wandelde ik er voorbij en viel me omdat het een zeer klein restaurantje is (k denk 5 tafels) imet open keuken.

Afgaand op de reviews lijkt mij dat odd wel een topperke te zijn.

Ook al regelmatig voorbij gewandeld en ziet er wel iets gezellig uit.

Iemand ooit al gegeten in restaurant Vannu te Bavel, bij Breda?
Groene Michelin ster en verkozen tot groetenrestaurant van het jaar in Gault & Millau.

We zijn naar Les Deux geweest in Herentals om kerst te vieren. Dat huiskamerrestaurant heeft (nog) geen ster maar het is wel sterwaardig.

Gezellige sfeer, erg rustig (15 man), heel lekker eten. Oester, kreeft (mousse), Sint Jacobsvrucht, fazant, kool met geitenkaas, hertensteak, lava cake met ijskreem. Je merkt het aan alles: de chef proeft alles op voorhand, alles in zelf bereid, en hij heeft duidelijk veel talent. Alles is perfekt op smaak gebracht. En ook wel leuk: een open keuken, je ziet hem zelf gewoon koken.

Natuurlijk niet goedkoop. 700€ voor 4 man (wijn en een glas champagne inclusief). Je krijgt echter hetgeen waarvoor je betaalt hé :)

Laatst bewerkt:
laat het me zeker weten, elke keer ik er passeer vraag ik het me af.
We zijn er een paar dagen geleden gaan eten.
Een klein restaurantje is best wel gezellig. De muziek staat redelijk luid maar stoort niet en anders hoor je te makkelijk de andere tafels, er kunnen max 12 personen eten.

Het eten is speciaal Maar zit wel vol smaken

Voorgerecht koud: rode biet
Voorgerecht warm: spruiten
Voorgerecht warm: Tortellinis van paddestoelen
Hoofdgerecht: varkenswangetjes
Dessert: iets van saffraanijs met een soort mousse/schuim (licht gezouten).

Elk gerecht heeft een ingrediënt dat gefermenteerd is.
We waren met 2, en voor elk gerecht kregen we 1 bord die we moesten delen.
Het bestek en bordje bleef de hele tijd op tafel. Eens het share bordje klaar is, spoelde/waste hij het bord en kregen we t zelfde bord terug voor het volgend gerecht.
De dienst ging vlot vooruit.
Vriendelijke kok (die ook de zaal deed).

Persoonlijk vind ik de scores die op t internet te lezen zijn (allemaal 5/5m best wel veel. K zou max 6 a 7 op 10 geven.
Ik vond het eten wat te speciaal naar mijn smaak en soms eenvoudig (het bord met rode biet en deze van de spruiten vond ik wel vreemd.. een bord met een stuk of 20 spruiten en enkele soorten garnituren erbij).

Goede wijnen (7 a 8 euro per glas)

79 euro per persoon, vind ik langs de hoge kant.

Zou ik terugkeren; nee
Aanrader; nee

Das wellicht persoonlijke smaak.
In de keuken, geen probleem maar als je in de zaal werkt. heb je tatoos op je armen, draag dan bijv een hemd met lange mouwen.
Is natuurlijk wel anders als je in een gewone restaurant/brasserie gaat eten maar in een duurdere zaak, vind ik het dertiger als het personeel er ook deftig bijloopt
Deftig... dude we zijn 2026. Chefs zoals Sergio Herman, Nick Bril, Alex Verhoeven, Matty Matheson etc... hebben allemaal serieus wat tattoo's, zijn verzorgd, en staan zowel in de keuken als te presenteren/zicht van een zaak,... Waar sommigen hun druk in maken.

Geef mij liever lekker eten en waar voor m'n geld.
Deze week nog eens bij Maven geweest, blijft een van de mooiste inrichtingen en een goed resto, hoewel ik elders zeker even goed voor iets minder kan eten.

Hij heeft nogtans gelijk in een sterrenzaak hoort dit alleen thuis in de keuken, maar zeker niet in de zaal.
We zitten niet in een bruine kroeg lol
Dit zou mijn leraar hotel vroeger ook gezegd hebben hoor, dit is geen alleenstaand feit.

Iemand al naar Boury geweest?

Wij zouden graag gaan maar twijfelen tussen menu of a la carte wij drinken beide ook geen alcolhol of aangepaste sappen enkel water of eens een mocktail.

Wij zouden graag gaan maar twijfelen tussen menu of a la carte wij drinken beide ook geen alcolhol of aangepaste sappen enkel water of eens een mocktail.
Het enige dat ik kan zeggen is om sowieso niet de volledige mocktail paring te nemen bij het menu. Iemand die ik ken die weliswaar een gastric bypass heeft was volledig verzadigd door die mocktails en kon zo niet meer genieten van het eten.

Als je naar zo'n resto gaat moet je de menu nemen en je laten meevoeren door het verhaal dat ze willen brengen.

Geen ster maar qua niveau zéér hoog en heel lekker: https://pacht26.be/
Ongelooflijke aanrader en slechts €260 betaald voor 2 personen. Als je alle opties neemt gaat het wel richting €400 voor 2 personen.

Lang geleden dat ik nog zo gelukkig van tafel ben gegaan. Aangepaste wijnen ook perfecte combinatie steeds.
Een paar jaar geleden geweest en toen was het niet dit niveau. Toen zaten we ook slecht en nu super. Iets wat de sfeer toch ook altijd maakt vind ik.

Recent ook gaan eten bij:
  • A Muze - Opwijk: Fancy interieur, grote open keuken - gemiddeld lekker gegeten waarbij de smaken voor mij wat schommelden tussen net wat overheersend (1 gerecht was duidelijk te zout) tot ronduit fantastisch- ik ga zeker nog terug. Stevige porties - ik had echt honger maar heb serieus mijn best moeten doen.
  • Cécile - Roosdaal: Gelijkaardig maar meer evenwicht in de gerechten - niets op aan te merken, perfecte cuisson, gerecht met asperges was top, rundstartaar, zeebaars - voor de wijnliefhebbers - fantastische wijnkaart, me eens laten gaan en o.a. domaine pinson chablis montée de tonnerre 1er cru 2022 gedronken - volledig mijn smaak. Wel behoorlijk drukke ruimte - hadden geluk één van de betere tafeltjes te hebben.

A Muze - Opwijk: Fancy interieur, grote open keuken - gemiddeld lekker gegeten waarbij de smaken voor mij wat schommelden tussen net wat overheersend (1 gerecht was duidelijk te zout) tot ronduit fantastisch- ik ga zeker nog terug. Stevige porties - ik had echt honger maar heb serieus mijn best moeten doen.
Dit is nu exact wat er voor mij fout is aan sommige restaurants: even een foto van jouw voorbeeld hier
Je zit dus op amper 20cm van jouw gebuur en tegen de muur gedrukt, ik weet niet of iemand dat echt leuk vindt?

cropped-2012-07-12-18.57.43-1.jpg

Dat vind ik inderdaad echt wel vreselijk, je eet precies mee uit het bord van je buur. Geen enkele privacy in het gesprek.

En wat zijn de aanraders qua top-vleesrestaurants?

Enerzijds zou ik me wel eens willen wagen een bv. Carcasse, maar is wel helemaal aan de kust…

Hoe dichter bij de regio Antwerpen, hoe beter :wink: Een Maven bv., maar las hier eerder in het topic al zaken als ‘overpriced’?

Terug
Bovenaan