Tour de France 2026

Wie houdt Pogacar tegen van 7 tour overwinningen ?
Pogacar zelf? Of moet zijn dat Seixas nog blijft verbeteren. Die is nog maar 19 dus zou nog niet op zijn piek mogen zetten.
Ge moet het ook maar doen om nog jaren aan de top te staan, en je mag ook niet te veel tegenslagen hebben (wat Pogacar nog niet veel gehad heeft in zijn carrière)
En dan is er nog zo'n supertalent Jarno Widar die al veel tegenslagen gehad heeft de laatste tijd.

Wat is de beste strategie voor Remco de komende jaren? Steeds voor plek 2 strijden in de tour of toch es een giro of vuelta rijden waar Pogacar niet meedoet om daar voor de overwinning mee te doen?
Of tweede plaatsen verzamelen en hopen dat Pogacar binnen dit en 10 jaar gepakt wordt op doping :cool:

Er waren wat twijfels (bij mij ook) of hij de nieuwe kemphanen Lipo, Del Toro en Seixas zou kunnen volgen. Ja dus. :tongue:
Die mannen worden natuurlijk wel nog sterker in de toekomst .. of niet .. zie Ayuso .. die blijft een beetje ter plaatse. Doet hij er wel genoeg voor? Of zat hij op jonge leeftijd al snel aan zijn max?

Voorlopig is Remco nog steeds de nummer 3 als je de laatste jaren het volledig plaatje bekijkt en hij in topvorm is. Het is aan de anderen om hem te (proberen) onttronen.

Dat is het exact, we "kraken" hier nu Ayuso af, maar we vergeten dat die gast ook nog maar 23 is. Verwachtingspatroon in 2026 is zo absurd geworden.Pakweg 10-20 jaar terug was een tiener of een early twintiger die zou meedingen met de besten ter wereld in de tour volledig ondenkbaar. Niemand stelde zich vragen bij een mindere prestatie op die leeftijd, nu is dat half gefaald.

Fysiek nemen ze gigantische sprongen door veel vroeger professioneel al bezig te zijn, is dat normaal wie zal het zeggen, maar je moet mentaal als jonge gast ook sterk genoeg kunnen zijn om er mee om te gaan. Iedereen verwacht dat een carrière enkel maar stijgende lijn is.

Blij voor Remco dat hij toch een next level heeft kunnen unlocken deze tour, volgend jaar opnieuw? Wie zegt dat bv een Seixas er nog een schep gaat bovenop doen, misschien is dit het wel (weinig wrs) of krijgt ie een zware blessure (hoe gaat ie daarmee om), who knows?

Bijvoorbeeld een Widar, was tot vorig jaar best competitief bij de beloften t.o.v Seixas, terwijl de laatste gigantische sprongen genomen heeft. Moeten we een Widar nu ineens gaan afmeten aan Seixas, neen toch waarschijnlijk. Hoe bekijkt een Widar zichzelf, kan hij dat mentaal aan om met een normaler groeirate te evolueren in zijn koerscarrière, of gaat hij nu ineens zich overtrainen, mes snijdt langs twee kanten.

Goeie kop en goeie entourage lijkt me gigantisch belangrijk tegenwoordig, en dat is bij Remco wel aanwezig lijkt me!

Laatst bewerkt:
Kan eigenlijk nog maar matig genieten van zo'n aankomsten bergop a la Alpe d'huez.
Het is daar altijd een gekkenhuis waar de renners op een sliertje achter een moto de berg op rijden tussen een bende idioten.
Gewoon volledig afzetten en beperkt volk toelaten.

Remco wel weer erg sterk vandaag, wel genieten!

Dat is het exact, we "kraken" hier nu Ayuso af, maar we vergeten dat die gast ook nog maar 23 is. Verwachtingspatroon in 2026 is zo absurd geworden.Pakweg 10-20 jaar terug was een tiener of een early twintiger die zou meedingen met de besten ter wereld in de tour volledig ondenkbaar. Niemand stelde zich vragen bij een mindere prestatie op die leeftijd, nu is dat half gefaald.

