Tour de France 2026

Oppermachtig van Merlier.

Philipsen ging daar misschien toch iets te veel naar rechts naar Gaviria? Gaviria probeerde nu wel in een klein gaatje te duiken.
Vintage Jasper Disaster dit gewoon weer.

Gaviria doet hier helemaal niks verkeerd, die rijdt heel zijn sprint aan de nadar. Op het moment dat Philipsen aanzet kan er nog 2 man naast en dan doet hij de deur dicht. Ik begrijp totaal niet dat dit geen DSQ is.

Maar ondertussen Artz wel een waarschuwing geven omdat hij mogelijks misschien eventueel toch even met zijn zitvlak zijn zadel niet raakte. Het moet niet belachelijker worden.

Miserie voor Pedersen is dat ritten zoals vandaag voor 70 punten tellen. Als je dan maar 9e wordt dan heb je wel een probleem.

Pedersen gaat nog een paar ferme toeren moeten uithalen om dat groen te pakken tenzij de topsprinters de ritten onder elkaar blijven verdelen. Kooi pakte al eens een 70-er maar pakt dan vandaag niks.

Het kan nog alle kanten uit. Kans zit er in dat het tot Parijs blijft duren eer we weten wie groen pakt.

Het voordeel voor Pedersen is dat degene die de massasprints gaan winnen (Merlier en Kooij), niet gaan voor groen en de punten verdelen.

Girmay zal normaal zijn grootste concurrent zijn en die loopt nu 18 punten in , ik vermoed dat Pedersen nog wel ergens eens een coup zal plegen op een etappe voor de aanvallers.

Kanter ook al moeite gedaan onderweg voor punten te pakken, die probeert zich daar ook te nestelen. Mooi om te zien.

Verder zie ik Merlier, Philipsen en Kooij toch geen rol van betekenis spelen voor groen. Tenzij Merlier nu bv. Alle resterende sprints gaat winnen. Het lijkt me een race Mads vs Girmay te worden. Die gaan ook nog willen uitpakken in pittigere ritten.

als je die social media posts van redbull ziet ivm wk match met énkel belgen op de foto geen andere ploegmaten, ergens misschien logisch ma toch ook veelzeggend.

Dat interview van Remco gaat geen deugd gedaan hebben voor de tweespalt binnen die ploeg, zware contador /armstrong vibes krijg ik hierbij :x

Niet dat die mannen veel met elkaar gaan rijden wrs, buiten de tour, maar Remco heeft op deze manier toch ook wel een beetje een pad in de korf gezet voor nen Lodewijck (en Vanthourenhout), die wrs nog van weinig objectiviteit gaan beticht worden.

als je die social media posts van redbull ziet ivm wk match met énkel belgen op de foto geen andere ploegmaten, ergens misschien logisch ma toch ook veelzeggend.

Dat interview van Remco gaat geen deugd gedaan hebben voor de tweespalt binnen die ploeg, zware contador /armstrong vibes krijg ik hierbij :x

Niet dat die mannen veel met elkaar gaan rijden wrs, buiten de tour, maar Remco heeft op deze manier toch ook wel een beetje een pad in de korf gezet voor nen Lodewijck (en Vanthourenhout), die wrs nog van weinig objectiviteit gaan beticht worden.

Dat is natuurlijk wat jij er van wil maken. Er zijn gewoon veel Belgen in de ploeg... Ik zou daar nu niet meteen iets achter zoeken. Maar als je met 2 kopmannen rijdt, creëer je natuurlijk wel vlugger dergelijke zaken.

Een pluim voor de Lotto en Caja Rural dat ze het toch op z'n minst proberen. Allez, en vandaag ook Total.
Die andere 12 ploegen die er voor piet snot bijrijden, meh.

Amai Merlier. Tot enige tijd geleden was Philipsen de betere sprinter, nu zijn de rollen omgedraaid.
Moet dubbel zolang als de rest sprinten en wint nog. Echt knap.

Merlier: Oei het is nog 100 meter en ik zit 20 meter te ver!
Ach das niks mannen! Peanuts.

Jammer voor Slock, maar zat er nooit echt in denk ik. Nog te veel ploegen die denken te kunenn winnen in een sprint en blijkbaar hun trein al vroeger durven opofferen. Knappe poging wel. Lotto sowieso goede Tour aant rijden. Doen perfect wat ze moeten doen met de renners die ze hier nog hebben.

En die sprint van Merlier, tja. Beste ter wereld hé. Geen verrassing meer. Profiteert van de opgebouwde snelheid van achteruit en tegelijk het ietwat stilvallen van de renners die "beter" geplaatst zaten. Zoals zo vaak. Tim weer perfect wat hij moet doen vanuit die positie.

Amai zotte sprint van Merlier! Philipsen veel te lang gewacht om aan te zetten, had nochtans een mooie leadout van VDP.

Terug
Bovenaan