Trage snelheid op een Ubiquiti Unifi AC-Pro

Green Mamba

Well-known member
Op dit moment heb ik een probleem met de recent aangekochte Ubiquiti Unifi AC-Pro binnen mijn netwerk. Mijn netwerk ziet er als volgende uit:

Blank-diagram-Network-diagram-example.jpg

Sinds ik de HDMI-Over-IP heb die verbonden is met mijn PC en de andere via mijn TV geeft het Acces Point trage snelheden door. Dit enkel als de computer aanstaat en het signaal doorstuurt. Als ik deze poort blok op mijn switch is het probleem met de trage snelheid van de baan. Echter, wanneer ik de kabel van de Unifi gebruik in de laptop van mijn vriendin, krijg ik wel weer de snelheden zoals voorheen.

Mijn vermoeden is dan ook dat er ergens iets aan moet staan in de settings van de Unifi waar ik over kijk of een instelling in de switch anders moet.

Router: TP-link Archer C2300
Switch: TP-Link TL-sG108PE
HDMI Over IP kit: ACT HDMI Extender Set 60 Meter

Kan iemand die wat van netwerken kent me verder helpen? Als je meer informatie nodig hebt, voorzie ik deze graag.

Ik ben niet echt gekend met die HDMI's over IP maar zou de switch zich niet verslikken in al dat verkeer? Met de tool iPerf kan je de bandbreedte checken tussen twee toestellen.

Of iets met broadcast traffic, ondersteunt je switch VLANs? Misschien de access point of extenders afzonderen in een aparte vlan?

Ik ben niet echt gekend met die HDMI's over IP maar zou de switch zich niet verslikken in al dat verkeer? Met de tool iPerf kan je de bandbreedte checken tussen twee toestellen.

Of iets met broadcast traffic, ondersteunt je switch VLANs? Misschien de access point of extenders afzonderen in een aparte vlan?
Ik heb het uiteindelijk allemaal geprobeerd. Vlans. aparte verbinding en dergelijke. Uiteindelijk deed ik het enkel om wat kodi op de tv te kunnen zien, maar heb het spul in de doos gestopt en het gaat terug naar Bol. Dan maar via Plex. Dat werkt ook vlot.

Voor zover ik op een ander forum mocht vernemen, zou het een probleem zijn met de MutliCast van die dingen. En ik heb de luxe niet om het via een aparte switch te doen daar deze in een trek van mijn router naar mijn living gaat via een aparte kabel en daar weer uitkomt.

Toch merci om mee te denken. Topic kan dicht naar mijn gevoel.

Die switch heeft 16Gbit/s backplane, meer dan genoeg.
Kan je in de ubnt controller kijken of je AC-Pro nog Gbe connectie heeft met die switch als dat voorvalt? Heel soms valt een AP terug op 100Mbit en dat zou een oorzaak kunnen zijn. Nu ja, als je die hardware terug weg doet maakt het niet meer uit...

Die switch heeft 16Gbit/s backplane, meer dan genoeg.
Kan je in de ubnt controller kijken of je AC-Pro nog Gbe connectie heeft met die switch als dat voorvalt? Heel soms valt een AP terug op 100Mbit en dat zou een oorzaak kunnen zijn. Nu ja, als je die hardware terug weg doet maakt het niet meer uit...
Ondertussen is de HDMI over IP terug onderweg naar de verkoper. Dit kan ik dus niet meer nakijken. Wel kan ik je melden dat ik het probleem niet meer voorheb en dus kan stellen dat het probleem zich voornamelijk bij dit apparaat bevond. Althans binnen mijn netwerk.

Te laat natuurlijk, maar als je slechts 1 VLAN hebt, ga ik gokken dat het probleem met multicast of eerder broadcasting te maken heeft. Broadcasting stuurt namelijk alle traffiek over alle poorten, dus ook de wireless kanalen van de access point. Multicasting kan binnen een VLAN hetzelfde effect hebben, maar daar zijn mogelijkheden om dat te blokkeren. Op netwerkniveau adhv IGMP, ofwel multicasting in het geheel uitschakelen op je access point. Als je die mogelijkheid niet hebt op netwerkniveau, kan je nog een aparte VLAN aanmaken voor al het wireless verkeer. Dat broadcast/multicast gedoe wordt dan ook tegen gehouden. Misschien voor je volgende HDMI over IP toestel :)

Terug
Bovenaan