Gaan ze in de kopgroep vdp weer afzetten aan de laatste km?![]()
Hebben niet veel keuze met dat jagend peloton natuurlijk. Als je nu al begint te linkeballen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaan ze in de kopgroep vdp weer afzetten aan de laatste km?![]()
Ja idd, maar vdp had op deze oplopende aankomst zelfs kans om de peleton snap ik niet echt dat je nog vol meerijdtHebben niet veel keuze met dat jagend peloton natuurlijk. Als je nu al begint te linkeballen...

Ja idd, maar vdp had op deze oplopende aankomst zelfs kans om de peleton snap ik niet echt dat je nog vol meerijdt
Maar goed , de toppers hebben dit graag.
100%Als je dat niet doet heb je helemaal niets natuurlijk. Altijd het probleem in wielrennen. Had UAE nu maar gewoon niet belachelijk gedaan, dan had je een mooie strijd gezien tussen die 10 vluchters, nu was het zo snel mogelijk naar de finish rijden en dat is ideaal voor Mathieu natuurlijk.
Denk dat het vooral niet duidelijk is waarom ze soms rijden. Weet je waarom ze vandaag zo op kop reden? Ik denk soms dat ze het zelf niet weten.Sommigen doen precies of het aan UAE is om de rest prijzen te gunnen, de rest kan het natuurlijk ook gewoon proberen zelf winnen. Wat toch duidelijk wel lukt voor van der Poel en Merlier.
Denk dat het vooral niet duidelijk is waarom ze soms rijden. Weet je waarom ze vandaag zo op kop reden? Ik denk soms dat ze het zelf niet weten.
Denk dat het vooral niet duidelijk is waarom ze soms rijden. Weet je waarom ze vandaag zo op kop reden? Ik denk soms dat ze het zelf niet weten.
De Tour duurt 3 weken en er moet nog veel geklommen worden.Vraagje, ik weet niks van koers: Pogacar lijkt weer heer en meester te zijn, Vingegaard is afgetekend de tweede sterkste die nog ee wtzrkansje heeft. Maar Remco is waarschijnlijk de minste van de drie in de bergen, licht de sterkste op het vlakke? Stel dat de hoop er nog in zou zitten om mee te doen voor de eindwinst, moet hij dan niet in de vlakke en overgangskoersen proberen aan te vallen? Of is hij gewoon definitief al enkel aan het focussen op die derde plaats?
Op het vlakke gaat hij alleen kunnen wegrijden als het peloton serieus is uitgedund én UAE en Visma hebben quasi geen helpers meer over, maar dan zal Pogacar of Del Toro wellicht in dat wiel springen en daarachter Vingegaard en de Deen gaat niet meteen meerijden, wat ervoor zorgt dat Remco krachten verspeelt en Pogi ook zal stoppen met rijden, want die wil de Deen niet laten winnen.moet hij dan niet in de vlakke en overgangskoersen proberen aan te vallen? Of is hij gewoon definitief al enkel aan het focussen op die derde plaats?
De 3de plaats is het hoogst haalbare tenzij er iemand valt natuurlijk.. maar in vlakke ritten aanvallen als Klassementsman heeft geen enkel nut aangezien de andere ploegen hem nooit gaan laten rijden.Vraagje, ik weet niks van koers: Pogacar lijkt weer heer en meester te zijn, Vingegaard is afgetekend de tweede sterkste die nog ee wtzrkansje heeft. Maar Remco is waarschijnlijk de minste van de drie in de bergen, licht de sterkste op het vlakke? Stel dat de hoop er nog in zou zitten om mee te doen voor de eindwinst, moet hij dan niet in de vlakke en overgangskoersen proberen aan te vallen? Of is hij gewoon definitief al enkel aan het focussen op die derde plaats?
Je kan op het vlakke eigenlijk niks winnen, tenzij uiterlijk met waaiers omdat daar een speciale dynamiek speelt. Het grootste probleem in vlakke ritten is frontal drag, hoe hoger de snelheid, hoe belangrijker die factor wordt. Op het vlakke kan je tot 35% energie sparen door in de wielen te rijden, Zelfs als ze Remco niet direct volgen en op het wiel rijden is het nadien een hoopje UAE knechten dat hun kas leeg rijdt terwijl Pogacar zit te "free-wheelen" in het pack en véél minder energie verbruikt dan Remco zou doen in die situatie.Vraagje, ik weet niks van koers: Pogacar lijkt weer heer en meester te zijn, Vingegaard is afgetekend de tweede sterkste die nog ee wtzrkansje heeft. Maar Remco is waarschijnlijk de minste van de drie in de bergen, licht de sterkste op het vlakke? Stel dat de hoop er nog in zou zitten om mee te doen voor de eindwinst, moet hij dan niet in de vlakke en overgangskoersen proberen aan te vallen? Of is hij gewoon definitief al enkel aan het focussen op die derde plaats?