Tour de France 2026

Hoe reden ze zo snel in 1999 op die fietsen? Hele rit wind mee?
Jep. En ook nog een drieletterwoord beginnend met E en eindigend op O.

De picnic renner krijgt geen sanctie en philipsen wel. Hebben ze de VAR van het wk laten overvliegen? :lol:
Die gast van Picnic kon je wel helemaal niks verwijten, die kon nergens heen door Philipsen zijn maneuvers.

Maar eerlijk, waar zijn die mannen van de UCI eigenlijk mee bezig? Dat is toch iene miene mutte dat doe of niet? :unsure:

Vorige week rijdt Philipsen Gaviria gewoon de nadar in, was een 100% clear cut DSQ: geen probleem, moet kunnen!
Maar dit, dit kan dan weer niet? Kunnen we op zijn minst een poging doen om een klein beetje een lijn en wat logica in de beslissingen te krijgen. Dit is dus waarom mensen de UCI uitlachen... niet echt omdat ze zeuren over sokken maar omdat ze gewoon niet consequent zijn.

Mooi was die sprint van Philipsen vandaag weeral niet maar dit was nooit een DSQ. Anders kan je beter stoppen met vlakke aankomsten te leggen...

Ik begrijp de tactiek van een aantal ploegen wel niet helemaal. Zoals nu net is het eigenlijk Jayco dat dan het peloton op sleeptouw neemt... voor wie en voor wat? Matthews? Ackerman? Kan je die ploeg zijnde niet beter proberen van eens iemand mee te sturen ipv de sprint kaart te trekken die bij voorbaat kansloos is hier? :unsure:

Mannekes, dat is echt belachelijk. Merlier moet precies geen moeite doen, hoe die er plots weer uitkomt 😐.

Laatst bewerkt:
"Er is nóg een valpartij gebeurd! ... ah nee, het was dezelfde maar vanuit een ander perspectief". ... Renaat toch :tongue:

Lijkt me toch een serieuze onoplettendheid van Gaviria op het eerst zicht

"Er is nóg een valpartij gebeurd! ... ah nee, het was dezelfde maar vanuit een ander perspectief". ... Renaat toch :tongue:

Frontaal zou je denken dat die man van Bahrein in fout is maar dit was gewoon 100% de fout van Gaviria. Hebben ze nu al een topview van de echte sprint laten zien? Kooij rijdt hier waarschijnlijk de zotste sprint van allemaal, als je zag van waar die moest komen door die val...

Is toch gewoon Van Mechelen die hem van de fiets rijdt hoor. Alé ja, misschien let Gaviria niet op, ma veel kunt ge daar niet doen.

Merlier moet in volle spurt nog even zijn benen stilhouden en heeft dan wat geluk dat Pedersen mooi opzij gaat, maar wat een sprint! Veruit de snelste spurter op dit moment.

Is toch gewoon Van Mechelen die hem van de fiets rijdt hoor. Alé ja, misschien let Gaviria niet op, ma veel kunt ge daar niet doen.
Toch eerder Gaviria die niet oplet imo. Als je naar de top view kijkt ziet Gaviria ruim op tijd dat Van Mechelen daar naar binnen komt (terwijl Gaviria er nog áchter rijdt) maar Gaviria weigert te remmen en op het moment dat de deur dan finaal dicht gaat heb je een wheel overlap. Gaviria gokt daar gewoon dat Van Mechelen voor langs schuift en dat hij links kan verder sprinten zonder zelf in te moeten houden maar misrekend zich en rijdt dan tegen Van Mechelen.

In before DSQ voor Van Mechelen puur op basis van de gevolgen want die doet hier toch betrekkelijk weinig verkeerd.

Frontaal zou je denken dat die man van Bahrein in fout is maar dit was gewoon 100% de fout van Gaviria. Hebben ze nu al een topview van de echte sprint laten zien? Kooij rijdt hier waarschijnlijk de zotste sprint van allemaal, als je zag van waar die moest komen door die val...
Die zotte sprint valt precies wel mee in de herhaling. Zit gewoon nogal lang in dat 'bolletje' en uiteindelijk wel gewoon in het wiel van Merlier, alleen heeft die niet echt tijd meer om er nog deftig uit te komen. Los daarvan was Merlier hier gewoon weer de snelste. Chaotisch door die valpartij.

Ja, als ik het zo herbekijk... anderzijds vind ik dat Van Mechelen daar ook niet zo heel veel verkeerd doet. Lijkt me te doen wat de meeste sprinters zouden doen? Op het moment dat alles terug 'dichtgaat', zet Gaviria net aan in het midden.

Toch eerder Gaviria die niet oplet imo. Als je naar de top view kijkt ziet Gaviria ruim op tijd dat Van Mechelen daar naar binnen komt (terwijl Gaviria er nog áchter rijdt) maar Gaviria weigert te remmen en op het moment dat de deur dan finaal dicht gaat heb je een wheel overlap. Gaviria gokt daar gewoon dat Van Mechelen voor langs schuift en dat hij links kan verder sprinten zonder zelf in te moeten houden maar misrekend zich en rijdt dan tegen Van Mechelen.

In before DSQ voor Van Mechelen puur op basis van de gevolgen want die doet hier toch betrekkelijk weinig verkeerd.

Echt wel niet akkoord. Gaviria zet zijn sprint in om typisch Gaviria stijl vroeg aan te gaan. op dat moment is daar een gat omdat Van Mechelen duidelijk naar links is gegaan (moet voorbij iemand). Gaviria ziet een duidelijk gat en gaat daarvoor, het is Van Mechelen die dan terug helemaal naar het midden rijdt. Ik zie echt niet in hoe het dan Gaviria's fout kan zijn. Hij is niet degene die abrupt van lijnen wisselt. Voor alle duidelijkheid, ik vind niet dat Van Mechelen daarvoor per se gestraft moet worden (gaat wel gebeuren) want wat hij doet is zeer natuurlijk (want hij rijdt daar op links helemaal alleen in de wind), maar dat betekent niet dat hij het niet is die de val veroorzaakt. Die dingen gebeuren in het wielrennen. Het is gewoon heel zuur dat het resultaat is dat de Tour hier eindigt voor jongens die er niet eens iets mee te maken hadden, zoals Berckmoes.

En ge kunt niet onderschatten dat Gaviria daar al met veel hogere snelheid rijdt, hij probeert last minute te corrigeren en naar links te gaan maar dat is te laat. Daar vol in de remmen gaan is ook gewoon een valpartij.

Terug
Bovenaan