Fysiek nemen ze gigantische sprongen door veel vroeger professioneel al bezig te zijn, is dat normaal wie zal het zeggen, maar je moet mentaal als jonge gast ook sterk genoeg kunnen zijn om er mee om te gaan. Iedereen verwacht dat een carrière enkel maar stijgende lijn is.

Blij voor Remco dat hij toch een next level heeft kunnen unlocken deze tour, volgend jaar opnieuw? Wie zegt dat bv een Seixas er nog een schep gaat bovenop doen, misschien is dit het wel (weinig wrs) of krijgt ie een zware blessure (hoe gaat ie daarmee om), who knows?

Bijvoorbeeld een Widar, was tot vorig jaar best competitief bij de beloften t.o.v Seixas, terwijl de laatste gigantische sprongen genomen heeft. Moeten we een Widar nu ineens gaan afmeten aan Seixas, neen toch waarschijnlijk. Hoe bekijkt een Widar zichzelf, kan hij dat mentaal aan om met een normaler groeirate te evolueren in zijn koerscarrière, of gaat hij nu ineens zich overtrainen, mes snijdt langs twee kanten.

Goeie kop en goeie entourage lijkt me gigantisch belangrijk tegenwoordig, en dat is bij Remco wel aanwezig lijkt me!
Er is toch een grote factor geluk bij (niet te veel zware valpartijen en blessures) en ook de juiste begeleiding is enorm belangrijk. Lijkt me alleszins beter te zitten nu bij Remco dan vorig jaar.

Arnoud De Lie is ook al jaren aan het sukkelen nu, terwijl voor een klassieke renner/sprinter dat toch ook iemand is met heel veel talent.
De begeleiding bij een ploeg zoals Lotto of Quick-Step gaat toch nooit zo goed zijn als bij Bora voor een ronderenner.
Als je bij Lotto kunt tonen wat je waard bent kan je na een jaartje of 2 misschien naar een topploeg gaan. Voor Widar is dit jaar een verloren jaar.

Er is toch een grote factor geluk bij (niet te veel zware valpartijen en blessures) en ook de juiste begeleiding is enorm belangrijk. Lijkt me alleszins beter te zitten nu bij Remco dan vorig jaar.

Arnoud De Lie is ook al jaren aan het sukkelen nu, terwijl voor een klassieke renner/sprinter dat toch ook iemand is met heel veel talent.
De begeleiding bij een ploeg zoals Lotto of Quick-Step gaat toch nooit zo goed zijn als bij Bora voor een ronderenner.
Als je bij Lotto kunt tonen wat je waard bent kan je na een jaartje of 2 misschien naar een topploeg gaan. Voor Widar is dit jaar een verloren jaar.

Dat busje die Evenepoel onderuit maaide is dus SQSs fout? Natuurlijk is hij dit jaar beter hij rijd nu al bijna anderhalf jaar zonder grote blessures/ziektes aan een stuk.

Niet vergeten dat hij vorig jaar op WK/EK/RVL ook gewoon duidelijk de 2e beste was na Pogacar en voor renners als Del Toro en Seixas.

En Widar een verloren jaar WTF

Martinez en Lemmen zaten in de kopgroep. Widar werd dus 2e van het peloton in een monsterlijke rit. Maar ja dit jaar is duidelijk verloren als je als neo Pogacar niet kunt kloppen wat zoek je dan in het prof peloton?

Wat heerst er toch een vreemde negatieve sfeer tegen Belgische ploegen. QS en Lotto behoren al 25-30 jaar tot de top van het wielrennen en ipv daar als klein land wat trots/blij mee te zijn is het precies of dat zijn FC de Kampioenen van de koers. Italie heeft niet eens een WT ploeg meer.

Laatst bewerkt:
Huub Artz met de quote van de dag: "Zo aan het eind van de Tour, als je niks meer in je benen hebt, is het gewoon geen leuke sport" 😅

Of tweede plaatsen verzamelen en hopen dat Pogacar binnen dit en 10 jaar gepakt wordt op doping :cool:

Kregen de renners die bij de 7 Tourzege's van Armstrong 2de werden,
na zijn kwijtgespeelde zege's, ook de zege op hun palmares?

Indien niet, dan maken die 2de plaatsen niets uit en blijven het
gewoon ereplaatsen.

Blij voor Remco dat hij toch een next level heeft kunnen unlocken deze tour, volgend jaar opnieuw?
Welke next level tho? Om eerlijk te zijn zie ik weinig bewijs dat Bora Remco beter is dan QS Remco.
Het is altijd moeilijk om jaren te vergelijken maar zijn sommigen zich hier nu niet enorm aan het miskijken op deze prestatie door die ritwinst op Solaison in combinatie met zijn opgave vorig jaar?

2de overall zal zijn beste prestatie ooit zijn maar we spreken ondertussen wel over maar liefst 7 minuten verschil, in 2024 waren dat er 9. Maar morgen is nog een dag en op Solaison heeft Pogacar niet vol door gereden (anders had Del Torro er nooit nog aangehangen).

Die ritwinst was mooi maar los van de discussie of Pogacar die sprint al dan niet weg geeft (laat ons zeggen van niet) heb je in die rit een enorme samenloop van omstandigheden: Vingegaard die ervan tussen gevallen is waardoor die geen druk zet op Pogacar, Del Torro die beter bergop rijdt dan Seixas die dag, UAE dat beslist van Del Torro naar het podium te rijden... als Vinegaard er daar nog bij zit en die zet even druk dan rijdt Pogacar er gewoon van weg zoals hij overal al gedaan heeft en dan wordt er over geen sprint gesproken. Als Seixas zich daar de betere toont van Del Torro heeft Pogacar ook geen reden meer om niet te gaan.
Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan die prestatie op zich, je moet er altijd nog zitten om te kunnen profiteren van de situatie, maar de omstandigheden waren uitermate gunstig.

Swoit, ik ga hier waarschijnlijk weer voor onder mijn voeten krijgen dat ik te negatief ben maar voor mij doet Remco deze Tour gewoon wat je op basis van de Tour 2024 en najaar 2025 mag verwachten, aka afgetekend de beste na Pogacar.

Sick trouwens hoe fris Pogacar nog lijkt en hoe vlot dit allemaal nog gaat, wat een contrast met vorig jaar toen hij zich bijna (mentaal) naar Parijs moest slepen en waar je daar even de indruk kreeg dat hij dit geen 3 jaar meer ging doen. Als je hem dit jaar ziet rijden, zeker met zo'n beperkt aantal koersdagen heb ik weinig redenen om niet aan te nemen dat hij dit nog gerust 5 jaar kan doortrekken.

Laatst bewerkt:
Welke next level tho? Om eerlijk te zijn zie ik weinig bewijs dat Bora Remco beter is dan QS Remco.
Het is altijd moeilijk om jaren te vergelijken maar zijn sommigen zich hier nu niet enorm aan het miskijken op deze prestatie door die ritwinst op Solaison in combinatie met zijn opgave vorig jaar?

2de overall zal zijn beste prestatie ooit zijn maar we spreken ondertussen wel over maar liefst 7 minuten verschil, in 2024 waren dat er 9. Maar morgen is nog een dag en op Solaison heeft Pogacar niet vol door gereden (anders had Del Torro er nooit nog aangehangen).

Swoit, ik ga hier waarschijnlijk weer voor onder mijn voeten krijgen dat ik te negatief ben maar voor mij doet Remco deze Tour gewoon wat je op basis van de Tour 2024 en najaar 2025 mag verwachten, aka afgetekend de beste na Pogacar.

Ik vind dat mensen snel vergeten hoe goed hij wel al niet was in 2024. Mensen onderschatten die prestatie toch wel even als ze vinden dat dit 100% een betere Remco is dan toen. Ik vind dat bijna onmogelijk om in te schatten.

Die eindigde 10 minuten voor op de 4e hé. 10! En dat was ook niet janneke en mieke. Almeida, Landa (ok, ploegmaat), Yates, Rodriguez, ... Nu rijdt hij 2x een paar seconden weg van Del Toro en was hij duidelijk beter dan Seixas en Skjelmose.

Puur qua eigen waardes zal hij wel beter zijn, maar dat is bij iedereen het geval. Relatief gezien is het buiten dat hij door het uitvallen van Vingegaard een plaats hoger eindigt vrij gelijkwaardig imo.

Terug
Bovenaan