Tour de France 2026

Zonde voor Lipo, had echt nog super leuke laatste 3 daagse in de alpen geweest met hem er bij, met zelf kans op de vestiging UAE wat te treiteren en aan te vallen met zen tweëen :s

Pogacar ziet er toch maar bleek uit, verkoudheid opgelopen onderweg?
Je weet het nooit. Straks nog een zware inzinking van Pogi en de tourwinst is voor Remco! :tongue:

Neen we moeten realistisch zijn maar het is wel een unieke kans om eens 2des te eindigen in de Tour.

Ik zie Remco eigenlijk niet meer instorten (maar zeg nooit nooit). Gaan ze hem er nog afrijden in een bergrit? Misschien wel. Maar gaan ze minuten dichtrijden? Remco kent zichzelf en gaat zichzelf niet opblazen. Maar goed het moet nog allemaal gereden worden. Als je ziet wat er met Vingegaard en Lipo is gebeurd.

Voor plaats 3 is het nog spannend. Seixas vs Del Toro? Dat is moeilijk te zeggen.

hopelijk geen zware terugval, maar voorlopig zie ik het niet.
Dan is 2de plek gewoon prachtig gereden 😍

In tegenstelling tot vorige keren lijkt het dat hij aan het beteren is. Ik zie het ook niet gebeuren. Daarnaast, wie van de mannen achter hem is misschien een betere ronde rijder? Of kan dat misschien zijn? Del Toro en Seixas? Dat is het toch. Bij Ayuso ziet ge nu al bijvoorbeeld duidelijk een verzwakking.

Weeral een straf nummer van Remco. Ziet er goed uit voor plek 2. Ayuso viel dik tegen. Zonde van Lipowitz, hij verliest hier een belangrijke ploegmaat.
Eerst en vooral moet je zien aan te komen in de Tour.

Denk nu niet dat het uitvallen van Lipo echt een groot probleem is voor Remco. Uiteindelijk is het al volledig zijn eigen verdienste geweest waar hij nu staat. Als die trouwens straks moet lossen brgop rijdt die toch liever zijn eigen tempo om de schade te beperken. En als hij effectief een giga inzinking zou krijgen, dan gaat een Lipo daar ook niet veel aan kunnen doen vermoed ik.

In de bergen gewoon kijken naar Del Toro/Seixas en de tweede plaats lijkt me binnen. Vermoedelijk gaat Pogacar toch meer bezig zijn met Del Toro op het podium te krijgen dan zijn voorsprong nog proberen uitdiepen, dus wie weet kan hij zelfs nog een ritje winnen.

Pogacar gaat de kans om Evenepoel op zijn terrein te kloppen niet laten liggen hoor
OK maar +-15 sec achter, en Lipo die valt = Als ik Pogi was dan reed ik vol door maar géén nodeloze risico's se.

Update: Status quo laatste tussenpunt. Nu naar de finish en aub geen valpartijen meer.
Pogi zei het ook in zijn interview achteraf

"Het was al bij al een goede dag. Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik op de top van de klim een achterstand van 15 seconden had op Remco. Daarna heb ik geen risico's genomen tot de finish."

Dus ja hij ging voluit voor winst maar toen hij merkte dat het er niet in zat nam hij geen risico's meer. Dat is logisch hé. :tongue:

Zonde van Vingegaard eergisteren, had een mooie kans geweest voor Remco om de tweede plaats eervol over te nemen. En dan was het nog alle hens aan dek, nu is het rustig meebollen met de kopgroep komende dagen.

Denk met Lipo weg nu de koers wel een beetje onthoofd is, anders had je met 2 man toch nog meer kans om wat oorlog te maken als Bora zijnde, veel kans dat Pogi met de Vuelta in het achterhoofd nog weinig echt er voor gaat gaan qua ritoverwinning en gewoon Del Toro gaat liggen babysitten tot de voorlaatste rit :s

Denk met Lipo weg nu de koers wel een beetje onthoofd is, anders had je met 2 man toch nog meer kans om wat oorlog te maken als Bora zijnde, veel kans dat Pogi met de Vuelta in het achterhoofd nog weinig echt er voor gaat gaan qua ritoverwinning en gewoon Del Toro gaat liggen babysitten tot de voorlaatste rit :s

De kans voor Bora om oorlog te maken was er nooit. Daarvoor is Pogacar te sterk. Alles draait nu om die 3e plek. 20" maar tussen Seixas en Del Toro daar kan dus nog alles. De rest staat te ver.

We zijn in 2 ritten van 6 kandidaten voor 2 plekjes naar 3 voor 2 gegaan.

De kans voor Bora om oorlog te maken was er nooit. Daarvoor is Pogacar te sterk. Alles draait nu om die 3e plek. 20" maar tussen Seixas en Del Toro daar kan dus nog alles. De rest staat te ver.

We zijn in 2 ritten van 6 kandidaten voor 2 plekjes naar 3 voor 2 gegaan.

De kans op oorlog was er altijd, Lipo stond zowat gelijk met Seixas en Del Toro, die had sowieso blijven de lont aan het vuur blijven steken de resterende dagen voor plaats 3. Vooral na de verdere uitdieping van Remco P2 vandaag, hebben 2 weken niet gereden voor elkaar, waarom zou Lipo zich dan nu ineens wel volledig moeten opofferen als je mogelijk ook nog een 2de pion op het podium kan zetten.

De vraag is in hoeverre Pogacar gaat gaan met da chaperone gedoe rond Del Toro, eventueel teveel hooi op zijn vork waardoor een Remco onverwachts kan profiteren, die appel uit de kast lijkt me nu al een pak minder plausibel. Puur 2de plaats focus voor Bora nog.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan