Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie pogacar de zelfs tijdrit winnen dus maakt niet uit.Toch jammer dat we geen tours meer zien zoals in de jaren '80 qua parcours. Tis al jaren voor de sterkste klimmers, en quasi geen tijdritten. En dat zal komende jaren niet beteren nu Seixas er is.
Het zou u sieren om u fout toe te geven, maar dat zit er duidelijk niet in. Zoals al aangegeven hierboven verliest hij tijd op Remco in de laatste 5km. Laat die nu de enige concurrent zijn voor de tijdrit. Het feit dat Ayuso en Lipo daar bij zaten maakt niets uit, die hebben amper overgenomen en dan nog. Zal eerder tijd verloren hebben daardoor dan gewonnen.Ik zie pogacar de zelfs tijdrit winnen dus maakt niet uit.
Hij maakt de rest belachelijk op het vlakke ook, zie laatste 5km vandaag.
Pogacar is natuurlijk van een andere planeet, maar ik zat deze namiddag eens naar het parcours van 2012 te kijken. De Tour gewonnen door Wiggins met drie aankomsten boven en 101 tijdritkilometers. Het zou de koers wel een heel andere dynamiek geven.
Dat is natuurlijk wel héél extreem, maar zonde voor Evenepoel dat in zijn tijd een vlakke tijdrit van 50km niet meer bestaat. In die editie had je dus een vlakke TT van 41 én 53km (en proloog).
Wat is er mis met een TT van een uur?
Er is geen lap aan te zien?Wat is er mis met een TT van een uur?

De puurste vorm van wielrennen!Er is geen lap aan te zien?![]()
Smaken verschillen. Ik vind een TT of TTT erg leuk om te zien. Er zijn toch geregeld verrassingen in positieve of negatieve zin. En het technische aspect dat er bij komt kijken qua kledij, helm, fiets. Elk jaar vinden ze wel iets om weer sneller te gaan. Zoals Evenepoel met zijn cut out visor, en iedereen die het dan kopieert. Of Vdp die dan met scope wielen rijdt waar hij eigenlijk niet mee "mag" rijden. Zo van die dingen, vind ik leuk.Er is geen lap aan te zien?![]()
TIjdritten zijn op dit moment boeiender dan eender welke rit met aankomst bergop. Had Del Toro niet even een moeilijk moment gekend, dan had ie vandaag gewonnen. Pogacar gunde het hem wel. Zo veel overmacht heeft hij. Ik blijf het jammer vinden dat er op Sporza geen enkele kritische stem te horen is over het management van dat team. Ze halen daar constant verhalen van God weet welke tijd boven, maar over Gianetti en Matxin kunnen ze blijkbaar niets zeggen.
Wie weet is Tadej dat record kwijt over vijf jaar (en kunnen we met z'n allen zagen dat de koers Pogacar terug nodig heeft).Seixas in t wit !
Hoeveel heeft Evenepoel al verloren bergop? Tov Ayuso Del Toro Seixas Lipo?
Hehe ik wilde het al zeggen: Gemiddeld genomen heeft hij een positieve balans exclusief tov Vingegaard, Pogacar & (blijkbaar) Seixas.
Aan de andere kant waren die ritten niet echt serieus bergop, hé.Maar we moeten zijn tijdverlies tot op heden NIET dramatiseren want als een journalist die vraag zou stellen zou hij voorlopig (terecht) reageren met: "Welk tijdverlies (bergop)? Waarover heb je het in feite?"
Verlies vandaag beperken + toeslaan in de tijdrit. Staat Remco nog (of opnieuw) in de top-3 na de tijdrit? Misschien wel misschien niet, maar het zou kunnen JA.Aan de andere kant waren die ritten niet echt serieus bergop, hé.
Vandaag, rit 18 en 19, dat lijken de ritten zijn, waar hij tijd gaat verliezen. Hopelijk geen minuut of meer per aankomst tegenover die vier mannen, maar zo'n 10-30 seconden zou ik oké vinden.